Spring naar inhoud

- - - - -

gezwel op rug

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#1 Geplaatst 04 mei 2010 - 08:21

sinds vorige week donderdag is mijn kattinke na een middagje stappen naar huis gekomen met een kale plek op haar rug.
ik zag een klein wondeke en heb dit direct verzorgd maar toch vond ik het raar! :louche:

nu sinds zaterdag is da wondeke uitgegroeid tot een bol en de kleuren zijn blauw en rood! (gelijk een bloeduitstorting)
de wonde zelf is mooi dicht maar dat gezwel baart mij zorgen!
We denken of wel heeft ze een bijen steek had of wel een teek die
ze zelf heeft uitgebeten.
Nu mag ik niet meer aan haar komen of ze krabt mij langs alle kanten.

Mag vrijdag avond na de DA gaan wat ik natuurlijk vree laat vind ma swat!

Wat kan ik nog meer doen dan het ontsmetten ? :(

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 04 mei 2010 - 08:32

Waarschijnlijk, zit er allemaal pus en etter in de bult, omdat de wond gesloten is kan het vuil er niet meer uit en krijg je een abces, en een ontsteking! De dierenarts zal de wonde terug open maken en spoelen. Ik denk dat wachten tot vrijdag erg lang is.
Is de temperatuur normaal, geen koorts?

Bewerkt door Guschi, 04 mei 2010 - 08:33.

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#3 Geplaatst 04 mei 2010 - 09:00

deze morgen had ze nog geen koorts!
kweet het is lang wachten ! hij heeft een hele week een paar operaties!
daarom dat ik zolang moet wachten, heb al naar een andere dierenarts gebeld die ik niet ken ma die neemt niet op :(
ga liever naar mijn eigen Da omdat hij haar goed kent en ons ook !
zelf durf ik er ook niet aankomen! ze likt er wel veel aan ma zolang dat het dicht is kan er niets uit e!
Je ziet wel dat ze pijn heeft! ze ligt maar in haar krabpaal te slapen en komt er bijna niet uit!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 04 mei 2010 - 09:01

Lijkt mij toch ook wel erg lang om tot vrijdag te moeten wachten.
:geluk:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#5 Geplaatst 04 mei 2010 - 09:09

Het is nog maar dinsdagmorgen, als je nu al merkt dat de poes stil is, is wachten tot vrijdag veel te lang!
'K zou uitleggen aan de dierenarts wat er aan de hand is, hij zal je toch wel vlugger kunnen helpen zeker!

Bewerkt door Guschi, 04 mei 2010 - 09:10.

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#6 Geplaatst 04 mei 2010 - 09:23

ga zo dadelijk nog eens bellen! hij zal niet beseft hebben wat de ernst is
hopelijk kan ik deze avond gaan!
ja ze is niet in haar normale doen!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:19

Ik zou echt wel zo snel mogelijk gaan, ga desnoods naar een dierenkliniek ofzo..

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:32

:geluk: :geluk:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#9 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:45

Als dat abces langs binnen opengaat en terecht komt in de bloedbaan zou het wel eens te laat kunnen zijn. Bel je da en laat die het abces opensnijden en uitkuisen. Waarschijnlijk gaat  je poes nog een antibioticakuur moeten volgen.
Het kan toch niet zijn dat je da de godganse dag operaties heeft deze week. En heeft hij geen vrije raadpleging? Anders zou ik gewoon daar naar toe gaan, om in een wonde een snede  te maken en te spoelen heeft hij geen uur werk aan hoor.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:47

catherine zei:

Als dat abces langs binnen opengaat en terecht komt in de bloedbaan zou het wel eens te laat kunnen zijn. Bel je da en laat die het abces opensnijden en uitkuisen. Waarschijnlijk gaat je poes nog een antibioticakuur moeten volgen.
Het kan toch niet zijn dat je da de godganse dag operaties heeft deze week. En heeft hij geen vrije raadpleging? Anders zou ik gewoon daar naar toe gaan, om in een wonde een snede te maken en te spoelen heeft hij geen uur werk aan hoor.

Ik sluit me hier volledig bij aan. En als je da geen tijd heeft, kan hij je dan niet doorverwijzen naar een andere da? :hug:

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:51

hopenlijk kan je zo snel mogenlijk terecht bij eender welke da.
:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#12 Geplaatst 04 mei 2010 - 12:00

heb nog eens gebeld naar de DA in mijn straat en daarmag ik vanaf zijn !
gelukkig maar!
heb na mijne Da gebeld dat ik niet kom en dat hij de situatie maar beter had moete inschatte! Hij heeft hier bij een klant verloren!
Hopelijk komt het snel in orde met haar! ze heeft al wat stress nu met het kitten in huis en nu dat nog eens en dan gisteren had ze een teek zitten was ook al niet plezant! straks even na huis tss de pauze en ga haar koorts nog eens meten!

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#13 Geplaatst 04 mei 2010 - 14:26

en?
hoe is het nu met de poes???
weet je al wat meer? ;)

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#14 Geplaatst 04 mei 2010 - 14:51

ze heeft geen koorts maar steekt haar continu weg.
heb wel gelijk gezien dat het open is! maar vanavond zal alles wel duidelijk zijn.
heb haar met rust gelaten ze zal vanavond weer stress genoeg hebben ;)

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#15 Geplaatst 04 mei 2010 - 15:00

Och arme toch, hopelijk is ze vanavond snel vanaf; geef ze maar een dikke knuffel.