Spring naar inhoud

- - - - -

Keuze Poezenpoortje

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 06 mei 2010 - 22:04

Ik wil graag voor Zwartje een nieuw poezenpoortje installeren. 2 redenen: 1) als ik lang moet werken dan maak ik me erg ongerust dat hij 's avonds nog buiten kan en 2) om Rafje buiten te houden aangezien die behoorlijk dominant begint te doen

Er zijn twee modelletjes die ik overweeg. Ik zou graag eens horen wat jullie denken :)

PetPorte Smartflap
Geplaatste afbeelding

• Werkt op de identificatiechip (heeft Zwartje al)
  • Mogelijkheid lichtsensor op te zetten: kat kan niet meer buiten als het donker is, enkel nog binnen
  • Mogelijkheid dierenartsstand: enkel binnen, ongeacht het licht, en niet meer naar buiten
  • Kost ongeveer 150 euro
  • Veel problemen bekend met de elektronica
  • Maar als de elektronica werkt, dan zijn de gebruikers enorm tevreden
Cat Mate Elite Super Selective
Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

• Werkt met een penning die de kat om moet (Zwartje draagt al wel een bandje)
  • Ipv lichtsensor een timer: vb. kat mag niet buiten tussen 18u 's avonds en 7u 's morgends
  • Kost normaal iets van een 130 euro, nu in de Colruyt te verkrijgen voor 30 euro
  • Geen specifieke problemen e.d. gevonden.
  • Best verkopend poortje in de VS, om wasberen buiten te houden (moet Rafje ook wel lukken, nee?)

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.771 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 06 mei 2010 - 22:11

ik denk dat ik eerder zou kiezen voor een luikje dat reageert op de chip
de penning zou ik bang zijn dat hij het verliest. En dat ie dan niet meer binnenkomt. De chip verliezen zal niet zo snel gebeuren ;)

Maar ja, dan moet wel de electronica werken en betrouwbaar zijn.

lastige keuze :s

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 06 mei 2010 - 23:00

Ik sluit me aan bij  Ginnie :wave:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 07 mei 2010 - 09:44

Ik weet het niet. Ga ook niets meer zeggen, want dan ga ik mij om de 5 minuten toch tegenspreken. Gisteren ging ik nog voor de chip en vandaag vind ik die andere eigenlijk beter :oops:

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 07 mei 2010 - 09:44

:ha :ha :ha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 07 mei 2010 - 09:59

Lies zei:

Ik weet het niet. Ga ook niets meer zeggen, want dan ga ik mij om de 5 minuten toch tegenspreken. Gisteren ging ik nog voor de chip en vandaag vind ik die andere eigenlijk beter :oops:

Ik snap het volledig Lies. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de chip. Maar als de electronica moeilijk doet, heb je wel een serieuze kost voor niets. Kan je daar meerdere chips instellen?
De tweede vind ik ook goed maar dat spul rond de nek lijkt me toch enorm groot.

En dan Rafje: Rafje gaat toch kost wat kost proberen binnen te geraken... dus ik weet niet of het wel zal helpen.

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:08

De PetPorte gaat tot 32 poezen. De Cat Mate tot 8.

Maar je mag mij doodschieten als ik ooit 8 katten of meer in huis haal eigenlijk.

Rafje zal zich toch moeten aanpassen. Hij is te dominant aan het doen tegen Zwartje en die vlieger gaat niet op. De laatste avonden heeft hij buiten moeten slapen en mocht hij vanaf dat het poortje toe was niet meer binnen. Hij kan tenslotte nog steeds naar zijn oude baasje terug (daar is een poortje dat altijd open staat). Maar mijn Zwartje komen verdrukken, daar komt nou eenmaal niets van in huis.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:24

:ha :ha :ha Ik had het niet over 8 poezels tegelijk hoor. Ik dacht er enkel aan dat als Zwartje ooit zou komen te overlijden en je neemt dan een nieuwe schat, dat het poortje nog gebruikt kan worden ;) .
Kan je voor Raf niet zo een poortje installeren dat dan op een doodlopende gang eindigt? Zo heeft die toch het idee dat hij ook een eigen poortje heeft :p

