Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een poes een voedingsallergie ontgroeien?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#1 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:15

Zoals sommigen onder jullie in het verleden misschien in het topic van onze maine coon figaro gelezen hebben, kan hij moeilijk eiwitten verteren en kon hij bijna geen enkele voeding verdragen. We hebben toen uiteindelijk wel de gepaste voeding voor hem gevonden en zo lang we hem daar op hadden staan, was zijn stoelgang perfect, tot wanneer we is iets anders probeerde draaide het telkens uit op diarree. Nu is hij inmiddels bijna 16 maanden oud. Nu hadden we overlaatst op show een zak maine coon brokken gewonnen, maar ik had zoiets van, ik moet hem dat niet geven want hij kan er toch niet tegen, maar we hebben het dan toch is geprobeerd, en raar maar hij heeft gewoon heel de zak op intussen en zen stoelgang is nog steeds perfect. Dus hebben we nog is met natvoeding en zo geprobeerd en inderdaad, onze jongen kan precies voortaan alles verdragen. Dus ik denk dat hij het ontgroeit is. Ik ben in ieder geval super content dat we hem ook is kunnen verwennen met het één en ander. ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:18

Ik denk wel dat dit kan, maar weet dat niet zeker.
Alleszins super dat hij nu gewoon kan eten waar hij zin in heeft :thumb:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:24

Soms helpt het om even een aantal maanden de voeding waar ze op reageren niet te geven zodat hun darmpjes tot rust kunnen komen.

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:25

:thumb: :thumb: :thumb:

tash
tash
  • 7 katten

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:26

super!!!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#6 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:28

super dat hij n ook wat anders mag :dance:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:20

Ik denk ook dat ze het kunnen ontgroeien hoor. Toch zou ik een beetje alert blijven en zijn speciale voeding mengen met de andere zodat hij deze toch ook nog krijgt. Maar wel fijn dat je hem nu ook eens met iets anders kan verwennen :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#8 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:00

PeggyJ zei:

Ik denk ook dat ze het kunnen ontgroeien hoor. Toch zou ik een beetje alert blijven en zijn speciale voeding mengen met de andere zodat hij deze toch ook nog krijgt. Maar wel fijn dat je hem nu ook eens met iets anders kan verwennen :thumb: :thumb: :thumb:

Hij blijft inderdaad de voeding krijgen die hij nu de afgelopen maanden gekregen heeft, maar het is inderdaad is leuk om hem is iets extra te kunnen geven hè. Hij gaat nu wel extra brokken krijgen voor Maine coons van RC, en daar ben ik al zeker van dat hij die nu verdraagt. Dat probleem hebben we nu nog bij hem, hij is eigenlijk nen serieuze kerel en alle brokjes die we geven zijn voor hem te klein, waardoor het tijdens zen eten gaat van, hap slik en weg. :catscratchhead

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 03 mei 2010 - 12:25

Ik denk ook wel dat het kan, wij hebben dit voorgehad met Ninna, zij kon enkel natuurlijke brokjes verdragen, toen ze hier een tijdje op stond hebben wij het voer ook eens gemengd met andere brokjes of eens natvoer gegeven en dit gaf geen problemen meer.  Wel kan het terugkomen, ze heeft vorig jaar enkele maanden bij mijn moeder gelogeerd omdat de situatie tussen Lara en haar niet meer ging.  Toen we een goede thuis gevonden hadden voor Lara is ze teruggekomen, maar ze krijgt nu terug diarree van natvoeding, dus staan we terug bij af :(

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 03 mei 2010 - 12:35

Super!

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 03 mei 2010 - 19:31

Fleterna zei:

Hij blijft inderdaad de voeding krijgen die hij nu de afgelopen maanden gekregen heeft, maar het is inderdaad is leuk om hem is iets extra te kunnen geven hè. Hij gaat nu wel extra brokken krijgen voor Maine coons van RC, en daar ben ik al zeker van dat hij die nu verdraagt. Dat probleem hebben we nu nog bij hem, hij is eigenlijk nen serieuze kerel en alle brokjes die we geven zijn voor hem te klein, waardoor het tijdens zen eten gaat van, hap slik en weg. :catscratchhead

Opgepast voor een vette pels hé Wendy, als je RC Maine Coon gaat geven.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#12 Geplaatst 03 mei 2010 - 19:40

Magic Coonie zei:

Opgepast voor een vette pels hé Wendy, als je RC Maine Coon gaat geven.

Ik heb het gelezen dat je ervoor moet oppassen. Nu is tot hier toe voorlopig het voedingsprobleem wel opgelost, maar nu heb ik alleen nog het probleem dat ik een grotere brok moet zien te vinden, zodat hij kauwt, omdat de meeste brokjes voor hem veel te klein zijn. Bij die RC maine coon brokken kauwde hij echt maar bij de indoor is het hap, slik en weg. Men ventje was enkele weken geleden met hem naar de DA geweest voor jaarlijks enting en de DA zag ook dat zen tandvlees een beetje rood zag.