Spring naar inhoud

- - - - -

Huid / vachtproblemen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:01

Ik heb gisteren minder goed nieuws gekregen van een halfzusje van Echo :(

Ze likt en krabt en krijgt hele kale plekken over haar lichaam!
Ze is ook vermagerd.
De da denkt momenteel aan een of andere allergie, ze krijgt nu een antibiotica-kuur.

Ze nadert de leeftijd van 1 jaar, ongeveer dezelfde leeftijd waarop de mamapoezen ook een vachtprobleem hadden...
Toen we de kittens gingen halen, waren de mamapoezen van de borstkas tot aan de staart volledig kaal...
Volgens de kweker lag het aan Aldivoeding waarmee hij geprobeerd had te besparen, maar het zou wel eerder genetisch kunnen zijn.
Ze kregen toen reeds een speciale voeding, en hij beweerde dat het probleem daarmee beterde, wat wij niet echt konden vaststellen, daar we de poezen niet regelmatig genoeg gezien hebben, en we hem dus op zijn woord geloofd hebben!

Onze 2 schatten hebben dezelfde papa, de 2 mamapoezen zijn zussen, ze hadden elk hun eerste nestje gekregen, de ene op 9 maand, de andere op 1 jaar.

Hopelijk krijgt Echo er dit ook niet nog eens bij!
Haar halfzusje is blue, zoals de mamapoezen, Echo is blue/white, net als de papa, ik weet niet of dit er iets toe doet...

Ik moet eind deze maand terug op controle naar Merelbeke met Echo voor haar hartje, ik zal het er zeker ook eens over hebben!
Ik weet niet of dit via bloedafname kan gezien worden...

Ik weet ondertussen al dat ik toen van mijn hart een steen moest gemaakt hebben, ben jammer genoeg op een zeer slechte kweker gevallen, maar was hopeloos verliefd op die kleine schat, en ook al zei mijn verstand NEE, mijn hart heeft toen de bovenhand genomen!

Ik had ook hoop om ooit een nestje van Echo te krijgen, door haar hartproblemen is dit zeker onmogelijk, en met haar halfzusje zal het waarschijnlijk ook uitgesloten worden...
Dit zal me dankzij ks (die ik pas door de problemen met Echo ontdekt heb) nooit meer overkomen!

Alvast bedankt aan Smittenkitten voor je antwoord op mijn pb hierover!
Andere reacties / ervaringen zijn steeds welkom!

Bewerkt door haemoglobine, 04 mei 2010 - 11:03.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 04 mei 2010 - 11:58

Dat is niet zo een goed nieuws, hopelijk kunnen ze via het bloed zien of er iets  scheelt mss zit het idd in de genen. Hopelijk is het geneesbaar. :geluk: :geluk: :geluk:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 mei 2010 - 12:49

Hopelijk vinden ze iets, bij de mamapoezen werd toen niets gevonden, ik zal zelf nog eens naar die da bellen.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 mei 2010 - 12:54

Niet zo'n fijn nieuws, hopelijk vind je gauw een oplossing.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 04 mei 2010 - 15:00

gek, een antibiotica kuur voor een allergie.... wat heeft die kat dan nog dat ze AB krijgt?

Ik heb 2 katten met allergie. de een heeft een allergie die ik niet ken, maar die door de jaren wel mindert. ze krijgt kale plekken aan haar staart en de huid is daar dan schilferig en kleine korstjes. de enige oplossing is een cortisone spuit. wat ook niet zo gezond is, maar 't is kiezen tussen een kat die zich slecht voelt van de jeuk of een gelukkige kat die iets minder lang leeft

james is allergisch voor voedsel en die krijgt daar korsten van. cortisone werkt minder goed bij voedselallergie.

je kan een kat laten testen op contactallergie, maar dit is erg duur. Mijn DA heeft niet zo'n goede resultaten met dan te trachten de kat hiervoor immuun te maken. wat nog duurder is dan de testen en geen garantie voor een goed resultaat.

maar zolang je kat geen symptomen heeft is het gewoon afwachten. Ik weet niet of ze dit in het bloed zullen kunnen zien of ze allergie gaat krijgen, daar twijfel ik sterk aan eerlijk gezegd.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 04 mei 2010 - 18:15

:geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk blijft Echo hiervan gespaard :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag