Spring naar inhoud

- - - - -

Sanabelle: eerste indruk: uitstekend! p 3

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:33

Op de site van Sanabelle :

Sanabelle Urinary

+ 1 year
for adult cats with sensitive urinary tract

Sanabelle Urinary is especially suitable for adult cats with sensitive urinary tract. The lowered content of proteins and minerals result in a reduced requirement for urinary break down of food.  
Sanabelle Urinary has a positive effect on the kidneys and the urinary organs. Sanabelle Urinary is very palatable and digestible.

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#17 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:37

Het zou mij ENORM verwonderen als ze Sanabelle niet lusten.
Als Syrah het lust lust elke kat het! :ha
Ze eet namelijk bijna niks graag (zelf geen lekker stukje gebraden kip/vis/vlees) en ze is zot van Sanabelle, ze doet het er erg goed op!
Van die natuurlijke voeding moest ze helaas ook niks hebben, ze at het gewoon niet.
En met RC had ze meer last van haarballen dan nu met Sanabelle, niet twijfelen, gewoon doen!! :d
(ik krijg geen procent van Sanabelle zenne! :ha )

Bewerkt door sneeuwwitje, 12 mei 2010 - 20:38.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:40

feroesti zei:

Sanabelle Urinary is een zeer goed voer. Ook wel iets duurder dan de adult. Bij 4 a dogz was het 36.73 euro zonder btw voor 10 kg.
(Ik weet wel niet of dat aan fokkerprijs was of niet, wij bestellen grote hoeveelheden in een keer)

Komt aan minder dan de helft van de prijs van Hill's, voor de R/D betaal ik zo'n 50 Euro voor 5 kg, korting inbegrepen!

Bij Zooplus komt Sanabelle Urinary op 47 Euro voor 10 kg, 84 Euro voor 2 x 10 kg, btw in!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:43

oh ze verkopen dit op zooplus ook de urinary

komt dit overeen met de RC S/O urinary?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 12 mei 2010 - 21:02

samenstelling Sanabelle :

Samenstelling:
Gevogelte-vleesmeel, rijst, gerst, dierlijke vetten, levermeel, kanen (gedroogd), vleeshydrolysaat, cellulosevezels, vismeel, volledig ei (gedroogd), lijnzaden, visolie, gist (gedroogd), natriumfosfaat, kaliumchloride, rode bosbessen (gedroogd), blauwe bessen (gedroogd), mosselvleesmeel, chicoreepoeder, goudsbloem (gedroogd), yucca-extract.
Toeveogingen:
vitamine A (25.000 IE/kg), vitamine D3 (1500 IE/kg), vitamine E (600 mg/kg), vitamine B1 (20 mg/kg), vitamine B2 (22 mg/kg), vitamine B6 (20 mg/kg), vitamine B12 (40 mcg/kg), biotine (350 mcg/kg), pantotheenzuur (20 mg/kg), niacine (80 mg/kg), foliumzuur (2 mg/kg), vitamine K (1 mg/kg), choline (2450 mg/kg), taurine (2500 mg/kg).
Met anti-oxidanten en EG-additieven

analyse

calcium0.55 % natrium0.3 % ruwe vezel5.5 % kalium0.6 % ruw vet21.5 % fosfor0.5 % ruw eiwit24.5 % vocht10.0 % magnesium0.05 % ruwe as6.0 %

Zo kan je het eens vergelijken.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 13 mei 2010 - 12:11

haemoglobine zei:

Geef je enkel maar natvoer of ook droge brokken?

Tot nu toe geef ik mijn katten Hill's R/D doordat ze beiden te zwaar wogen, en het kitten kreeg bij de kweker RC kitten 36.
Mijn kater doet het ondanks zijn struviet goed op de R/D.
Als ik bij de da vraag wat de beste voeding is, raden ze steeds Hill's of RC aan...
Doordat het er hier momenteel financieel wat moeilijker aan toe gaat, ben ik aan het kijken of er een goedkoper alternatief bestaat die evenwaardig of zelfs beter kan zijn.
Ik wil zeker niet overschakelen op "minderwaardige voeding", daarvoor zijn ze me te veel waard, maar probeer lang alle kanten te kijken waar eventueel kan bespaard worden.
En daar ik al meerdere malen gezien heb dat Sanabelle onder de premium voedingen valt en er velen tevreden blijken, is dit dus zo gekomen.
Andere tips zijn steeds welkom!

