Spring naar inhoud

- - - - -

"rekening in het rood"

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#46 Geplaatst 06 mei 2010 - 11:35

ja ik begreep ook niet dat ze een andere auto mochte kieze!
ma diene audi hebbe verkocht een deel aan hun schulde gegeven en
de rest vo die wagen :gek:
ze betalen wel minder in de maand dan voor benzine ok ja!

Ja van die schulde is het idd zo! bij mijn moeder gaat het ook niet op 7 jaar allemaal betaald zijn maar het word haar kwijt gespeeld omdat ze er iets aandoet !

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#47 Geplaatst 06 mei 2010 - 12:33

ik kan je verzekeren dat er minder in scene gezet is dan je zou denken. In de aflevering gisteren, zag je ouders met hun kinderen, ik ken de dochter van dit gezin, en heb met haar op school gezeten. Deze familie zat al lang in de problemen, en omdat de kinderen er zo onder leden, hebben de kinderen hun ouders ingeschreven voor het programma, de ouders hebben er dus niet zelf voor gekozen om "voor schut gezet te worden". Hoewel ik mij zeker goed kan voorstellen dat ik als kind, hetzelfde zou doen moest ik merken dat er zo grote financiële problemen waren. En ik vind het programma zelfs zeer goed, ze proberen met deze programma's mensen aan te spreken die zelf in de problemen zitten, of die kopen op krediet zeer interessant vinden. En hoe bereik je deze mensen? Niet door briefjes in de brievenbus te steken, maar via de televisie!
En om terug te komen op de aflevering van vorige week, zo een koopgedrag is wel degelijk een ziekte. De vrouw werkte 7dagen op 7, ze hadden 6 kinderen, en uit schuldgevoel kocht zij speelgoed. Schuldgevoel kan rare dingen doen met mensen. Ik vind dat je niet alles over één kam mag scheren, sommige mensen werken zichzelf in de problemen zonder dat ze het zelf door hebben.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#48 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:33

Waarom mochten ze een andere nieuwe auto kiezen? Daar kan ik ff niet bij. Als je zo diep in de schulden zit.... wat is er mis met een tweedehands autootje?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#49 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:35

dat was geen nieuwe auto é, het was een goede tweedehandse :)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#50 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:38

Sarah en Erik zei:

dat was geen nieuwe auto é, het was een goede tweedehandse :)

Zeker een goede :mrgreen: ze hebben daar een heel goede keuze mee gemaakt

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#51 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:39

ah, ok, zo nauwkeurig had ik t niet gevolgd.

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#52 Geplaatst 06 mei 2010 - 19:26

Ik had vandaag een afspraak met de bank en dit kwam ook te sprake, En daar begrepen ze het ook niet Dat het zover kan komen want meestal wordt de kaarten geblokeerd. Maar wat ze ook niet snappen met 4000 maandloon + kinderbijslag en nog niet rond komen, Wij zijn met 4 en moeten met de helft rond komen het is goed uitkijken en iedere euro in twee bijten, maar het kan. Hebben die mensen dan zo weinig zelfdisipline.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#53 Geplaatst 07 mei 2010 - 19:38

cheryl zei:

Mijn mama is ernstig ziek geweest en wij hebben torenhoge ziekenhuiskosten gehad, zelfs een half jaar na haar dood bleven we rekeningen krijgen.. en ik kan je met een gerust hart vertellen dat wij geen schulden hebben of hadden.
En dan spreek ik niet over een weken he, maar wel over jaren.
Dus ik vind het een beetje ongepast dat je zo op mijn reactie reageert. Is mijn mening, ik wil hier geen discussie mee uitlokken.

Nee, ik vond gewoon die "eigen schuld dikke bult" nogal "hard" overkomen want er zijn mensen die in jou situatie er wel onderdoor zouden gaan...je zal het toch ook niet gemakkelijk gehad hebben...? Je bent waarschijnlijk een sterke persoon om die last al die tijd te dragen.

Uiteraard zijn er ook mensen die er zelf voor zorgen. Maarja je moet je ook inbeelden dat er een miljardenbusiness aan marketing zit om al die argeloze mensen in de val te lokken en meer geld te doen uitgeven dan ze hebben, combineer dat met een paar tegenslagen en voila!

We zijn hier toch om onze mening te zeggen hé :d

Daarom niet kwaad bedoeld hoor!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#54 Geplaatst 07 mei 2010 - 19:42

Sarah en Erik zei:

ik kan je verzekeren dat er minder in scene gezet is dan je zou denken. In de aflevering gisteren, zag je ouders met hun kinderen, ik ken de dochter van dit gezin, en heb met haar op school gezeten. Deze familie zat al lang in de problemen, en omdat de kinderen er zo onder leden, hebben de kinderen hun ouders ingeschreven voor het programma, de ouders hebben er dus niet zelf voor gekozen om "voor schut gezet te worden". Hoewel ik mij zeker goed kan voorstellen dat ik als kind, hetzelfde zou doen moest ik merken dat er zo grote financiële problemen waren. En ik vind het programma zelfs zeer goed, ze proberen met deze programma's mensen aan te spreken die zelf in de problemen zitten, of die kopen op krediet zeer interessant vinden. En hoe bereik je deze mensen? Niet door briefjes in de brievenbus te steken, maar via de televisie!
En om terug te komen op de aflevering van vorige week, zo een koopgedrag is wel degelijk een ziekte. De vrouw werkte 7dagen op 7, ze hadden 6 kinderen, en uit schuldgevoel kocht zij speelgoed. Schuldgevoel kan rare dingen doen met mensen. Ik vind dat je niet alles over één kam mag scheren, sommige mensen werken zichzelf in de problemen zonder dat ze het zelf door hebben.

Ja dat vind ik ook se! :)

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 07 mei 2010 - 19:56

sneeuwwitje zei:

Nee, ik vond gewoon die "eigen schuld dikke bult" nogal "hard" overkomen want er zijn mensen die in jou situatie er wel onderdoor zouden gaan...je zal het toch ook niet gemakkelijk gehad hebben...? Je bent waarschijnlijk een sterke persoon om die last al die tijd te dragen.

Uiteraard zijn er ook mensen die er zelf voor zorgen. Maarja je moet je ook inbeelden dat er een miljardenbusiness aan marketing zit om al die argeloze mensen in de val te lokken en meer geld te doen uitgeven dan ze hebben, combineer dat met een paar tegenslagen en voila!

We zijn hier toch om onze mening te zeggen hé :d

Daarom niet kwaad bedoeld hoor!

Nee, van mijn kant ook niet kwaad bedoeld hoor, maar voelde me precies een beetje persoonlijk aangevallen, maar No hard feelings ;) Snap wat je wilt zeggen nu.

Och ja, tis entertainment zo tv he.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#56 Geplaatst 12 mei 2010 - 18:13

Hebben dat programma nog maar 1 keer gezien en vonden dat overdreven hoe een voetbaltafel toevallig geleverd werd in bijzijn van camera en hoe mevrouw dan met haar 20 euro een spaarpot kocht...

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:41

Ik snap niet dat die mensen niet verplicht worden bepaalde dingen te verkopen!?
Bijv. die vrouw met àl dat speelgoed. En toen ze het hadden over die Skoda, "ahnee daar rij ik nie mee zenne". Dan heb ik echt zoiets van awel dan gaat ge maar met de fiets, er zijn er nog die dat moeten. Zoveel noten op uwen zang hebben terwijl uw schuldeisers door uw gedrag nog niet eens al hun centen gaan terug zien.

Langs de andere kant is het wel zo dat die mensen tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden. De kredietmaatschappijen die krediet na krediet verlenen, die zouden eens hard moeten aangepakt worden. Dat is virtueel geld...!
Als we in de situatie willen terecht komen waarin Amerika zich momenteel bevindt (zoals Vosse uitlegde :) ) moeten we vooral zo verder doen. Een beetje meer controle bij die maatschappijen zou echt wel op zijn plaats zijn. Of idd, iedereen maar 1 kredietkaart met een limiet op die MOET gerespecteerd worden...

Bewerkt door Kims, 12 mei 2010 - 20:42.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#58 Geplaatst 13 mei 2010 - 00:12

Ik heb het maar 1 keer gezien en dat was met die audi en dat Ma en Pa thuiskwamen in een leeg huis .Dat hadden ze met overleg vande kinderen leeggehaald precies of de deurwaarder had alles meegenomen .Die ouders verschoten wel maar dat je in een Audi moet rijden voor de mensen en de buren dat vindt ik er toch wel over . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 13 mei 2010 - 08:49

Ik vind het programma ook wel goed! Oke, er zelf in komen, moet niet zo fijn zijn. Maar indien je jezelf ervoor inschreef, vind ik het toch heel moedig!
Zoals ze reeds zeiden, niet iedereen kan er iets zelf aan doen!!
Zoals gisteren. Wie of wat de schuld heeft hieraan, daar ga ik me niet over uitspreken,maar ze zijn, dankzij het programma een nieuw, schuldenvrij (!!) leven kunnen starten!! Denk dat veel mensen daar van durven dromen!!

Er mogen van mij zelfs meer besparingstips in komen. Misschien een ideetje voor hier op KS???
Zelf kom ik rond, maar heb toch het gevoel dat we iets 'fout' doen. We hebben een budget van +/- 3000 en we zijn met z'n tweeën. Ook wij slagen er niet in echt te sparen....
Dus vind zo'n programma's wel goed. Het opent ogen van mensen die misschien zelf op krediet kopen (wat ik zelf nooit zal doen, geen geld is niet kopen).

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 13 mei 2010 - 10:01

Kims zei:

Ik snap niet dat die mensen niet verplicht worden bepaalde dingen te verkopen!?
Bijv. die vrouw met àl dat speelgoed. En toen ze het hadden over die Skoda, "ahnee daar rij ik nie mee zenne". Dan heb ik echt zoiets van awel dan gaat ge maar met de fiets, er zijn er nog die dat moeten. Zoveel noten op uwen zang hebben terwijl uw schuldeisers door uw gedrag nog niet eens al hun centen gaan terug zien.

Langs de andere kant is het wel zo dat die mensen tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden. De kredietmaatschappijen die krediet na krediet verlenen, die zouden eens hard moeten aangepakt worden. Dat is virtueel geld...!
Als we in de situatie willen terecht komen waarin Amerika zich momenteel bevindt (zoals Vosse uitlegde :) ) moeten we vooral zo verder doen. Een beetje meer controle bij die maatschappijen zou echt wel op zijn plaats zijn. Of idd, iedereen maar 1 kredietkaart met een limiet op die MOET gerespecteerd worden...

Omdat je daar erg veel op verliest.
Bvb al dat speelgoed kun je nooit meer verkopen voor de volle prijs, want er is meestal al mee gespeeld. En het gaat telkens om erg kleine dingen (bvb 20 barbies ofzo), dan is het wss meer moeite om ze allemaal te adverteren en te verzenden dan wat het opbrengt.

Soit, ik krijg een goed gevoel over mezelf als ik dat programma zie :p .
Ik heb een soort part-time job (ben student), en ik probeer telkens om elke maand het volledig bedrag dat ik verdien opzij te zetten. Inkomsten haal ik uit zakgeld (ja, ik woon nog thuis eh :) ), dat is zo'n 20 euro per week, en dan nog zo'n 150 euro per maand aan dingen die ik te koop aanbied op kapaza/ebay.
Ik was namelijk zo iemand die nogal slecht dingen wegsmijt, dus ik heb hier een zolder vol spullen die nu al meer dan een jaar erg goed opbrengt.

Bewerkt door arifiene, 13 mei 2010 - 10:01.