Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe tuinbewoner (update p.5 : konijntje is terug vrij)

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 14 mei 2010 - 16:49

Ik heb het haasje een naam gegeven : Houdini :x , ondanks al onze verwoede pogingen om hem uit de tuin te jagen blijft hij steeds terug keren :wall: . Heb naar de DA gebelt om een vangkooi, maar ze hebben dat niet, dus maandag belik hiervoor eens naar het gemeentehuis zodat we Houdini terug in de vrije natuur kunnen zetten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#47 Geplaatst 14 mei 2010 - 17:16

ooooh peggy ,
maak buiten een afgedekt rennetje voor Houdini ;)

veel succes maandag!

Bewerkt door Ellenita, 14 mei 2010 - 17:17.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:12

Ik heb naar de gemeente gebelt voor een vangkooi, maar ze mogen die alleen uitlenen als het gaat om een zwerfpoes te vangen :trance: :catnoknow :catnoknow . Ik begrijp wel dat er veel vraag is naar die vangkooien, maar hoe moet ik dit konijn dan vangen ? Die mevrouw aan de telefoon bleef maar zeggen zet het dan in een doos, maar hoe kan ik het in een doos zetten als ik het niet kan pakken :wall: :wall: :wall:
Weet iemand welke instantie ik hiervoor eventueel nog kan contacteren ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#49 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:33

dierenasiel van wommelgem mss? (blauw kruis)? die hebben ook andere dieren dan katten en honden dus mss willen ze ook wel een vangkooi uitlenen voor een konijntje weer uit te zetten...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:09

Vosse zei:

dierenasiel van wommelgem mss? (blauw kruis)? die hebben ook andere dieren dan katten en honden dus mss willen ze ook wel een vangkooi uitlenen voor een konijntje weer uit te zetten...

Bedankt, ga het eerst nog eens bij de gemeente proberen op aanraden van onze DA, maar anders contacteer ik hen wel eens.
Geplaatste afbeelding

alaantje
alaantje
  • 2.402 berichten

#51 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:20

Het dierenopvangcentrum van Opglabeek.Die kun je eens proberen. Bij mij zijn ze eens een sperwer komen vangen die in het paardenstal rondvloog. Veel succes.

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:23

Of het vogel- en zoogdierenopvang hier in Heusden?  Vogel-en Zoogdieren Opvangcentrum

Je kan altijd maar es proberen he.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 18 mei 2010 - 18:59

Bedankt voor de tips, voorlopig hebben we toch een vangkooi van de gemeente kunnen bemachtigen, dus nu maar duimen dat Houdini het eten in de vangkooi lekkerder vind dan mijn planten O:)
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#54 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:11

lets hope!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#55 Geplaatst 19 mei 2010 - 08:46

Succes !

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#56 Geplaatst 19 mei 2010 - 09:06

:geluk:

Anja
Anja
  • 14.505 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 19 mei 2010 - 09:10

:geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 19 mei 2010 - 12:42

Ik zal veel geluk nodig hebben denk ik O:) , het is een slim konijn. Hij huppelt tot bijna voor de vangkooi, wipt dan op de pallisades tot hij terug tussen de planten kan achter de vangkooi :wall: :wall:
Juist uit de winkel speciaal wortelen met loof mee gebracht, want volgens de DA zou dit goed afsmaken voor een konijn, dus nu maar weer duimen dat hij het loof lekker vind, tot hiertoe geeft hij voorkeur aan mijn planten :roll:

Bewerkt door PeggyJ, 19 mei 2010 - 12:43.

Geplaatste afbeelding

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 19 mei 2010 - 16:24

:LOL: :LOL: ja ze zijn soms slimmer dan we denken! :geluk:
Basilicum ofzo erin leggen kan ook helpen, ruikt ook redelijk fel en dat wordt toch door ons Flapje zeer gesmaakt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:37

Bedankt voor de tip, als het wortel loof niet helpt, ga ik om basilicum. Straks wil hij helemaal blijven omdat hij lekker eten krijgt :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding