Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten DA ?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_trio_*
Guest_trio_*

#1 Geplaatst 02 mei 2010 - 13:55

Is het raadzaam om altijd even langs de DA te gaan als je met een nieuw kitten thuis komt, ik lees regelmatig dat ook al zien ze er gezond uit en heeft de DA van de verkopers ze gezond verklaard er nog wel iets kan uitbreken en zou het erg vinden als de andere poezen aangestoken worden met iets ook al zijn deze ingeent :) !!!

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 02 mei 2010 - 13:59

Ik heb het altijd wel even gedaan zo gauw hier een kitten of herplaatser kwam, al is het alleen maar voor je eigen gevoel :wave:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#3 Geplaatst 02 mei 2010 - 14:00

Ja, ik deed dat, met ijn diertjes ga ik even langs bij mijn DA en zo weet je zeker dat ze ok zijn! :) (En als er ooit nog eentje zou bijkomen zou ik het ook doen!)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 14:01

Ja ik ga het zeker doen als is het voor mijn eigen gevoel zoals je zegt, bedankt :) !!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 14:44

Ik zou dat ook zeker doen hoor. Effe laten nakijken kan nooit geen kwaad. Dan ben je zeker. Voor jezelf alsook zeker voor je andere poezels.
Toen ik 2 kittens gevonden had, ben ik 's middag naar een 'vreemde' DA geweest (in de buurt). 's Avonds ben ik alsnog langs mijn eigen DA geweest. Gewoon kwestie van zekerheid en vertrouwen...
Ook zij (mijn DA) kent mijn 2 andere poezels.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 02 mei 2010 - 14:45.
Reden van bewerken: iets vergeten

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:25

Ik ga ook altijd even langs de DA met een nieuwkomer. Dan hebben ze al kennis gemaakt met haar en is hun dossiertje in orde. Ben je meteen ook zelf gerust ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:37

PeggyJ zei:

Ik ga ook altijd even langs de DA met een nieuwkomer. Dan hebben ze al kennis gemaakt met haar en is hun dossiertje in orde. Ben je meteen ook zelf gerust ;)

Inderdaad :d .

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:42

PeggyJ zei:

En het staat meestal ook in het contract om even langs te gaan :oops: .

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#9 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:57

Ja ik ga het zeker doen :LOL: !!!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#10 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:02

Ik doe het ook altijd even. vooral ook voor mijn eigen gevoel :)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:06

ik doe het nooit mede omdat de kleintjes al genoeg stress hebben en hun weerstand al minder is moeten ze ook nog in hun ogen met een vreemde naar een dierenarts... dus ik doe het niet behalve dan als ze zien zouden zijn maar dan neem ik geen kitten mee mocht het zien zijn ;)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:08

Iedere keer er hier een niewe kat bijkwam gingen we de dag nadien even tot bij de dierenarts, kwestie van gerust te zijn..

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:24

Elke nieuwkomer gaat 2 weken in quarantaine en dan laat ik de dierenarts thuis komen. Dan wordt er bloed geprikt en laat ik testen op felv en fiv en fiptiterbepaling er wordt ook stoelgang meegenomen om te controleren. Pas nadat alle resultaten binnen zijn en perfect in orde, kan een nieuwkomer hier in de groep. Dat is meestal zo'n 4 weken na de komst.
Wij nemen geen enkel risico !
Wij laten altijd kittens pas aan 16 weken naar hier verhuizen. Dan zijn ze 20 weken en lekker sterk als ze in de groep kunnen.

We zijn hier uiterst voorzichtig omdat we in het begin van onze cattery heel vaak bedrogen zijn geweest !!!
Wij verloren bij de start van onze cattery 1 kitten aan katte-ziekte en kregen 1 keer een herplaats poes met giardia en 1 keer verloren we ook een nieuwkomertje aan zeer felle niesziekte (gelukkig altijd in de qarantaine ruimte en dus zonder gevolgen voor onze andere katten).

Eigenlijk waren enkel onze laatsten : Enrico en Estelle uit Duitsland en Elliot uit Meise en ons Oilily uit Nederland volledig vrij van alles !!
Bij vorige kittens was er wel altijd iets te ontdekken, meestal hoge coronatiters of giardia. Ik vertrouw het dus niet altijd als men mij zegt dat ze vrij van alles zijn.  Voorzichtigheid is wel de boodschap !!!!!
Al doende leert men !

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#14 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:33

hier ga ik meestal 2 dagen na thuiskomst na de DA
ze zijn het dan al een klein beetje gewoon en zijn we dan ook zeker dat ze gezond zijn

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:26

Loop je net geen risico om ziektes op te doen door bij de DA langs te gaan.  Meestal komen daar toch juist zieke honden en katten ...
Ik heb binnen enkele dagen ook een nieuw kitten en weet niet goed wat te doen... :LOL: