Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Kiké bevallen op 1 juni en Noesy bevallen op 13 juni nieuwe foto's p18 !

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#46 Geplaatst 01 juni 2010 - 23:06

precies even ver als quinty??
die was gisteren ook 64 dagen van de eerste dag geteld, maar ze is maar 2 dagen bij hummer geweest.
pasen-maandag en de dinsdag erna.
ben benieuwd wie er eerst gaat beginnen!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 02 juni 2010 - 01:04

feroesti zei:

Ik laat de primeur aan jouw !!!

Maar morgen zal alvast niet doorgaan hé ;)

Nee, morgen staat er niet zo veel meer te gebeuren :d

Hier gaan we dan, met wat vertraging, sorry!

Kiké is dus bevallen van 2 mooie kittens ;)

Ik heb het geluk gehad de bevalling te mogen meemaken, alles is vlot verlopen!

Zo schattig, ik had het nog nooit zo van op de eerste rij meegemaakt!

De hele namiddag zitten wachten, en zo rond 19 u begon het echte werk!
Het eerste kittentje liet eerst een hele tijd enkel zijn staartje piepen, maar met de hulp van Nathalie en een goede perswee is alles goed gekomen!
Het vlies was al open, en van zodra het eruit kwam zag je meteen die pootjes bewegen, ongelofelijk ;)
Kiké is een zeer toegewijde mama, heeft zich meteen om het kitten bekommerd :d
Het eerste kittentje is rond 19u45 geboren, met een mooi gewichtje van 98 gr, een schoon bolleke :love4:

Niet lang daarna kwam het 2de eraan, dit keer nog in het vlies, bewoog wat minder, maar dat heeft niet lang geduurd!
Ze was zelfs nog niet van de navelstreng af en zocht al de weg naar de melkbar :d
Het tweede kitten heeft ook een mooi gewichtje, 103 gr :love4:
Ik heb niet echt meer op het uur gelet, was op iets anders geconcentreerd :d , maar ik denk dat het ongeveer zo'n half uurtje na het eerste gekomen is.

Het werd ondertussen al laat en ik moest echt wel naar huis (ik kon toch ook niet blijven overnachten hé ;) ), maar volgens het laatste nieuws is het bij 2 kittens gebleven :love2:

Je ziet echt dat Nathalie er veel ervaring mee heeft, alles ligt klaar, alles is voorzien, en ze weet perfect wat wel en wat niet te doen!
Echt een mooi "samenspel" tussen Kiké en Nathalie, wat een goede band hebben die!

En Kiké is een uitstekende mamapoes!

Ik laat de kleuren en de geslachtjes over aan Nathalie, die woensdag wel foto's zal posten :d
Nu is ze een nachtje welverdiende slaap aan het inhalen ;)

Ik wil Nathalie bij deze dan ook te bedanken mij de kans te hebben gegeven om dit wonderbaarlijke gebeuren van op de eerste rij mee te maken ;)

En natuurlijk gefeliciteerd met de 2 schitterende kittens!
:flower: :flower: :flower:

Bewerkt door haemoglobine, 02 juni 2010 - 01:21.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#48 Geplaatst 02 juni 2010 - 08:39

Ik vond het zeer leuk eens gezelschap te hebben.
Het was een bevalling die niet zo vlot liep en eigenlijk was ik er niet echt gerust in...
De stuitbevalling liet lang op zich wachten en maakte me toch iets nerveus. Dit kitten ademde wel meteen en ik was opgelucht.
De navelstreng was wel zeer erg doorbloed waardoor afnavelen niet zo simpel was. Gelukkig kon An me helpen met afbinden, want alleen een knoopje maken en een navelstreng vasthouden is niet zo simpel.

Het tweede kitten zat in het vlies en ademde dus niet onmiddelijk bij de geboorte. Slijmpjes uitzuigen en dus onmiddelijk op gang brengen. Dat duurde toch ook enkele seconden. Dat zijn toch ook weer spannende seconden.

Het was dus geen bevalling uit het boekje.

Maar nu doen ze het uitstekend !!
Ze wegen al 111 gram en 114 gram en drinken en slapen.
Ik vermoed een katertje en een poesje.
De dierenarts komt nog checken deze voormiddag, dan weet ik het echt zeker.

Bijgevoegde thumbnails

• bevalling Kiké 001.jpg
  • bevalling Kiké 002.jpg

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#49 Geplaatst 02 juni 2010 - 08:55

Van harte gefeliciteerd met de kleine schatjes en natuurlijk ook proficiat aan de trotse mama.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#50 Geplaatst 02 juni 2010 - 09:07

Hele dikke proficiat met de kleintjes!! :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 02 juni 2010 - 09:14

gefeliciteerd met de twee bollekes! :cheer:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 02 juni 2010 - 09:20

feroesti zei:

Ik vond het zeer leuk eens gezelschap te hebben.
Het was een bevalling die niet zo vlot liep en eigenlijk was ik er niet echt gerust in...
De stuitbevalling liet lang op zich wachten en maakte me toch iets nerveus. Dit kitten ademde wel meteen en ik was opgelucht.
De navelstreng was wel zeer erg doorbloed waardoor afnavelen niet zo simpel was. Gelukkig kon An me helpen met afbinden, want alleen een knoopje maken en een navelstreng vasthouden is niet zo simpel.

Het tweede kitten zat in het vlies en ademde dus niet onmiddelijk bij de geboorte. Slijmpjes uitzuigen en dus onmiddelijk op gang brengen. Dat duurde toch ook enkele seconden. Dat zijn toch ook weer spannende seconden.

Het was dus geen bevalling uit het boekje.

Maar nu doen ze het uitstekend !!
Ze wegen al 111 gram en 114 gram en drinken en slapen.
Ik vermoed een katertje en een poesje.
De dierenarts komt nog checken deze voormiddag, dan weet ik het echt zeker.

Ja, ik was nog een beetje euforisch vannacht van de belevenis en al die mooie, lieve schatten in het echt te zien, en heb het misschien iets té vlot voorgesteld, maar ik heb eigenlijk nooit echt de indruk gehad dat het echt gevaarlijk werd...
Sorry als ik het iets té vlot heb laten blijken, maar je professionalisme deed me meteen alle moeilijke momenten vergeten ;)

Je zo bezig te zien, hoe je de moeilijke dingen aanpakt, je hoofd erbij houdt, kalm blijft, weet wat je doet, wat je niet mag doen en wat je eventueel te wachten kan staan, het heeft bij mij een vlotte indruk achtergelaten :oops:

Het was inderdaad geen bevalling uit het boekje, je hebt me ook gezegd dat ik meteen veel dingen die slecht kunnen aflopen gezien had, een stuitligging, een een navelstreng met veel adertjes in (die ik inderdaad heb mogen afbinden ;) ), het 2de kitten die niet meteen ademde...
Maar jij gaat daar ook allemaal zo goed mee om, net of je dit dagelijks doet!
Ik heb er zeker geen moment bij getwijfeld ;)

Ik kreeg daarbij de indruk dat je alles aankan, een dierenarts zou het zeker niet beter gedaan hebben :d

Waar ik wel van ben teruggekomen is "eens een nestje krijgen" voor de fun, als ik zo zie wat er allemaal bij komt te kijken, moet je toch echt wel weten waar je mee bezig bent!
Bij iemand zonder ervaring zou het inderdaad wel eens heel anders kunnen afgelopen zijn!

Jullie verdienen respect, ik weet ook dat men al doende leert, maar als je op zo'n moment niet weet wat je doet kan het leerproces je wel zuur opbreken!

Ik weet nu in ieder geval wel dat het niet altijd allemaal vanzelf gaat!
Het is nog steeds mijn droom eens een eigen nestje thuis te krijgen en te zien opgroeien, maar zonder bijstand zou ik er waarschijnlijk niet aan durven te beginnen...

Bewerkt door haemoglobine, 02 juni 2010 - 09:23.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#53 Geplaatst 02 juni 2010 - 09:21

gefeliciteerd met kittens!
ze zijn best flink lijkt het op de foto!
misschien dat ik later op de dag ook foto's kan plaatsen...

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 02 juni 2010 - 09:25

Gefeliciteerd met de geboorte van de kittens :flower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 02 juni 2010 - 10:21

Proficiat met de geboorte van je tweeling!

Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#56 Geplaatst 02 juni 2010 - 10:31

Proficiat met de kittentjes :)

Ze zien er echt schattig uit :love:

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 02 juni 2010 - 10:42

@haemoglobine: dat moet inderdaad een hele belevenis voor jou geweest zijn!

@feroesti en mama kiké: een dikke proficiat met de twee bolletjes. :thumb: :heart: Ik kan begrijpen dat je wat nerveus was, met de kleine complicaties die er bij kwamen zien. Maar zo te horen heb je dat super aangepakt. Ben nu benieuwd naar de geslachten van de kleintjes. :)

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#58 Geplaatst 02 juni 2010 - 10:49

Proficiat! :flower:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#59 Geplaatst 02 juni 2010 - 10:54

noesje zei:

gefeliciteerd met kittens!
ze zijn best flink lijkt het op de foto!
misschien dat ik later op de dag ook foto's kan plaatsen...

Heel veel succes gewenst !!
Bij u zullen er wel een pak meer zijn aan haar buik te zien !!!
Nog eventjes geduld, voor je het weet zijn ze er ineens.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#60 Geplaatst 02 juni 2010 - 11:10

haemoglobine zei:

Ja, ik was nog een beetje euforisch vannacht van de belevenis en al die mooie, lieve schatten in het echt te zien, en heb het misschien iets té vlot voorgesteld, maar ik heb eigenlijk nooit echt de indruk gehad dat het echt gevaarlijk werd...
Sorry als ik het iets té vlot heb laten blijken, maar je professionalisme deed me meteen alle moeilijke momenten vergeten ;)

Je zo bezig te zien, hoe je de moeilijke dingen aanpakt, je hoofd erbij houdt, kalm blijft, weet wat je doet, wat je niet mag doen en wat je eventueel te wachten kan staan, het heeft bij mij een vlotte indruk achtergelaten :oops:

Het was inderdaad geen bevalling uit het boekje, je hebt me ook gezegd dat ik meteen veel dingen die slecht kunnen aflopen gezien had, een stuitligging, een een navelstreng met veel adertjes in (die ik inderdaad heb mogen afbinden ;) ), het 2de kitten die niet meteen ademde...
Maar jij gaat daar ook allemaal zo goed mee om, net of je dit dagelijks doet!
Ik heb er zeker geen moment bij getwijfeld ;)

Ik kreeg daarbij de indruk dat je alles aankan, een dierenarts zou het zeker niet beter gedaan hebben :d

Waar ik wel van ben teruggekomen is "eens een nestje krijgen" voor de fun, als ik zo zie wat er allemaal bij komt te kijken, moet je toch echt wel weten waar je mee bezig bent!
Bij iemand zonder ervaring zou het inderdaad wel eens heel anders kunnen afgelopen zijn!

Jullie verdienen respect, ik weet ook dat men al doende leert, maar als je op zo'n moment niet weet wat je doet kan het leerproces je wel zuur opbreken!

Ik weet nu in ieder geval wel dat het niet altijd allemaal vanzelf gaat!
Het is nog steeds mijn droom eens een eigen nestje thuis te krijgen en te zien opgroeien, maar zonder bijstand zou ik er waarschijnlijk niet aan durven te beginnen...

Het siert je dat je de tijd (heel veel tijd, want het was erg lang wachten) genomen hebt om dit toch te kunnen beleven. Ik had de indruk dat je wel wat verlegen was omdat je zo lang bleef. Dat was voor niets nodig, het stoorde me absoluut niet !!! Integendeel ik vond het zelfs heel leuk dat je erbij bleef !!
Dat je dit eens gezien hebt betekend nu ook dat je in zo'n situatie ook veel kalmer zou blijven en niet zou panikeren. Paniek is nergens voor nodig, daar heeft noch de poes noch jezelf baat bij.
Je hebt er heel veel kunnen uit leren, het was een prima testbevalling !!
Voor je ooit aan een nest begint is dit al een megagroot voordeel als je dit al eens gezien hebt !!! Het is de prima voorbereiding en het is top dat je daarin echt was geïnteresseert !!!

Had ik het eerste kitten niet meegeholpen, leefde het niet meer.
Had je het navelstrengetje niet afgebonden was het kitten doodgebloed, dat heb je nu ook gezien. Had ik de slijmpjes niet uitgezogen was het kitten waarschijnlijk gestikt.
Een nageboorte mag je niet zomaar eruit trekken, dat is gevaarlijk voor kitten en poes, die mag best wat blijven hangen. Niet zomaar gaan afnavelen, dat is gevaarlijk.
Je hebt ook duidelijk gezien dat zonder hulp Kiké het niet zou hebben gered alleen, haar kittens zouden het niet hebben gehaald. Dus een brits korthaar poes mag NOOIT alleen bevallen.
Je kan dus maar beter thuis zijn of verlof nemen als het zover is.

Wat betrefd de band met Kiké, dat is enorm.
Dat heb ik hier met elke poes. Als er iets aan de hand is hebben ze me nodig en dat laten ze duidelijk merken.
Ze waarderen de hulp en weten ook zeer waarschijnlijk wel dat ze dit niet alleen aankunnen. Daarom kon ik ook de bench nog moeilijk verlaten of ze liep me achterna. Ze hebben me nodig en dat schept nog een grotere band, ze vertrouwen me door en door, dat is een HEERLIJK gevoel !!!