Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Kiké bevallen op 1 juni en Noesy bevallen op 13 juni nieuwe foto's p18 !

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 02 juni 2010 - 11:14

Sakuradrops zei:

@haemoglobine: dat moet inderdaad een hele belevenis voor jou geweest zijn!

@feroesti en mama kiké: een dikke proficiat met de twee bolletjes. :thumb: :heart: Ik kan begrijpen dat je wat nerveus was, met de kleine complicaties die er bij kwamen zien. Maar zo te horen heb je dat super aangepakt. Ben nu benieuwd naar de geslachten van de kleintjes. :)

Inderdaad, een super-toffe, unieke belevenis :d
Indien mogelijk, ben ik de volgende keer weer graag van de partij :d
Ik ben er nog steeds van onder de indruk!
En als ik de 2de foto zie die iets later werd genomen, ben ik bijna trots dat ik die 2 ter wereld heb zien komen!

En Feroesti heeft het inderdaad super-goed aangepakt!
Er waren wel wat complicaties, en als Feroesti er niet bij was geweest, kon het wel eens slechter aflopen!

Ik heb echter nooit de indruk gehad dat er ook maar iets was wat ze niet aankon, maar dit was dan ook mijn eerste ervaring, en meteen met een echte professional, dat maakt het voor mij misschien wel wat "vlotter" dan het eigenlijk was...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 02 juni 2010 - 11:36

feroesti zei:

Het siert je dat je de tijd (heel veel tijd, want het was erg lang wachten) genomen hebt om dit toch te kunnen beleven. Ik had de indruk dat je wel wat verlegen was omdat je zo lang bleef. Dat was voor niets nodig, het stoorde me absoluut niet !!! Integendeel ik vond het zelfs heel leuk dat je erbij bleef !!
Dat je dit eens gezien hebt betekend nu ook dat je in zo'n situatie ook veel kalmer zou blijven en niet zou panikeren. Paniek is nergens voor nodig, daar heeft noch de poes noch jezelf baat bij.
Je hebt er heel veel kunnen uit leren, het was een prima testbevalling !!
Voor je ooit aan een nest begint is dit al een megagroot voordeel als je dit al eens gezien hebt !!! Het is de prima voorbereiding en het is top dat je daarin echt was geïnteresseert !!!

Had ik het eerste kitten niet meegeholpen, leefde het niet meer.
Had je het navelstrengetje niet afgebonden was het kitten doodgebloed, dat heb je nu ook gezien. Had ik de slijmpjes niet uitgezogen was het kitten waarschijnlijk gestikt.
Een nageboorte mag je niet zomaar eruit trekken, dat is gevaarlijk voor kitten en poes, die mag best wat blijven hangen. Niet zomaar gaan afnavelen, dat is gevaarlijk.
Je hebt ook duidelijk gezien dat zonder hulp Kiké het niet zou hebben gered alleen, haar kittens zouden het niet hebben gehaald. Dus een brits korthaar poes mag NOOIT alleen bevallen.
Je kan dus maar beter thuis zijn of verlof nemen als het zover is.

Wat betrefd de band met Kiké, dat is enorm.
Dat heb ik hier met elke poes. Als er iets aan de hand is hebben ze me nodig en dat laten ze duidelijk merken.
Ze waarderen de hulp en weten ook zeer waarschijnlijk wel dat ze dit niet alleen aankunnen. Daarom kon ik ook de bench nog moeilijk verlaten of ze liep me achterna. Ze hebben me nodig en dat schept nog een grotere band, ze vertrouwen me door en door, dat is een HEERLIJK gevoel !!!

Inderdaad, toen het wel lang begon te duren begon ik me wel een beetje verlegen te voelen, het werd ondertussen ook al later op de dag, je hebt ook  je gezin, en mijn ventje zat waarschijnlijk naar zijn avondeten uit te kijken, maar je hebt me echter nooit het gevoel gegeven dat ik niet meer welkom was!
Ik weet gewoon van mezelf dat ik gemakkelijk blijf plakken (zeker op zo'n moment ;) ), en probeer daarin niet te overdrijven :oops:

Ik was zo blij toen Kiké toch tot de bevalling overging en ik er toch nog bij kon zijn :LOL:

