Spring naar inhoud

- - - - -

Wanneer is vechten echt vechten

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#1 Geplaatst 05 mei 2010 - 23:12

Ik heb net wat topics door gelezen over katten die vechten na dat ze geholpen zijn enzo.

Ik vraag me nu af wanneer is het echt vechten.
Want onze kleine man weet niet wat zachtjes doen is dus sting heeft wel een klein wondje.....of dat komt door onze kleine of dat ze haar hoofd gestoten heeft dat weten we niet.

Maar wat voor ons blikopeners vechtenlijkt is misschien wel stoeien.
Ze maken geen geluid maar soms rollen ze wel over de grond en haal ik ze uit elkaar.

ook bijten ze maar volgens de DA is dat normaal.....en dan het leuke ze schurken ook tegen elkaar en doen neusje neusje......soms zou ik wensen dat ik aan kinderen was begonnen :trance:

Misschien wel een antwoord op ander mans vraag....ik las ergens dat elke keer als een kat van huis gaat voor de da bv dat ze elkaar dan weer opnieuw zien en dat het weer een ander gedrag kan geven wat daar van waar is weet ik niet maar het viel mij wel op dat het hier ook zo gaat.

Ik hoop dat er iemand is die kats begrijpt want soms snap ik het niet meer.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 05 mei 2010 - 23:28

Dat stoeien is niet vechten hoor, maar spelen, hier doen de  jongsten dat ook. Het is hun instinct om al spelend te leren vechten voor als ze buiten hun zouden moeten verdedigen. Soms vliegen de haren zelfs in het rond. Als de al eens te ver gaat roep ik eens hard op hen en dan stoppen ze er wel mee.
Als je naar de da gaat en terug naar huis komt heeft de kat wel een andere geur van bij de da, dus is het normaal dat de andere kat zich mss wat anders zelfs agresiefer zou gedragen. Maar dit is nooit van lange duur, gewoon beide katten goed strelen zodat de geuren zich terug mengen. :)

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#3 Geplaatst 06 mei 2010 - 00:20

Oke dus jij denkt toch dat het stoeie is? soms hou ik mijn hart vast :trance:

Vind het er best hard aan toe gaan.....maar misschien vind ik het ook eng omdat ze nog een wond heeft omdat ze geholpen is vorige week.....Toch jammer dat ze niet kunnen praten :oops:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 06 mei 2010 - 08:17

Ik ben het eens met Catherine. Het is stoeien. Katten kunnen onderling best heftig stoeien, en dan lijkt het vaak op vechten. Als het echt vechten is herken je dat direct. Dat is echt niet te missen, het ziet er heel anders uit dan het stoeien.

Gewoon lekker laten gaan dus. Soms zul je een kras op oor of neus vinden, dat hoort erbij. Je kunt dit verminderen door de puntjes van de nageltjes af te knippen. Dan kunnen ze elkaar net even iets minder schade toebrengen. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 06 mei 2010 - 12:59

Het kan er inderdaad af en toe wel eens heftig aan toe gaan als ze met elkaar stoeien. Ik zou ze echter zelf niet uit elkaar halen. Als het te erg wordt hier (naar mijn gevoel), dan laat ik ze verschieten en dan stoppen ze uit hun eigen, zo loop je geen risico om zelf gewond te geraken in hun gestoei.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#6 Geplaatst 06 mei 2010 - 13:54

Het is de eerste keer in 33 jaar dat ik nu twee katten in huis heb en ben het niet gewend hoe ze doen.
Ik denk dat ik maar een cursus ga volgen leer je kat begrijpen :)

Dank jullie wel voor het antwoord en zal ze gewoon laten gaan

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#7 Geplaatst 06 mei 2010 - 20:45

Vechten is echt met hun haar rechtop!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 mei 2010 - 20:47

Hier kan het er ook soms heftig aan toe gaan hoor. Kijk maar eens bij foto's en filmpjes (spelende Melvin en Silas). Dat is nog een slecht voorbeeld, want het gaat er vaak nog erger aan toe. Het is gewoon spelen die soms wat te heftig wordt, maar verder niets om je over zorgen te maken hoor :d
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#9 Geplaatst 06 mei 2010 - 20:51

Als ze ECHT vechten dan merk je het echt wel hoor ik heb hier 2 dames die geregeld ECHT vechten, de haren vliegen dan in het rond en ook aan het geschreeuw van de katten hoor je het vaak, :wave:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 07 mei 2010 - 06:31

Als ze met dikke staart en hun haren recht op de rug tegen over mekaar staan, dan is er iets serieus aan de hand.

Je moet altijd rekening houden dat katten hevig kunnen spelen. De haren vliegen hier soms ook in het rond. Ze vliegen dan ander mekaar aan en Gebbie gaat ook blazen als ze het beu is. Maar ze zien mekaar ontzettend graag, dus ze hebben geen reden om echt te vechten.