Spring naar inhoud

- - - - -

Op zoek naar goede informatie

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#31 Geplaatst 05 mei 2010 - 13:07

ginnie zei:

Er is wel een da. Dat weet ik zeker. Ik heb de beste man nooit ontmoet, en weet ook niet wie het is, maar ik weet zeker dat ze een da heeft.

Katjes heeft ze ook, hondjes, nu nog 1, heeft ze ook. En ze woont ook waar ze zegt dat ze woont.

Ik besef heel goed dat het makkelijk is om te speculeren over alles wat ze heeft gezegd nu. Maar dat gaat mij te ver.

Ik hoop alleen maar dat ze nu haarzelf en haar beestjes even rust gunt en dat ze even geen nieuwe katjes meer in huis haalt. En dat ze hulp zoekt om zichzelf weer op een rijtje te krijgen. Daar is niks mis mee.

En hopelijk komt ze dan vertellen hoe de vork in de steel zit en kunnen we allemaal dit afsluiten.
Verder speculeren heeft geen zin denk ik.

aan ts: ik snap dat je wilt weten of Jacqueline een serieus persoon is. en ik vindt het goed dat je je komt informeren. Maar toch snap ik niet zo heel goed waarom je op dit forum zo komt vragen wat Jacqueline voor een persoon is. Niet veel mensen hebben haar persoonlijk ontmoet en kunnen je dus ook niet meer vertellen dat wat de ervaringen zijn op het forum hier. Vosse vat dat goed samen, maar je kunt natuurlijk ook zelf zoeken op het forum en alles lezen. Tenslotte is dit een openbaar forum.

Geen verwijt hoor! Maar ik vraag het me gewoon af ;)

Het ging me eigenlijk in 1e instantie niet zozeer om wat voor persoon ze was.
Ik ben ook wat gaan rondlezen. Maar ik kon er na zoveel verschillende verhalen geen touw meer aan vast knopen.
Ik hoopte dus eigenlijk op een wat meer, hoe zeg je dat 'samengevat verhaal'.  
Nu is het al een stuk duidelijker.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#32 Geplaatst 05 mei 2010 - 13:09

Kattenpoot zei:

Het ging me eigenlijk in 1e instantie niet zozeer om wat voor persoon ze was.
Ik ben ook wat gaan rondlezen. Maar ik kon er na zoveel verschillende verhalen geen touw meer aan vast knopen.
Ik hoopte dus eigenlijk op een wat meer, hoe zeg je dat 'samengevat verhaal'.  
Nu is het al een stuk duidelijker.

Ik snap het. Bedankt voor je uitleg :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#33 Geplaatst 05 mei 2010 - 13:15

Begrijp je standpunt wel hoor. Vind het ook niet prettig om zo te doen. Maar wist even niet anders.
Nu begrijp ik enigzins hoe de vork in de steel zit, en kunnen we haar in de toekomst of nu beter advizeren/helpen.
Al met al is het een triest verhaal. Voor haar en haar huisdieren.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 05 mei 2010 - 13:32

zoals ik al zei, we weten niks, we vinden alleen een paar zaken raar. vandaar dat ik ook alles in de voorwaardelijk wijs heb geschreven. als het niet zo is, is dit natuurlijk ook extra pijnlijk voor haar.

't is niet makkelijk hé om te zeker weten wanneer iets niet ok is en wanneer wel. ofwel uit je valse beschuldigingen ofwel help je niet waar hulp nodig is.

Dus ofwel is hier niks aan de hand en kwetsen we haar met deze speculaties ofwel is er wel degelijk iets aan de hand en zitten we met dierenmishandeling. wie zal het zeggen? En wat doen we nu met onze twijfels en vragen? ik weet het gewoonweg niet hoor.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#35 Geplaatst 05 mei 2010 - 13:50

ik zou haar achternaam moeten hebben wil ik te weten komen wie haar dierenarts is. maar persoonlijk gezien vind ik het wel ver gaan om uit te zoeken hoe het zit op deze manier. heb liever dat ze het zelf verteld

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 05 mei 2010 - 13:59

ben het daar volledig mee eens. vind nog altijd het beste idee dat iemand met haar gaat praten

trouwens ik ben er zeker van dat geen DA zulke informatie zou geven aan wildvreemden.

Bewerkt door wea, 05 mei 2010 - 14:00.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#37 Geplaatst 05 mei 2010 - 14:02

Lisje zei:

Dat vroeg ik mij ook af, misschien is er helemaal geen DA...

ginnie zei:

Er is wel een da. Dat weet ik zeker. Ik heb de beste man nooit ontmoet, en weet ook niet wie het is, maar ik weet zeker dat ze een da heeft.

Katjes heeft ze ook, hondjes, nu nog 1, heeft ze ook. En ze woont ook waar ze zegt dat ze woont.