Ze krijgen ook natvoer en af en toe rauw vlees.
Ik denk dat de meeste dierenartsen hills of RC aanraden, maar of dat objectief is is wat anders.
Misschien kan je de waardes en ingredienten van verschillende soorten voer es naast mekaar leggen en vergelijken?
Ik betaal voor de Feline Finest, inclusief leveringskosten 3,48 euro per kilo.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#22 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:12

De Sanabelle is goedkoper dan veel andere merken.
Maar zo goedkoop is het ook weer niet...
Als ik zie wat ze er hier van verslinden ??!!!
Ze eten wel dubbel zoveel als met RC, dan zit het toch op dezelfde prijs.
Maar ik zie nu eenmaal graag mijn katten genieten van hun eten en het liefst eten ze zoveel mogelijk. Dan weet ik dat het ze smaakt ... :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 14 mei 2010 - 13:06

feroesti zei:

De Sanabelle is goedkoper dan veel andere merken.
Maar zo goedkoop is het ook weer niet...
Als ik zie wat ze er hier van verslinden ??!!!
Ze eten wel dubbel zoveel als met RC, dan zit het toch op dezelfde prijs.
Maar ik zie nu eenmaal graag mijn katten genieten van hun eten en het liefst eten ze zoveel mogelijk. Dan weet ik dat het ze smaakt ... :)

:) :)

ik mag maandag nr de da terug bellen om samen de sanabelle urinary te bespreken en nazien!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 19 mei 2010 - 12:21

Ik heb gisteren staaltjes kunnen bemachtigen van Sanabelle, en ze lusten het :d
Mijn 2 karthuizers maken er geen probleem van, voor Echo had ik 2 bakjes gezet, eentje met RC kitten en eentje met Sanabelle kitten, en haar voorkeur ging wel duidelijk naar de Sanabelle ;)
Ze gaat zelfs ook de light brokken pikken bij de 2 anderen!

Bedankt aan Feroesti voor de tip van 4adogz.be, zo ben ik aan de staaltjes geraakt, het is een toffe man die weet waarover hij het heeft, bij deze heeft hij er een nieuwe klant bij!
Goed werk van "promo-girl" ;)

Heb ondertussen ook al mijn bestelling geplaatst!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 19 mei 2010 - 13:16

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 19 mei 2010 - 13:26

Super!
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#27 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:04

haemoglobine zei:

Ik heb gisteren staaltjes kunnen bemachtigen van Sanabelle, en ze lusten het :d
Mijn 2 karthuizers maken er geen probleem van, voor Echo had ik 2 bakjes gezet, eentje met RC kitten en eentje met Sanabelle kitten, en haar voorkeur ging wel duidelijk naar de Sanabelle ;)
Ze gaat zelfs ook de light brokken pikken bij de 2 anderen!

Bedankt aan Feroesti voor de tip van 4adogz.be, zo ben ik aan de staaltjes geraakt, het is een toffe man die weet waarover hij het heeft, bij deze heeft hij er een nieuwe klant bij!
Goed werk van "promo-girl" ;)

Heb ondertussen ook al mijn bestelling geplaatst!

En zo wordt je een promogirl....Wie tevreden is, verteld dat maar met alle plezier verder. Ik ben een tevreden klant en dat mag iedereen weten !
:) Moest het anders zijn, zou ik het ook vertellen en dan ben ik een bad girl ;)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 20 mei 2010 - 12:30

feroesti zei:

En zo wordt je een promogirl....Wie tevreden is, verteld dat maar met alle plezier verder. Ik ben een tevreden klant en dat mag iedereen weten !
:) Moest het anders zijn, zou ik het ook vertellen en dan ben ik een bad girl ;)

Ja, mond-tot-mond reclame is inderdaad nog steeds de beste reclame :d

Hopelijk zal mijn kater het gemakkelijker hebben, ik zie dat ik hem van Sanabelle volgens zijn gewicht 130 gr daags mag geven, van de Hill's mag hij maar 90 gr krijgen, en hij vraagt altijd naar meer, ook niet gemakkelijk...
Ik verdeel het over 3 porties per dag, maar al voor hij zijn portie krijgt begint hij zijn potten te likken, waarbij hij zoveel mogelijk geluid probeert te maken om te laten weten dat er dus niets meer inzit...

Misschien kan ik het met Sanabelle eindelijk proberen om de volledig portie 's morgens te geven zodat ze toch de hele dag door kunnen eten wanneer ze het willen, we zien wel, zal uittesten worden!

Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 24 mei 2010 - 08:33

hier krijgen ze ook de Sanabelle Urinary en de poesjes lusten het ook graag ;)
Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 24 mei 2010 - 08:39

feroesti zei:

Sanabelle Urinary is een zeer goed voer. Ook wel iets duurder dan de adult. Bij 4 a dogz was het 36.73 euro zonder btw voor 10 kg.
(Ik weet wel niet of dat aan fokkerprijs was of niet, wij bestellen grote hoeveelheden in een keer)

ik bestel bij zooplus US en betaal maar 71 € voor 20 kg ;)
Geplaatste afbeelding