Spring naar inhoud

- - - - -

kaal

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 04 mei 2010 - 16:42

Kijk anders eens op deze link bij Oilily lijkt het meer op omgevingsallergie!
Maar als je dan op de foto zie van voedselallergie dat leek helemaal niet zo als het bij Angel was meer op de omgevingsallergie. :catscratchhead

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 04 mei 2010 - 17:23

Het lijkt dus het meest op gemis aan vrouwelijke hormomen als ik die link bekijk.
Nu is het wel een tijd geleden dat ze bevallen is, dus van september 2009.
Ze is onlangs zeer hevig krols geweest. Een week later kreeg ze de weekpil, dan een week niet en vorige week weer wel.
Ik denk dat het ook wel wat te lang is voor haar om een volledig jaar tussen de zwangerschappen te laten. Ze is zeer zwaar gebouwd en met de pil wordt dat nog erger natuurlijk. Het is een poes die tijdens haar tijd met een nestje niet afvalt.
Ik denk dat ik wat te lang gewacht heb om haar opnieuw te laten dekken en dat haar hormonen nu wat op hol slaan.
Maar nu laat ik haar natuurlijk ook niet dekken. Ik wil eerst zekerheid over wat er aan de hand is.
Het wordt even afwachten.
Ik geef haar nu toch even 4 weken de pil om de schommelingen tegen te gaan. Het lijkt me beter dat ze nu eventjes niet krols wordt.
Hopelijk ontdek ik snel stoppeltjes...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 04 mei 2010 - 17:24

Omgevingsallergie kan ook, maar waarom dan pas na 3 jaar ???

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#19 Geplaatst 04 mei 2010 - 18:23

Een allergie kan altijd op latere leeftijd de kop opsteken, het is niet omdat ze het nooit gehad hebben, dat ze het niet kunnen krijgen.
Dit is ook zo bij de mens, ik heb last van hooikoorts, is uitgekomen toen ik begin de twintig was, vroeger nooit last van gehad.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 04 mei 2010 - 18:39

Hebben ze dan geen andere klachten hierbij als het allergie betrefd ?
Allergie geeft toch niet meteen volledige haaruitval ?
Het is er echt allemaal uitgevallen met wortel en al. En waarom enkel op die plaats en niet haar ganse lichaam ?
Zou je dan bij allergie niet eerder aan pukkeltjes en huiduitslag denken ?
Ze slaapt echt niet constant zo plat op de buik maar meestal in een bolletje. Dan zou dit op de flanken toch ook te zien moeten zijn ?
Andere wasmiddelen hebben we niet gebruikt, maar wel dus de zetel spray van Oropharma, Febreze voor huisdieren en een vlekken-tapijtenspray van HG.
Die laatste had ik nooit eerder gebruikt. Maar bij een ongelukje van mijn zoon met zijn glas cola heb ik er enkele weken geleden wel de ganse zetel mee gekuisd. Dat zou dus wel eventueel kunnen. Maar dan zouden er toch weer al lichte stoppeltjes te zien moeten zijn ??

Het lijkt toch heel erg op wat er in de link bij vrouwelijk hormomen staat.
Maar een hormomenbehandeling zie ik niet zitten hoor.
Alhoewel de pil ook een homomenbehandeling is, dit zou dus eigenlijk in dat geval moeten werken.
Ik ben benieuwd...

Als de theorie van de verstikte haren van de dierenarts klopt, moeten sommigen perzen hier toch ook last van hebben ?
Zijn er perzenliefhebbers die daar meer over weten of dit ooit al gezien hebben ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 04 mei 2010 - 20:01

Hopelijk vind je snel een antwoord op al je vragen :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#22 Geplaatst 05 mei 2010 - 15:39

:geluk: :geluk: :geluk:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 05 mei 2010 - 23:52

Febreze is hier in nederland al langer bekend dat het voor de huisdieren niet goed is hoor..

En een tijdje geleden heeft Sheela ook kale pleken gehad  maar dat kwam door het likken, was ook niet kapot of niks , en is gewoon weer aangegroeit gelukkig..
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#24 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:09

Hoe gaat het nu met Oilily ?
Al beterschap ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#25 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:12

Het haar groeit terug !!!!!
Het lag dus of aan de Febreze of aan de voeding.
Nu staan ze op Sanabelle en gebruik ik geen Febreze meer.
Het zijn al echte donsjes nu.
Gelukkig maar !!!!

