Spring naar inhoud

- - - - -

Eentje nuchter of alledrie?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#1 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:33

Dit zal een kort topic worden want het gaat over morgenvroeg...
Morgenavond direct na mijn werk komt de DA om bloed te nemen van ons "nierpatientje"... om te zien hoe haar waarden nu zijn...
Ik vind het verschrikkelijk, maar ik heb niet echt een alternatief (tenzij verlof nemen natuurlijk...) maar om bloed te laten nemen moet ze nuchter zijn... Ofwel geef ik de andere twee wél eten en zet ik haar even opzij (ze ruikt dan waarschijnlijk aan hun bekjes wel dat zij gegeten hebben) ofwel houd ik ze alledrie nuchter... dan is het zielig voor alledrie, maar dan ruikt Musti absoluut geen eten he...
Alledrie nuchter houden of alleen Musti? (jullie gaan waarschijnlijk zeggen "verlof nemen" :( )

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:35

toen boo'ke gecastreerd moest, mocht hij ook niet eten. ik heb samaya toen wél eten gegeven en boo'ke apart gehouden. ik denk samaya eten in de gang en boo'ke geknuffeld op de schoot :)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:41

waarom zouden we zeggen 'verlof nemen'? kan me voorstellen dat dat niet altijd mogelijk is.

Ik zou ze gewoon alledrie nuchter houden. Hoe lang moet je werken?
Anders zou ik morgenochtend het eten wegnemen en na het bloedprikken weer neerzetten. kan prima hoor :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:43

Ik zou ze ook alle 3 nuchter houden. Ik heb het ook gedaan toen Lola voor haar sterelisatie moest.
:geluk:

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:43

Ik hou ze hier ook allemaal nuchter bij zoiets, maar voor ik vertrek naar DA en poezel zit in de reismand geef ik de andere dan eten

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#6 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:44

Ik heb nu het eten al weggenomen... weet eerlijk gezegd niet hoeveel uur ze niet mogen eten...
Om 17u komt de DA... dat wil zeggen dat ze vanaf nu (tenzij iemand me zegt dat de nuchterheid niet zoooolang moet duren) tot morgenavond geen eten hebben... :(

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#7 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:44

Ik haal het eten dan altijd even weg :oops:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:45

Goh, dat is denk wat afhankelijk van de poezen denk. Ik zou denk de andere wel eten geven. Maar enkel korrel dan, ruikt minder sterk denk ik...

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:48

Nadine zei:

Ik heb nu het eten al weggenomen... weet eerlijk gezegd niet hoeveel uur ze niet mogen eten...
Om 17u komt de DA... dat wil zeggen dat ze vanaf nu (tenzij iemand me zegt dat de nuchterheid niet zoooolang moet duren) tot morgenavond geen eten hebben... :(

hoe laat ga je weg in de ochtend?

normaal zou ik aanraden om aan de da te vragen hoe lang ze nuchter moeten zijn. maar dat gaat nu even niet.

Ik denk dat het normaal een uurtje of 8 is?

Als je het eten morgenochtend als je opstaat wegneemt en na het bloedtrekken weer terug zet, dat je dan toch wel goed zit. Even ervan uitgaande dat je rond een uur of 7 de bakjes weghaalt dan. Dan zit er 10 uur tussen eten en bloed afnemen.

Lijkt mij veilig.

Zijn er da assistentes/paraveterinairen aanwezig die dit kunnen vertellen?

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:53

ginnie zei:

hoe laat ga je weg in de ochtend?

normaal zou ik aanraden om aan de da te vragen hoe lang ze nuchter moeten zijn. maar dat gaat nu even niet.

Ik denk dat het normaal een uurtje of 8 is?

Als je het eten morgenochtend als je opstaat wegneemt en na het bloedtrekken weer terug zet, dat je dan toch wel goed zit. Even ervan uitgaande dat je rond een uur of 7 de bakjes weghaalt dan. Dan zit er 10 uur tussen eten en bloed afnemen.

Lijkt mij veilig.

Ik denk ook dat zoiets kan hoor... indy mocht nog drinken tot 12u snachts en nog eten om s morgens rond 9u gesteriliseert te worden.. moest ook nuchter zijn. Beiden poezels kregen geen eten s morgens.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#11 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:54

Ik zou inderdaad hun eten rond 7 uur kunnen weghalen... stom dat ik dat niet meer aan de DA gevraagd heb... Ging er (dom natuurlijk) vanuit dat dat vanaf de avond ervoor moet... O:)

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:56

water moet altijd beschikbaar blijven. dat weet ik wel (knap he, dat heb ik zomaar onthouden :) ) maar eten....

voor castratie hou ik ze nuchter vanaf dat we naar bed gaan (ergens tussen 11 en 12 meestal) en dan als de bijna-castraat in het mandje zit zetten we eten voor de rest neer. Zieligerd mag dan voorzichtig proberen te eten na de castratie, als die weer thuis is.

Voor bloedtrekken weet ik het niet, hoe lang dat moet. 10 uur lijkt me toch genoeg om alle voedsel te hebben verteerd en dat het geen invloed meer uitoefent op de uitslagen. Toch?

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:57

Nadine zei:

Ik zou inderdaad hun eten rond 7 uur kunnen weghalen... stom dat ik dat niet meer aan de DA gevraagd heb... Ging er (dom natuurlijk) vanuit dat dat vanaf de avond ervoor moet... O:)

dat komt denk ik omdat je bij castratie vanaf de avond ervoor doet. ;)

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#14 Geplaatst 02 mei 2010 - 22:00

wacht effe, ik heb hier nog een afspraak kaartje van onze Trouble (is wel een hond) en die moest onder narcose om 11u (s'morgens) en hij mocht eten tot 19u, drinken onbeperkt

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 02 mei 2010 - 22:11

Bij mensen is het zo'n 4-tal uur om bloed te trekken voor zover ik het me herinner, maar of dit hetzelfde is bij poezen...

Ik denk toch wel dat je gerust eten mag laten staan tot je morgenvroeg naar je werk vertrekt, en dan alle 3 op dieet, solidair hé :d
Hier is het ook zo indien nodig, dan zet ik pas eten voor de anderen als we vertrekken met de ene die moet nuchter blijven.

Kan ook niet echt zoveel kwaad uithalen als ze eens een halve dag niets staan hebben...

Ja, en verlof nemen, dat kan ook niet iedereen zomaar om het even hé!

Bewerkt door haemoglobine, 02 mei 2010 - 22:12.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo