Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens als slangenvoer

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:23

mag er niet aan denken :gek:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:45

euh... op you tube staan er filmpkes van mensen die dat toegeven dat ze dat doen of die dat al gezien hebben (bij inbeslagnames). dat is dus echt!!!! :cry:

waarom niet zeggen ze. Ze zijn gratis, worden toch anders geeuthaniseerd en dat duurt maar 3 minuutjes bij een gifslang en de gratis kittens zijn ook niet met vlooienspray behandeld.....

dus: weer een pleidooi voor geen gratis kittens.....

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:02

Dit gebeurt heel zeker !!! Maar enkel bij grote slangen. Die hebben met kitten genoeg voor 6 maanden. Een grote slang hoeft zich dus niet vaak te voeden en eet vaak enkel levend voer. Dus vooral grote wurgslangen die hun voer dan ook willen wurgen , anders willen ze niet eten.
Pure horror vind ik dat !! :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk:
Wie daar als baasje van de slang kan op kijken vind ik :gek: :gek:
Ik zag dit ooit in keer op tv met een kuiken en soms zit de slang er dus uren, zelfs dagen naar te kijken voor ze toeslaat en dat arme kuiken weet maar al te goed dat er geen weg terug is.
Dit is zo oneerlijk en niet natuurlijk !!! In de vrije natuur hebben ze tenmiste nog te kans te ontsnappen !!

Vorig jaar kochten we in een dierenwinkel een rat voor mijn dochter.
Daar die niet tam te krijgen was en beet vroegen we raad in diezelfde dierenwinkel. Zij stelden voor de rat terug te nemen en een jonkie te nemen. Toen mijn dochtertje vroeg wat er dan met haar rat zou gebeuren kregen we gewoon te horen : die gaat naar de slangenbak !!!
Waar mijn dochter daar in de winkel ter plekke in tranen met tuiten uitbarste !!! Dus 0,0 respect had die verkoper !!!!!
We zijn gechockeerd weggelopen.
Toen we naar een andere dierenwinkel gingen met dezelfde vraag kregen we een totaal ander verhaal te horen. Zij raadden ons aan een tweede rattenmannetje erbij te nemen. Volgens hen beet de rat puur uit verveling.
We mochten een jonkie meenemen en kregen de garantie dat als het niet lukte we terug mochten gaan. Wel nu heeft ze twee uiterts tamme, lieve ratten en die zijn maar wat blij met mekaars gezelschap !!!
Dus het voeren van ratten of kittens aan slangen heeft voor ons dezelfde betekenis en is gewoon not done !!!
Dit zijn Noeki en Sicke :

Bijgevoegde thumbnails

• ratjes 001.jpg
  • ratjes 002.jpg
  • ratjes 003.jpg
  • ratjes 004.jpg

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#19 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:03

Ratten zijn dus wel duurder dan gratis kitten hé !!!!

Guest_poepoes_*
Guest_poepoes_*

#20 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:07

:censored: :censored: :censored:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 03 mei 2010 - 09:40

:censored: :censored:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 03 mei 2010 - 09:57

Wij zeiden niet dat het gebeurd maar potverdikke die slangen moeten ook eten en worden ook als huisdier gehouden...een roofvogel die eendjes steelt in de natuur daar gaat niks van gezegt worden... als een slangenhouder een kuiken voert komt er een hele resem kommentaar op.. dan vraag ik me af  wat ze dan moeten geven aan hun slangen???

Een slang eet ook dit in de natuur.... en zit ook eerst uren naar de prooi te staren.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#23 Geplaatst 03 mei 2010 - 11:36

hoeveel kan je dan mins. vragen voor een kitten om dit te voorkomen?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#24 Geplaatst 03 mei 2010 - 11:46

miranda zei:

Wij zeiden niet dat het gebeurd maar potverdikke die slangen moeten ook eten en worden ook als huisdier gehouden...een roofvogel die eendjes steelt in de natuur daar gaat niks van gezegt worden... als een slangenhouder een kuiken voert komt er een hele resem kommentaar op.. dan vraag ik me af wat ze dan moeten geven aan hun slangen???

