Spring naar inhoud

- - - - -

Sprokkel wordt echt te mager!!!!

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#1 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:17

jullie weten dat mijn htk-tje is bevallen, de 3 kittens zijn ondertussen 3weken oud, maar nu dat beren worden, maak ik me zorgen over de mama..; :oops:
Ze wordt zooooo magerkes, ze eet, eet en eet, maar er is geen vetten aan (zo zeggen ze dat hier) :catscratchhead
ik vermoed dat het zo een mammie is die alles doorgeeft naar de kittens, maar wat kan ik geven om haar aan te sterken????
haar voeding is royal canin kitten (ja, dat mag je geven tot ze  een jaar zijn é :oops: ) of is dit niet goed genoeg voor haar???
kan er iemand wat tips geven, wat kan ik bijgeven, of schakel ik beter over naar andere voeding???

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:26

Je kan Hill's Ad, kittenmelk/eten, Viyo,... geven, Nutri drops en druivensuiker kan je ook geven dan geeft haar meer energie.

Bewerkt door Solotje, 03 mei 2010 - 16:27.

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#3 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:31

druivensuiker, gewoon die tabletten uit de supermarkt, of wa??? (domme vraag zeker? en hoe toe dienen???)
Nutri drops, bij apo te halen, of dierenspeciaalzaak???

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:41

https://www.medpets....ine ad/355/1/1/

https://www.medpets....us Cat/557/1/1/

Denk dat het in België via de dierenarts of de apotheek te bestellen is. Zo kan je op de zwitserseapotheek.be ook al die dingen bestellen. Die leveren heel snel.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:46

Is geen domme vraag ;) druivensuiker zijn niet de tabletten maar is poeder en ik weet eigelijk niet waar je dat kan halen want heb het zelf gekregen van iemand op Ks, mijn collega zegt in decathlon en die Nutri drops is juist het zelfde verhaal maar als je wilt kan ik het wel eens vragen voor jouw? ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:49

Oh ja de druivensuiker doe je een mespuntje in het water of melk en de nutri drops een druppel rechtstreeks in het bekje, is ook goed voor de kittens.

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#7 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:50

aja, zoiets als de sporters in poeder in hun drankjes doen waarschijnlijk, ok bedankt!!!
ga Sprokkel voor alle zekerheid nu nog eens ontwormen, je weet nooit, want ik geef da wurm (sprokkel dus é) alsmaar eten, en ze komt al na een uur terug jammeren om eten...
doen nog mamapoezen dat dan???

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 03 mei 2010 - 18:56

Je kunt het beste gewoon een bakje met kittenbrokjes voor haar neerzetten en haar allerlei andere dingen aanbieden. hoogwaardig kwaliteit blikvoer, lamshart, vis... wat ze maar lekker vindt.
Het allerbelangrijkst is dat ze altijd voer beschikbaar heeft. Geef haar gerust meerdere keren per dag blikvoer of vers vlees als ze dat wil. (lamshart is bijvoorbeeld ook heel goed voor de melkgift)

Als ze wil eten, geef het haar maar! Ze heeft het heel hard nodig nu.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 03 mei 2010 - 19:07

Binnen een weekje zullen de kittens wat zelf eten en dan valt Sprokkel niet meer zo af. Dit is heel normaal hoor, dit haalt ze wel weer in.
De ganse dag kittenvoer is belangerijk. Maar let op met wat je bij geeft, alles gaat naar de moedermelk en dus ook naar de kittens. Bij het overvoeden kunnen ze daardoor diarree krijgen. Extra voeding mag, maar niet overdrijven.
Kittenvoer bevat alles wat ze nodig heeft, teveel extra's kunnen soms echt teveel worden...
Druivesuiker en Nutridrops kunnen geen kwaad, wij geven die zelfs rechtreeks aan de kittens, geheel probleemloos.
Maar wees voorzichtig met dingen die ze niet gewoon is om te eten.

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#10 Geplaatst 04 mei 2010 - 09:41

ben al blij te horen dat het niet abnormaal is :)
ze ziet er zo versleten uit, is doodmoe....ze heeft echt weinig fut, mijn harig bolleke, heb er af en toe echt mee te doen :love3:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 04 mei 2010 - 10:28

:geluk: :geluk: :geluk:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 04 mei 2010 - 16:23

Nutridrops vind je bij kathadin, spat, beautyful pets en misschien wel andere....

Druivensuiker kan je bij de apotheker kopen!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 04 mei 2010 - 18:42

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 04 mei 2010 - 19:01

Je kan ook van Kela extra kracht kopen bij de apotheek. Het is een soort pasta.

Je kan mama kittenvoeding geven, dat sterkt ze ook aan.

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#15 Geplaatst 05 mei 2010 - 12:17

gisteren kocht ik kalkoenfilet voor het gezin om 's avonds te verorberen met kroketjes :x
Sprokkel die stond natuurlijk te bedelen.... :louche: (soms een diefje hoor)
heb haar eerst stukje rauw gegeven, dat viel al bijzonder in de smaak :twisted:
na het gebakken te hebben voor mijn man, ik en de kinderen, was er eigenlijk nog veel over (zoals dikwijls - ogen groter dan mn buik :oops: )
en heb dan dat gebakken kalkoen in stukjes geknipt en maar allemaal aan mama-poes geserveerd, ik dacht kalkoen, is zuiver vlees, ze kan er maar deugd van hebben....
nu komt eindelijk de vraag......:wat gaf ik nu best, dat rauw of dat gebakken???