Jij bleef inderdaad zo kalm dat ik op geen enkel moment "gevaar" voelde!
Maar, als ik het zo opnieuw overloop zou Kiké het inderdaad niet alleen aangekund hebben en zouden beide kittens het waarschijnlijk niet overleefd hebben!
Ik ben vol lof over je professionele aanpak, ik blijf me maar herhalen, ik weet het, maar de waarheid mag gezegd worden!
Toen ik je zo bezig zag, je bent hier echt voor in de wieg gelegd!
Mocht ik ooit zelf nog de kans krijgen om dit toch eens bij mij thuis mee te maken, zal ik je zeker raadplegen als dat mag!
Ik denk dat ik jou zelfs meer zou vertrouwen dan mijn da, ook al is hij uitstekend ;)

En die band met je katten is inderdaad heel sterk, van zodra je ook maar eventjes durfde recht te staan om je eens uit te strekken, stond Kiké al klaar om je te volgen, mocht je weggaan :)
Echt wonderlijk mooi!

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#63 Geplaatst 02 juni 2010 - 11:49

fantastisch :thumb:

gefeliciteerd!
En feroesti: super van je dat je haemoglobine dit heb laten beleven :duim:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#64 Geplaatst 02 juni 2010 - 12:43

Van harte gefeliciteerd met de 2 kittens! :flower:
En het is inderdaad iets prachtig om mee te maken. :thumb:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 02 juni 2010 - 12:47

:love: :love:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#66 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:00

haemoglobine zei:

Inderdaad, toen het wel lang begon te duren begon ik me wel een beetje verlegen te voelen, het werd ondertussen ook al later op de dag, je hebt ook je gezin, en mijn ventje zat waarschijnlijk naar zijn avondeten uit te kijken, maar je hebt me echter nooit het gevoel gegeven dat ik niet meer welkom was!
Ik weet gewoon van mezelf dat ik gemakkelijk blijf plakken (zeker op zo'n moment ;) ), en probeer daarin niet te overdrijven :oops:

Ik was zo blij toen Kiké toch tot de bevalling overging en ik er toch nog bij kon zijn :LOL:

Jij bleef inderdaad zo kalm dat ik op geen enkel moment "gevaar" voelde!
Maar, als ik het zo opnieuw overloop zou Kiké het inderdaad niet alleen aangekund hebben en zouden beide kittens het waarschijnlijk niet overleefd hebben!
Ik ben vol lof over je professionele aanpak, ik blijf me maar herhalen, ik weet het, maar de waarheid mag gezegd worden!
Toen ik je zo bezig zag, je bent hier echt voor in de wieg gelegd!
Mocht ik ooit zelf nog de kans krijgen om dit toch eens bij mij thuis mee te maken, zal ik je zeker raadplegen als dat mag!
Ik denk dat ik jou zelfs meer zou vertrouwen dan mijn da, ook al is hij uitstekend ;)

En die band met je katten is inderdaad heel sterk, van zodra je ook maar eventjes durfde recht te staan om je eens uit te strekken, stond Kiké al klaar om je te volgen, mocht je weggaan :)
Echt wonderlijk mooi!

Als je ooit zelf zover bent wil ik je zeker helpen !!
Maar een eigen kat zien bevallen is dan net iets anders dan een ander zijn kat. Ik zou het moeilijker hebben met de bevalling te leiden van iemands anders kat omdat je daar gewoon geen band mee hebt. Je voelt minder snel aan wanneer iemand anders zijn kat er genoeg van heeft of het moeilijk krijgt. Een vreemde dit laten overnemen zorgt ook voor stress bij de poes. Die vertrouwensband met baasje/poes is zeer belangerijk.
Als fokker moet je dit samen klaren met je poes en als je goed voorbereid bent dan kan je dat ook wel. Misschien kan ik ooit bij jouw als toeschouwer eens komen kijken en ingrijpen waar nodig. Maar ik ben er zeker van dat het je ook wel zou lukken, nu je dit gezien hebt.
Je bent al zeker niet meer onvoorbereid.

