Spring naar inhoud

- - - - -

kaal

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 21 mei 2010 - 12:42

Goed dat er beterschap is!

Als het aan de voeding (Biomill) lag, zal het wel een tijdje duren vooraleer de nieuwe voeding aanslaat en het opgelost raakt, vacht groeit nu ook niet op 1,2,3 terug...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 21 mei 2010 - 13:37

Mijn pers kater Atilla ruit alle jaren enorm voor de zomer en heeft ook grote stukken waar hij helemaal kaal is.Groot deel van zijn buik ,aan de zij kanten en aan zijn achterste billetjes. Op zijn rug,poten,kop en staart is dat nooit kaal.Maar tegen de winter staat hij dan weer heel mooi in zijn wintervacht.En zijn vacht begint stilletjes terug te groeien .Hij is nu helemaal niet mooi maar tegen de winter is hij een prachtige kater. :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 21 mei 2010 - 20:48

babetatilla zei:

Mijn pers kater Atilla ruit alle jaren enorm voor de zomer en heeft ook grote stukken waar hij helemaal kaal is.Groot deel van zijn buik ,aan de zij kanten en aan zijn achterste billetjes. Op zijn rug,poten,kop en staart is dat nooit kaal.Maar tegen de winter staat hij dan weer heel mooi in zijn wintervacht.En zijn vacht begint stilletjes terug te groeien .Hij is nu helemaal niet mooi maar tegen de winter is hij een prachtige kater. :) ;)

Dat is helemaal correct beschreven hoe het met Oilily gesteld is.
Ik hoef me dus geen zorgen te maken , oef !!!!!
Dit is voor het eerst dat ik zoiets voorheb. Dat ze haren verliezen naar de zomer toe is normaal, maar zo ineens zo kaal op buik en billen, brrrrr ik was geschrokken hoor.
Ik ben blij te lezen dat ze dus niet alleen is.
Nu begint het wel terug te groeien, maar zeer traag natuurlijk. Al heb ik het voordeel dat de plaatsen die nu kaal zijn ook normaal niet zo heel fel behaard zijn. Dus als het al maar voor de helft is terug gegroeid, zal ze er weer al helemaal anders zijn.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#34 Geplaatst 21 mei 2010 - 20:54

haemoglobine zei:

Goed dat er beterschap is!

Als het aan de voeding (Biomill) lag, zal het wel een tijdje duren vooraleer de nieuwe voeding aanslaat en het opgelost raakt, vacht groeit nu ook niet op 1,2,3 terug...

Biomill bevat kruiden, mogelijk is ze allergies aan één of meerdere van die kruiden. Volgens de dierenarts zijn kruiden ook niet meteen iets wat op een kattenmenu dagelijks hoort te staan. In de natuur zullen katten ook niet meteen dagelijks kruiden gaan eten, meestal zelfs niet.
Het viel mij op dat ze hier allemaal bij het eten van Biomill zeer zwarte en harde ontlasting hadden. Volgens de producent teken dat het puur vlees is. Maar onze dierenarts geloofd dit niet echt, hij denk dat er mogelijk zwarte kool in verwerkt zit.
Ik had nochthans echt vertrouwen in dat voer, maar ben toch behoorlijk teleurgesteld.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 21 mei 2010 - 21:06

Feroesti ik denk niet dat je erg ongerust moet zijn hoor .Hier begint Atilla stilaan terug haartjes te krijgen ,maar zijn zomer vacht is wel een stuk dunner dan zijn wintervacht dan heeft hij een dikke wollige ondervacht.
Het beste voor Oilily :geluk:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag