Spring naar inhoud

- - - - -

oud?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#1 Geplaatst 02 mei 2010 - 10:14

ons huiskat kabierah is 10jaar.is dit al oud voor een kat?word dat ook maal 7gedaan als bij een hond?ik vind dat ze de laatste tijd ook trager begint te worden.zat vroeger boven op alle kasten en begint nu meer natedenken voor ze een sprong waagt.heeft altijd goed in het vlees gezeten en is nu magerder.voor de rest eet ze nog goed en drinkt ze ook voldoende.vroeger moest ze elke dag wel eens buiten komen op het terras.dat is geminderd.is liever binnen.slaapt liever op krabpaal.of ligt voor de raam naar buiten te kijken.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 02 mei 2010 - 10:30

Echt oud is dit niet hoor. Onze Miesje is echt oud geworden 24 jaar en nooit ziek geweest of zo.Onze Quinty is bijna 14 geworden maar dit was een Ragdoll en over het algemeen worden de rassen minder oud dan de HTK katten. Vraag me niet waarom maar het schijnt zo te zijn.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:37

Tibo is er 12,5 jaar geworden.  Hij werd ook magerder.  Als hij te sterk afvalt, zou ik hem toch eventjes laten onderzoeken door DA.
Ik wil je zeker geen schrik aanjagen, maar hij was op 5 maanden tijd 1,1 kg afgevallen.  Wij dus naar DA, met het onthutsende resultaat dat hij kanker had die overal was uitgezaaid.  We hebben nooit gemerkt dat hij ziek of zo was.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:31

10 jaar is niet echt oud voor een poes. Maar als ze zoveel vermagerd zou ik ook eens langs de DA gaan voor een check-up :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:54

Zo oud is dat nog niet hoor, maar eens laten nakijken door de dierenarts kan nooit kwaad é.