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:57

Gefeliciteerd met de mooie 2 bolleke;s :love: :love4: :love: :geluk: :flower: :flower: :flower:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#68 Geplaatst 02 juni 2010 - 14:22

Van harte gefeliciteerd :catwalk2

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 02 juni 2010 - 14:32

feroesti zei:

Als je ooit zelf zover bent wil ik je zeker helpen !!
Maar een eigen kat zien bevallen is dan net iets anders dan een ander zijn kat. Ik zou het moeilijker hebben met de bevalling te leiden van iemands anders kat omdat je daar gewoon geen band mee hebt. Je voelt minder snel aan wanneer iemand anders zijn kat er genoeg van heeft of het moeilijk krijgt. Een vreemde dit laten overnemen zorgt ook voor stress bij de poes. Die vertrouwensband met baasje/poes is zeer belangerijk.
Als fokker moet je dit samen klaren met je poes en als je goed voorbereid bent dan kan je dat ook wel. Misschien kan ik ooit bij jouw als toeschouwer eens komen kijken en ingrijpen waar nodig. Maar ik ben er zeker van dat het je ook wel zou lukken, nu je dit gezien hebt.
Je bent al zeker niet meer onvoorbereid.

Ik zou het waarschijnlijk ook moeilijker gehad hebben in jouw plaats met mijn eigen kat, dat is inderdaad iets helemaal anders!
En het was ook de eerste keer dat ik langskwam, en dan nog, die speciale band kun je inderdaad alleen met je eigen dieren opbouwen!
En je kent je eigen dieren ook door en door, weet hoe ze reageren, hoe ze in hun normale doen zijn, dat is wel nodig!

Ik ben zeker niet meer onvoorbereid, mocht het op een dag zo ver komen, dan zal ik er zeker niet licht overgaan, ik zal alle mogelijk info en raad opzoeken zodat ik er zoveel als maar mogelijk over te weten kom!
En als het dan meevalt, hoop ik je als toeschouwer te mogen uitnodigen, dan zal ik me er veel geruster bij voelen!
Ik zal het natuurlijk zelf doen bij mijn eigen poes, maar jouw kennis en raad erbij zou zeer welkom zijn!

Misschien krijg ik nog wel eens de kans om het zelf als toeschouwer mee te maken, dat is inderdaad erg leerzaam :)
Zonder het gisteren echt te beseffen heb ik je toch wel enkele critieke situaties zien oplossen ;)

Geplaatste afbeelding

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#70 Geplaatst 02 juni 2010 - 14:59

Gefeliciteerd met de twee bolletjes. Ze zien er prachtig uit :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#71 Geplaatst 02 juni 2010 - 17:44

De dierenarts kwam vanmiddag op controle en het is dus een katertje en een poesje. Katertje vermoedelijk bleu(tabby)point of seal (tabby)point, poesje vermoedelijk créme(tabby)point, red(tabby)point of chocolat tortie (tabby) point.
Het katertje is dus nu al iets donkerder (grijzer) van kleur dan het poesje, zij is dus spierwit.
Ze zijn helemaal goedgekeurd en alles loopt naar wens !!!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#72 Geplaatst 02 juni 2010 - 17:49

Gefeliciteerd, met de baby'jes!

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#73 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:32

Proficiat met de 2 ukjes. :)
groetjes vero

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:50

feroesti zei:

De dierenarts kwam vanmiddag op controle en het is dus een katertje en een poesje. Katertje vermoedelijk bleu(tabby)point of seal (tabby)point, poesje vermoedelijk créme(tabby)point, red(tabby)point of chocolat tortie (tabby) point.
Het katertje is dus nu al iets donkerder (grijzer) van kleur dan het poesje, zij is dus spierwit.
Ze zijn helemaal goedgekeurd en alles loopt naar wens !!!

Oh, heerlijk te zien dat "mijn" eerste babytjes het zo goed doen ;)
Allée, ik wil zeggen, de eerste die ik ter wereld heb zien komen :d
Begin er me al aan te hechten :oops:

Wat was het eerste kitten?
Het poesje of het katertje?
Het dikste poepke zal waarschijnlijk het katertje zijn, dus n° 2!
Ach, doet er niet echt toe, van zolang alles goed gaat ;)

Een dikke :hug: voor Kiké, ze doet dat goed!
En de kittens kom ik later wel eens zelf knuffelen, nu is het nog wat vroeg daarvoor :)

Bewerkt door haemoglobine, 02 juni 2010 - 18:51.

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#75 Geplaatst 02 juni 2010 - 19:19

proficiat met de 2-ling
zien er flinke kittens uit