Spring naar inhoud

- - - - -

opvoeding kittens

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 mei 2010 - 16:31

mijn kittens zijn nu 4 wkn, vanaf wanneer mogen ze met mama meeproeven van het eten en uit de doos?? :catnoknow

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 07 mei 2010 - 16:41

Meestal beginnen ze wel rond de 4 weken te eten maar ik zou ze niet dwingen!
Je mag gerust al kittenvoeding geven, gewoon kittenbrokjes en vlees zetten en laat ze maar doen, bij mij begonnen ze meestal eerst aan de brokjes.
Veel succes! :geluk:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 07 mei 2010 - 17:17

ik probeerde ze al nat voer te geven met 3 weken. met 3 weken verhuisde ze ook naar een groter verblijf :)

Kattentrainer
Kattentrainer
  • 1 berichten

#4 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:22

Dag kattenliefhebbers,

Sinds enkele weken hebben we twee jonge poesjes uit eenzelfde nest, die van de eerste dag zindelijk waren en mooi in de kattenbak hun ding doen.
Ze worden nu wat groter en stilaan proberen we ze meer en meer in de tuin te laten spelen en ook daar hun behoefte te laten doen, in de aarde. Maar, als ze enkele uren buiten waren komen ze binnen, om regelrecht naar de kattenbak te lopen :s
Hoe kunnen we ze aansporen om buiten een plekje te zoeken en niet telkens de bak bevuilen? Alle tips zijn welkom!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#5 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:42

Kattenbak buiten zetten?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:34

Goh, geen idee, waarom is het zo erg dat ze hun behoefte in hun kattenbak blijven doen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:47

Kattentrainer zei:

Dag kattenliefhebbers,

Sinds enkele weken hebben we twee jonge poesjes uit eenzelfde nest, die van de eerste dag zindelijk waren en mooi in de kattenbak hun ding doen.
Ze worden nu wat groter en stilaan proberen we ze meer en meer in de tuin te laten spelen en ook daar hun behoefte te laten doen, in de aarde. Maar, als ze enkele uren buiten waren komen ze binnen, om regelrecht naar de kattenbak te lopen :s
Hoe kunnen we ze aansporen om buiten een plekje te zoeken en niet telkens de bak bevuilen? Alle tips zijn welkom!

Goh, ik begrijp het ook niet goed?? Waarom mag het niet en de kattenbak??
Mijn poezels gaan ook naar buiten en met dit weer wordt onze moestuin vnl gebruikt. De kattenbak blijft zo goed als leeg. Daarstraks hem nog volledig onder handen genomen en er lang helemaal NIETS in!
Maar in de winter enzo gebruiken ze hem wel.
Mijn deden vroeger hun behoeftes ook enkel op de kattenbak. Of wanneer het nu regent komen ze ook wel eens naar binnen om lekker droog en warm hun behoeftes te doen. Hoe zouden we zelf zijn he :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:48

Kattentrainer zei:

Dag kattenliefhebbers,

Waarom start je eigenlijk een topic in iemand anders zijn topic :catscratchhead

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 mei 2010 - 17:30

Dat is precies zijn eerste bericht... Misschien weet hij nog niet goed hoe het werkt :LOL:
Die zal het hier wel snel leregen :d