Ik besef heel goed dat het makkelijk is om te speculeren over alles wat ze heeft gezegd nu. Maar dat gaat mij te ver.

Ik bedoelde mijn reactie ook helemaal niet slecht hoor ;) , maar wou gewoon zeggen dat na zoveel rare dingen gelezen te hebben ik daar ook niet in zou verschieten.
Ik vind het gewoon een heel pijnlijk verhaal, zowel voor haar als voor de diertjes en hoop dat ze evt. hulp zoekt en vindt mocht ze dit nodig hebben.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 05 mei 2010 - 14:10

ik denk dat we ons allemaal niet goed voelen bij dit en allemaal hopen dat alles gauw in orde komt en we ons eigen hier alleen maar een beetje belachelijk zitten te maken omdat er eigenlijk niks aan de hand is.

maar blijven speculeren lost ook niks op, dus ofwel doen we iets (maar wat? gaan praten? ) ofwel zwijgen we hier verder over omdat het toch niks oplost.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#39 Geplaatst 05 mei 2010 - 14:12

het nare is als er niks gebeurd zijn er misschien onschuldige dieren de dupe... mocht alles waar zijn dan. en dat wil niemand toch? maar ja ze is lastig te bereiken

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#40 Geplaatst 05 mei 2010 - 15:15

Ik heb al voorgesteld dat er iemand met haar gaat praten (die haar al een beetje kent) maar niemand ziet dit zitten om diverse redenen... om de reden van besmetting uit te sluiten (want die reden is ook genoemd) kan ze toch gecontacteerd worden om ergens op een neutrale plaats af te spreken???
Ofwel is er iets serieus mis, ofwel zal zij ook blij zijn er eens met iemand over te kunnen praten... Als de dieren er maar geen hinder meer van hebben...

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#41 Geplaatst 05 mei 2010 - 15:53

ja ik weet dat je dat hebt voorgesteld en heb al ooit eens geprobeerd om haar te ontmoeten maar toen werd er gezegt dat ze geen geld had niet kon komen en haar vriend niet met een ajaxied aantafel wilde zitten (alsof dat er toe doet maar goed)

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 05 mei 2010 - 16:44

ivm besmettingsgevaar, je kan altijd andere kleren meenemen, een hoed opzetten en naar een cafeetje trekken om handen en gezicht te wassen en die andere kleren aan te trekken.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 05 mei 2010 - 16:51

Als het echt om een medische aandoening gaat bij Jacqueline, zoals haar borderline, dan vrees ik dat ze enkel geholpen kan worden met professionele hulp en heeft het weinig zin om met haar te praten. Ze zal waarschijnlijk (niet bewust, maar door haar aandoening) gewoon met je meepraten, maar eenmaal ze terug thuis is, hervalt ze toch in haar oude gewoonten. Dergelijke personen hebben professionele hulp en begeleiding nodig.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#44 Geplaatst 05 mei 2010 - 19:50

wea zei:

ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat muchhauser by proxi ook op huisdieren kon slaan. Maar dat lijkt me idd goed mogelijk. Mensen maken soms hun eigen kinderen ziek om sympathie te kweken, dus waarom ook niet je huisdieren.

heel erg eigenlijk. de enige die echt licht kan werpen op deze zaak is natuurlijk ook de DA, maar die heeft wsl beroepsgeheim

Heb hier ook al aangedacht en heb zo ooit eens een reportage gezien ivm ouders en hun kinderen, gewoon onvoorstelbaar, ik was daar effe niet goed van, en blijf dit gevoel in haar verhalen sterk hebben, dus vrees ik ervoor.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 06 mei 2010 - 00:17

Nu ik heb me nog overal buiten gehouden in elk topic van en over jaceline,maar dit topic is al een stuk vriendelijker als al die andere topics moet ik zeggen..

Sarah je heb het prachtig samengevat, heel duidelijk.

Jaqeuline woont vlak bij me, en heb al een paar keer gebeld met haar , ook zat een afspraak er in maar door we  niet wisten van of er iets heerst bij haar in huis is het er gewoon nog niet van gekomen, ik wil geen risico nemen voor mij poezen, daar ben ik heel eerlijk in..

Ik heb de afgelopen week veel met haar gepraat en ze kan het nu even niet aan om op ks te komen en haar verhaal te doen, en na alle topic snap ik dat..

Ze heeft nu een flinke terug slag met haar ziekte(borderlain)
Ze heeft me gezegt dat ze zodra ze het aankan een nieuwe topic hier opent waar ze vragen op gaat beantwoorden, ik hoop dat ze dan een eerlijke kans gaat krijgen en niet word afgeschoten, want ze doet het dan toch maar..

En ik weet ook met zekerheid dat ze wel naar de dierenarts is geweest..

Dat er hulp nodig is dat is zeker..
Geplaatste afbeelding