Een slang eet ook dit in de natuur.... en zit ook eerst uren naar de prooi te staren.

Ja, maar het grote verschil is dat ze in de natuur niet opgesloten zitten in een bak en zo geen ontsnappen mogelijk is !! In de natuur hebben ze altijd wel nog een kans om eventueel weg te geraken.
Als een slang in de natuur uren zit te staren naar een muis, denk je dat die muis dan zal blijven zitten ???
Als de slang in de bak geen grote honger heeft, wacht ze gewoon.
In de natuur is de prooi dan wel al lang gaan lopen en jaagt die slang pas als ze honger heeft.
Met die eende kuikens had ik zeker ook te doen hoor !!! Ik vond dat vreselijk !!! Maar sommigen ontsnappen ook wel en sommige ervaren eendemama'tjes houden best wel veel eendjes in leven...
En ik ben benieuwd hoeveel kuikens die roofvogel in leven houdt ? Ooik in zijn nest zullen er wel een paar de volwassen leeftijd niet halen.
Dat is de natuur en allen hebben een kans.
Helaas in een slangenbak is dat niet zo....

Bewerkt door feroesti, 03 mei 2010 - 11:46.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#25 Geplaatst 03 mei 2010 - 11:47

Elfonia zei:

hoeveel kan je dan mins. vragen voor een kitten om dit te voorkomen?

Als ze al gevaccineerd werden zijn ze niet meer geschikt, dus tegen vaccinatiekosten is al prima !!

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#26 Geplaatst 03 mei 2010 - 12:09

Ja ik begrijp dat er mensen zijn die van slangen houden maar sorry echte huisdieren noem ik dit niet :-k Bij mij is een huisdier een dier dat los mag rondlopen en niet in een bak of kooi moet, maar ja zo denken  niet alle mensen.

Ooit hadden wij een collega die inderdaad GRATIS kittens ophaalde voor zijn slangen, en de dierenbescherming kon er helaas niets aan doen.
Dus heb je kittens vraag dan MINIMAAL 10 euro.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 03 mei 2010 - 13:04

Pffft... vind dat toch ook niet dat het kan... wij liepen vorige keer ook in de dierenwinkel en de verkoper kwam voorbij met een rat en Dave vroeg wat er mee ging gebeuren en hij zij "deze rat hebben ze juist binnengebracht, ze is te oud voor te verkopen, dus deze wordt aan de slangen gegeven", den Dave heeft de rat gekocht en meegenomen en zit nu hier bij mij. :)

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 03 mei 2010 - 13:09

Solotje zei:

Pffft... vind dat toch ook niet dat het kan... wij liepen vorige keer ook in de dierenwinkel en de verkoper kwam voorbij met een rat en Dave vroeg wat er mee ging gebeuren en hij zij "deze rat hebben ze juist binnengebracht, ze is te oud voor te verkopen, dus deze wordt aan de slangen gegeven", den Dave heeft de rat gekocht en meegenomen en zit nu hier bij mij. :)
uhuhu hebt je rat gekost plaat dan prhdje :lachen:
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 03 mei 2010 - 13:41

Solotje zei:

:thumb: :thumb:  Goed van je man  

Dus een dierenwinkel die katten en slangen verkoopt geeft de onverkochte kittens aan de slangen ?

Bewerkt door Roosje, 03 mei 2010 - 13:42.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 03 mei 2010 - 15:24

ik heb ook gelezen: als je de kittens behandels tegen vlooien dan worden ze ook ongezond voor de slangen.
Dus ik stel voor de kittens vaccineren zoals het hoort en behandelen tegen vlooien zoals dat hoort. dat maakt toch al zo'n 40 euro per kitten vermoed ik, veel duurder dan een rat.

want zomaar 10 euro vragen zonder enige behandeling van het kitten, dan geraak je ze niet kwijt vrees ik.