Spring naar inhoud

- - - - -

Wat geven

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 mei 2010 - 13:05

De vraag is waarschijnlijk in allerlei vormen al gesteld, maar ik zie door het bos de bomen niet meer.
Binnen enkele weken mogen we onze 2 britjes in de armen sluiten.
Wat geef ik ze het beste te eten, nu en later ?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 07 mei 2010 - 13:15

Het beste is te geven wat ze daar kregen en dan later eventueel veranderen, er zijn vele goede merken, ik geef Hill's droogvoer en Porta21 natvoer, misschien kan jij voor Rc voor Britjes gaan? Heb je nog andere katjes?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 07 mei 2010 - 13:17

[FONT=Comic Sans MS] [/FONT

Ik geef Sanabelle sensitive waar ze t alle 8 goed opdoen ,
nu met Hindou zijn kristallen geef ik even RC O/C
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 07 mei 2010 - 13:21

Solotje zei:

Het beste is te geven wat ze daar kregen en dan later eventueel veranderen, er zijn vele goede merken, ik geef Hill's droogvoer en Porta21 natvoer, misschien kan jij voor Rc voor Britjes gaan? Heb je nog andere katjes?

Neen, geen andere katje. Vroeger kreeg Tibo RC.
Dat krijgen de kittens nu ook.  Ik was wel van plan dit ook te geven, maar vraag me af wat ik nog kan geven.  Nat voer of nog andere brokken.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 mei 2010 - 13:22

Ellenita zei:

[font=Comic Sans MS][/FONT

Sanabelle ken ik niet.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 07 mei 2010 - 13:32

Bene zei:

Neen, geen andere katje. Vroeger kreeg Tibo RC.
Dat krijgen de kittens nu ook. Ik was wel van plan dit ook te geven, maar vraag me af wat ik nog kan geven. Nat voer of nog andere brokken.

Dat is een goede korrel, ik vind zolang dat ze dat graag mogen waarom dan veranderen? En zeker omdat je dan geen andere katten hebt dan is het zeker gemakkelijk, krijgen ze dan nu geen natvoer?
Zo niet dan heb je heel veel keus zoals Hill's (die van mij mogen dat niet zo graag), Porta21, Almo, Rc....

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#7 Geplaatst 07 mei 2010 - 19:19

Ach Bene wat je ze ook te eten geeft ze worden bij jullie wel groot :dance: Hier hebben onze britten echt wel voorkeur het liefst hebben ze de brokken van Purina en dan de one en pro plan en het zijn allemaal brokken voor in home katten. En als natvoer eten ze graag Sheba. De rest van onze katten eten echt alles. :catwalk2

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 07 mei 2010 - 20:44

Ze krijgen iets uit de diepvries, maar ik vergeet steeds de naam.  Heb het hier ook al eens op het forum gezien.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 07 mei 2010 - 20:49

Ellenita zei:

[FONT=Comic Sans MS] [/FONT

het is dus urinay S/O :oops:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 07 mei 2010 - 20:49

onze britjes krijgen Lara eerst Lara kittens en dan Lara indoor.
RC en Hills zijn ze hier niet zot van

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 08 mei 2010 - 15:19

Brokjes die ze bij de fokker reeds krijgen is prima, later kan je stilaan overschakelen als je dat wil. Te snel van voeding veranderen geeft mogelijk diarree. Als natvoer geef ik hier afwisselend carnibest en blikvoer Animonda.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:26

Carnibest is dat dat diepvriesvlees ?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#13 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:31

carnibest is diepvriesvlees ja :) elmo krijgt dat hier, en ook nog RC kitten 36 :) en voorlopig doet hij het er goed op :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:06

Bene zei:

Carnibest is dat dat diepvriesvlees ?

Ik zou jouw kittens zeker wennen aan rauw, het is het allergezondste wat je kunt geven. Katten op latere leeftijd zijn vaak moeilijk te overtuigen, dus je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:13

Keuze genoeg, rauw is de top, Barfen of anders  KVV zoals Carnibest, Bandit etc.  Gaat dat niet dan kan je blikvoer afwisselen met droogvoer.  Ga wel voor kwaliteit, bij Zooplus vind je vele goede merken. Hier krijgen ze rauw, blik (Animonda = niet duur en toch vrij goed) en als droogvoer Orijen (zonder kunstmatige kleur- en smaak- en bewaarstoffen).  Ester is onze voedingsexpert op dit forum en zij heeft al meerdere topics hierover geschreven.
Geplaatste afbeelding