Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje over drinken..

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 06 mei 2010 - 00:52

Ik lees toch wel constant hier dat drinken heel belangrijk is, en dat ze genoeg vocht binnen moeten krijgen..

Nu lijk het mij dat ze hier helemaal niet zo veel drinken, ik zet smorgens altijd hun bak water neer, en daar gaat zo een halve liter in, en dat drinken ze met zijn vieren op,als het dan op is en ik doet hem opnieuw vullen dan zit dat er nog de volgende morgen in..

En ze krijgen dan ook elke morgen een 100 gr natvoer, dus daar zit dan ook wel hun vocht in..

En twee keer per week kattenmelk een schoteltje..

En twee keer per week rauwvoer dan, kip en lamshart(gekookt) of vis(gekookt)

Nu kunnen ze ook nog weleens stiekem mee drinken uit de honden bakken met water hoor..

Dus mij vraag krijgen mij poezels genoeg vocht binnen??

Bewerkt door brithany, 06 mei 2010 - 00:52.

Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#2 Geplaatst 06 mei 2010 - 07:18

Ik denk het wel hoor, is toch tamelijk veel vocht die de katjes binnenkrijgen. Als ze uit hun eigen gaan drinken is het goed dan drinken ze wel wanneer nodig en hebben ze ook nog het extra vocht uit de voeding. Je kan zo katjes hebben die je bijna moet verplichten om ook maar iets te drinken.

Ik heb hier zo 4 bakjes van 2dl staan die ik elke dag ververs die zijn meestal maar halfleeg al zie ik ze soms wel erg lang drinken. Is al veel als je weet dat ze uit hun eigen drinken denk ik.

groetjes

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 mei 2010 - 09:31

Lijkt me wel dat ze voldoende drinken hoor :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 06 mei 2010 - 13:06

Volgens mij is het ook wel oké hoor ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 06 mei 2010 - 13:29

Denk ik ook.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 07 mei 2010 - 06:33

Wat helpt om hun meer te laten drinken is meerdere drinkkommetjes in huis zetten. Jij zou er best 5 hebben. Hier staan ook een heel aantal kommetjes en sinds die er staan drinken ze echt goed.
Ook het eten staat best niet in de buurt van hun water. Katten hebben dit niet graag.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 mei 2010 - 08:37

Ik heb hier 2 kommetjes staan en een fontein. Ook hier drinken ze meer sinds er meerdere kommetje staan.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 09 mei 2010 - 13:48

Ik vind het wel erg weinig versus wat Zwartje drinkt eigenlijk. Zoals Lies zegt, veel verschillende kommetjes helpen vaak enorm!

Als je meestal thuis bent, dan kan je ook een fonteintje zetten. Maar zoiets vind ik niet echt veilig als je vaak van huis bent, dan moet het ding meer af staan dan wat anders. (elektriciteit en water laat je nou best niet samen aanstaan)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 mei 2010 - 19:53

Vosse zei:

Ik vind het wel erg weinig versus wat Zwartje drinkt eigenlijk. Zoals Lies zegt, veel verschillende kommetjes helpen vaak enorm!

Als je meestal thuis bent, dan kan je ook een fonteintje zetten. Maar zoiets vind ik niet echt veilig als je vaak van huis bent, dan moet het ding meer af staan dan wat anders. (elektriciteit en water laat je nou best niet samen aanstaan)

Deze van ons zit enkel in als we thuis zijn. En ja, dat is vaak 's avonds alleen dan. Maar Sloeber vindt het wel eens fijn om er van te drinken.
Gisteren nog stond hij nog uit (we waren gaan winkelen). Zat meneer voor de fontein en keek hij met zielige oogjes naar me.
Dan begon hij met zijn pootje te deppen op de bovenkant (2de Cat It). Natuurlijk was ie (zo goed als) droog. Terug naar mij kijken :s .
Heb hem dan aangezet en hij is dadelijk beginnen drinken...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:12

bij ons staat overdag de fontein aan en daarnaast staat nog een kommetje waar we elke dag vers water in doen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:17

Hier staan ook meerdere kommetjes in huis verspreid en daardoor drinken ze wel meer.
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:11

Hier stond een bakje dan op tafel en op de grond nog twee voor de honden , maar heb er nu nog twee bakjes bij gezet voor de katjes op de vensterbank..
Geplaatste afbeelding