Die Febreze is nochthans speciaal voor katten en hondenluchtjes...Het is die met dat pootje erop. Dat zou toch niet mogen hé !!!!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:46

:thumb: :thumb:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#27 Geplaatst 21 mei 2010 - 09:43

Ik lees dit topic nu pas.
Een aantal van mijn katten, word bij de vachtwisseling behoorlijk kaal. Bij Sander ( exotic) kan ik zijn vacht er volledig uitplukken Er zit op een paar dekhaartjes na, dan ook totaal geen vacht meer op. Tegen de winter is zijn vacht weer prachtig en in januari is ook zijn silver volledig optimaal. Sander is altijd pas laat in de rui ( augustus, september)
Het gemis aan de vrouwelijke hormonen, dat geloof ik niet. Nina van mij is net bevallen, tijdens de krolsheden en ook tijdens haar zwangerschap laat ze haar vacht vallen. Buik, nek, broek en hals waren volledig kaal.
Vaak heeft het te maken met de weersomstandigheden dat ze de vachten ook laten vallen.
De 1 is heel resoluut, bij de ander gaat het geleidelijk aan.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 21 mei 2010 - 10:12

feroesti zei:

Die Febreze is nochthans speciaal voor katten en hondenluchtjes...Het is die met dat pootje erop. Dat zou toch niet mogen hé !!!!

Tja, het is voor dieren"luchtjes" he, dus dat wil daarmee spijtig genoeg niet zeggen dat het hypo-allergeen is voor dieren...

Ik had hier ook ontsmettingsmiddel voor dierendingen gekocht maar als ik het in water verdun verkleurt het en die dingen schijnen toch ook giftig te zijn voor dieren :/

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#29 Geplaatst 21 mei 2010 - 10:39

jubikelcats zei:

Ik lees dit topic nu pas.
Een aantal van mijn katten, word bij de vachtwisseling behoorlijk kaal. Bij Sander ( exotic) kan ik zijn vacht er volledig uitplukken Er zit op een paar dekhaartjes na, dan ook totaal geen vacht meer op. Tegen de winter is zijn vacht weer prachtig en in januari is ook zijn silver volledig optimaal. Sander is altijd pas laat in de rui ( augustus, september)
Het gemis aan de vrouwelijke hormonen, dat geloof ik niet. Nina van mij is net bevallen, tijdens de krolsheden en ook tijdens haar zwangerschap laat ze haar vacht vallen. Buik, nek, broek en hals waren volledig kaal.
Vaak heeft het te maken met de weersomstandigheden dat ze de vachten ook laten vallen.
De 1 is heel resoluut, bij de ander gaat het geleidelijk aan.

Het is na haar zwangerschap begonnen na de eerste krolsheid. Ze ruide wel enorm toen, het kwam er met pakken vanaf.
Nu verliest ze niets meer van haar. Ik heb haar gisteren gekamd en er kwam helemaal niets vanaf. Het zal lange tijd duren vooraleer het haar er weer helemaal staat. Maar ik ben al terug blij dons te zien !!!!
Het vreemde was dat het dus enkel haar onderkant betrof.
Haar billen en buik en zo gelijkmatig kaal.
Op haar rug is haar vacht top, mooi glanzend en perfect.

Nu merkte ik ook wel dat Elliot en Noesy (beiden britannica) ook enorm ruiden.
Ze hebben nu ook niets meer van ondervacht en staat heel erg dun in vacht.
Ik heb Elliot gisteren gewassen en geplukt en het haar kwam er echt in hopen vanaf.
Ik vrees dat het toch met die Biomill brokken te maken heeft.
Nu op Sanabelle merk ik dat het haar pas echt terug schiet, maar het kan ook toeval zijn natuurlijk.
Maar er is nog een lange weg te gaan.
Het zal winter zijn vooral de britannica's terug showklaar zijn.
Voorheen op Bento premium heb ik dat nog nooit voorgehad.
De katten konden het hele jaar door showen, nu dus echt niet.
Ligt het aan de weersomstandigheden of aan de voeding, ik weet het niet.
Of aan de Febreze...
Dat laatste is het huis uit en de voeding is gewijzigd , nu de prachtige vacht nog terug.

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 21 mei 2010 - 12:33

wist je dat bij vrouwen in de eerste maanden na de zwangerschap ook meer haarverlies optreed? dat is iets hormonaal. tijdens de zwangerschap is er minder haarverlies dan normaal en na de zwangerschap wordt dit 'ingehaald'.