Ik heb twee dagen geleden een 9 jarige kater uit het asiel gekocht. Ze hadden daar gezegd dat hij zindelijk was, maar als ie stressig is, dat hij wel eens naast de bak kan gaan.
Nu heeft hij de eerste dag en de tweede dag dat hij bij ons was niet in zijn kattenbak geweest maar hem er wel meteen ingezet nadat hij hier voor het eerst was en hem er af en toe ingezet, dat hij wist dat dat zijn bakje was.
Maar hij had tot van vannacht dus geen kakjes of pisjes achtergelaten.
Tot ik vanmorgen opstond, toen lag er een cadeautje naast de zetel en had hij op een matras (waar ie veel op ligt en die ligt op een zetel, omdat ik las heb van mijn rug vaak van die zetel) een pisje achtergelaten.
Mijn vriend zei dat ik de grote boodschap (dat niet echt veel was en vrij droog (even een beschrijving, misschien is dat aan de orde??) in zijn kattebakje moest leggen en dan hem er even bijzetten en laten zien dat het daar moet.
Nu hoop ik wel dat ie het leert en hij is zindelijk dus uiteindelijk moet ie het wel weten.
Maar ik ken niet echt truckjes om hem dat echt te laten zien dat ie daar zijn boodschapjes moet doen.. er vaak opzetten wanneer hij zou pipi of kaka doen, weet ik. Maar dat was nog niet aan de orde. Heb hem er wel veel ingezet gewoon dat ie wist, dat ie daar stond.
Maar ook al is ie zindelijk, misschien ligt het eerder aan "wennen van de omgeving" "territorium afbaken?"
Maar hoe kan ik dus een kat duidelijk maken waar ie zijn behoefte mag doen?
En hangt het van de kattebak zelf af? Want ik heb zo eentje met deksel met dan zo een deurtje dat als ie er in stap, door het deurtje moet. Maar die staat nu zonder deksel omdat ik dacht "misschien is ie bang van het deurtje"

Dus alle tips zijn welkom.
Groetjes