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:31

Joloka zei:

:ha :ha :ha Ik had het niet over 8 poezels tegelijk hoor. Ik dacht er enkel aan dat als Zwartje ooit zou komen te overlijden en je neemt dan een nieuwe schat, dat het poortje nog gebruikt kan worden ;) .
Kan je voor Raf niet zo een poortje installeren dat dan op een doodlopende gang eindigt? Zo heeft die toch het idee dat hij ook een eigen poortje heeft :p

Ja dat kan.

De PetPorte kan je gewoon resetten, dan zijn de bestaande chips uit het geheugen. Je kan er dan terug tot 32 nieuwe chips aan toevoegen ;)

De Cat Mate, daarvoor heb je natuurlijk de penningen nodig. Je krijgt er twee bij de originele aankoop. Je kan ook die resetten. Achteraf kan je er nieuwe bijkopen, kost ongeveer 10 euro voor twee penningen. En dan kan je dus tot 8 penningen in één keer erop zetten.

Ik heb er idd ook opgelet dat ze bruikbaar moeten zijn voor nieuwe poezels ook. Gezien Zwartje zijn leeftijd enzo is dat wel nodig.

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:41

Ik vond net deze tekst:

Each cat in the household wears a small lightweight disc, weighing 3g  and only 3mm thick – it also doubles as an identification disc. The  disc, which has no battery, contains a minute microchip, partnered with a  reading device in the cat flap. The technology allows multiple cats in a  house to be individually programmed (via the disc), allowing each cat  individual access though the cat flap or all cats at a predetermined  time.

Ik bedenk dan, als die chip in dat ding zo klein is, zou je het dan niet gewoon in het kokertje van de poes kunnen steken? eiiiigenlijk?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:48

Vosse zei:

Ik vond net deze tekst:

Each cat in the household wears a small lightweight disc, weighing 3g and only 3mm thick – it also doubles as an identification disc. The disc, which has no battery, contains a minute microchip, partnered with a reading device in the cat flap. The technology allows multiple cats in a house to be individually programmed (via the disc), allowing each cat individual access though the cat flap or all cats at a predetermined time.

Ik bedenk dan, als die chip in dat ding zo klein is, zou je het dan niet gewoon in het kokertje van de poes kunnen steken? eiiiigenlijk?

misschien dat een kokertje dat tegenhoudt?

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.771 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:53

Ik denk het niet. Het zal wel zo goed geintegreerd zijn in dat plaatje dat je daar niets aan kunt veranderen.
Anders kunnen ze ook geen geld ervoor vragen he ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 07 mei 2010 - 11:04

Ach je weet hoe dat gaat he...

Tenzij dat de penning er in't echt giga uitziet, ga ik de Cat Mate kopen. Als hij niet goed is kan ik hem nog altijd op Kapaza zetten, waar ze voor meer dan 30 euro de deur uitgaan dus zwaar verlies zal ik er wel niet op maken.

Ik zal dan de extra penning aan mijn grootvader geven. Die is industrieel ingenieur en kan zich vast en zeker amuseren met het onderzoek naar penning-in-een-koker :ha

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 07 mei 2010 - 16:20

Ik zou kiezen voor het tweede denk ik, want inderdaad elektronica is soms gevoelig en eens problemen ermee, is vaak altijd problemen. Het tweede lijkt mij iets meer betrouwbaar? Ook vind ik het beter dat je zelf een uur kan instellen.

Bewerkt door Mieke'tje, 07 mei 2010 - 16:21.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 07 mei 2010 - 16:25

Ik heb vroeger er één gehad met een magneet, heel goed systeem maar één van mijn katjes was heel slim, ze wachte naast het deurtje tot dat er een kat binnen kwam, ze deed haar pootje er tussen en voila katje was buiten!! :x
Dus ik hoop dat jouw katjes niet te slim zijn!