Spring naar inhoud

- - - - -

Stage

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#1 Geplaatst 04 mei 2010 - 20:35

Weet niet zo goed wat ik er zo een twee drie mee aan moet, dus ik dacht ik plaats het hier..

Moet het in ieder geval even kwijt. Ik moet voor mijn opleiding 10 weken stage lopen dit jaar en nu had ik via via een leuk bedrijf gevonden. Ze namen echter geen mensen aan voor zo'n korte periode, dus ben ik ermee akkoord gegaan om eerder te beginnen en 20 weken stage te gaan lopen.

Anders zou ik deze stage namelijk niet krijgen, werd mij verteld.

Na 12 weken stage ondertussen krijg ik mijn begeleider na twee weken zeuren eindelijk zover om te kijken naar het stagecontract wat ze toen moest ondertekenen.

Geheel verbaast zegt ze: oh moet je maar 10 weken stagen lopen??

Ik had het niet meer! Ik heb dit zo duidelijk aangegeven bij mijn sollicitatie en nu is ze dit kennelijk vergeten!  Nu hoef ik maar twee weken nog en dan ben ik klaar, wat erop neerkomt dat ik in totaal 14 weken stage heb gelopen. Daar zouden ze toch  blij mee moeten zijn of zie ik het echt verkeerd? Pff, ik weet het niet zo goed, vond juist dat ik op deze manier inzet toonde.

Hoe kan ik hier het beste op reageren?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 04 mei 2010 - 21:59

:trance:
Goh ik zou het gewoon laten passeren want als je erover begint te klagen gaan ze je misschien een slecht rapport geven?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 04 mei 2010 - 22:00

Ik zou het ook gewoon zo laten.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#4 Geplaatst 04 mei 2010 - 22:30

Ik denk ook inderdaad zo laten :-k

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 05 mei 2010 - 12:26

oneerlijk, maar ik zou het ook gewoon zo laten...

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 05 mei 2010 - 12:53

Ik sluit me bij de rest aan.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#7 Geplaatst 05 mei 2010 - 14:57

Ik ook, laat maar gaan, jij hebt je best gedaan.

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#8 Geplaatst 05 mei 2010 - 17:22

Ok doe ik dat! Dank jullie wel :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 mei 2010 - 19:00

Heel oneerlijk, maar je bent niet de enige waarbij dit gebeurt, jammer genoeg. Onbegrijpelijk dat er in bedrijven zo gehandeld wordt. En vervelend voor jou.

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:33

In mijn stage mocht ik geen nachtdienst lopen, maar kreeg zowat met onderhuidse steken te horen dat als ik geen nachtdienst deed in de instelling dat ik m'n stagerapport kon vergeten. Dus deed ik eerst m'n vroege shift van 7 tot 4, ging ik een paar uur gaan slapen en trok om 10u 's avonds weer op om te werken tot 3 uur de volgende dag omdat overdag de kans bestond dat m'n leerkrachten kwamen.

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#11 Geplaatst 12 mei 2010 - 23:28

Jeetje echt belachelijk zeg! Dat vind ik echt misbruik maken van stagiaires. Ik ben nu gelukkig weg en heb mijn beoordeling, maar de manier waarop alles is gegaan vind ik ook echt niet kunnen. Vandaag was mijn laatste dag, maar kreeg ook de hele dag weer steken onder water met betrekking tot mijn vroegere vertrek, wat zogenaamd helemaal mijn beslissing was.
Nou echt, ben blij dat ik weg ben.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:44

Mijn vriend moest officieel maar 5 maanden stage lopen. Maar de huisarts waarbij hij stage volgde dacht er anders over en hij moet er 11 doen... Bovendien krijgt hij zoals wordt aangeraden geen 2 keer 4 uur bloktijd per week en moet hij alle wachtdiensten van die huisarts overnemen. Hij mag geen verlof nemen een week voor die kerel op verlof gaat en een week erna, maar hij gaat elke schoolvakantie op verlof. Mijn vriend heeft nog bijna niets van verlof kunnen opnemen daardoor en we moesten zelfs onze tickets van werchter verkopen omdat dat juist drie weken voor meneer zijn verlof was!! Van profiteren gesproken... MAAR: hij heeft wel een hele hoop patienten die veel liever bij hem komen en dat ook in de toekomst zullen doen. Ik denk dat klanten/patienten echt wel oneerlijkheden in een bedrijf/ dit geval huisartsenpraktijk kunnen spotten.. Gelukkig krijgt hij er veel steun van!