Spring naar inhoud

- - - - -

Vroegcastratie?

• Log in om te reageren
162 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:05

Oke bedankt, ga eens bellen voor informatie. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#62 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:13

Ik heb net gebeld naar "aan de heikant", ze vertelde mij dat ze nog samen werkt met Cattery's en dat er nog niets is misgelopen, je maakt een afspraak, het nestje gaat binnen vanaf 10 weken of poesjes vanaf 12 weken, ze blijven daar heel de dag en het kost 65 euro/kitten.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:21

Solotje zei:

Ik heb net gebeld naar "aan de heikant", ze vertelde mij dat ze nog samen werkt met Cattery's en dat er nog niets is misgelopen, je maakt een afspraak, het nestje gaat binnen vanaf 10 weken of poesjes vanaf 12 weken, ze blijven daar heel de dag en het kost 65 euro/kitten.

Is die 65 euro voor een poesje en een katertje gelijk?

En aan diegene die hun katjes hebben gevroegsteriliseerd/castreerd: Hoeveel hebben jullie betaald?
En dan niet zozeer het bedrag, maar eerder het feit of het minder/meer kost dan een gewone sterilisatie/castratie op 6 maand.

Als ik me goed herinner betalen we voor vroegcastratie/sterilisatie bij onze da in Gent namelijk evenveel als bij ene kat van 6 maand, maar de da hier in Brugge vroeg 20 euro meer 'omwille van het prutswerk'...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#64 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:21

En ik heb dan ook maar naar Sara Geerens gebeld.
Zij heeft al 7 jaar ervaring met vroegcastratie, ook nog nooit problemen gehad en een poesje kost daar tussen de 70 en 80 euro en een katertje 35 euro.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#65 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:24

Die prijzen vallen heel goed mee Anja.

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#66 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:24

Dat is voor katers.  De poezen kosten meer om te steriliseren.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#67 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:28

arifiene zei:

Is die 65 euro voor een poesje en een katertje gelijk?

En aan diegene die hun katjes hebben gevroegsteriliseerd/castreerd: Hoeveel hebben jullie betaald?
En dan niet zozeer het bedrag, maar eerder het feit of het minder/meer kost dan een gewone sterilisatie/castratie op 6 maand.

Als ik me goed herinner betalen we voor vroegcastratie/sterilisatie bij onze da in Gent namelijk evenveel als bij ene kat van 6 maand, maar de da hier in Brugge vroeg 20 euro meer 'omwille van het prutswerk'...

Ik heb net terug gebeld, een poesje kost daar 123 euro en een katertje 60 euro.

Dus het kost evenveel als je op een oudere leeftijd laat castreren maar je ziet de ene dierenarts is goedkoper dan de andere! :s

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 21 juni 2010 - 12:03

Solotje zei:

Ik heb net terug gebeld, een poesje kost daar 123 euro en een katertje 60 euro.

Dus het kost evenveel als je op een oudere leeftijd laat castreren maar je ziet de ene dierenarts is goedkoper dan de andere! :s

Ok dat is dus evenveel eigenlijk als een castratie/sterilisatie op 'normale' leeftijd.
Ik vind het enigzins wel jammer, want als vroegsterilsieren zou goedkoper zijn, zouden mensen hun kat misschien eerder laten doen, en dan zou het aantal oeps-nestjes (van mensen die dus een écht oeps-nestje hebben eh) wel verminderen.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet kunnen dat sommigen er méér geld voor vragen... Ok ja, prutswerk enzo, maar zo stimuleer je natuurlijk die vroegcastratie niet...

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 21 juni 2010 - 12:35

arifiene zei:

Ik vind het eigenlijk helemaal niet kunnen dat sommigen er méér geld voor vragen... Ok ja, prutswerk enzo, maar zo stimuleer je natuurlijk die vroegcastratie niet...

Tja, een dierenarts is nu eenmaal ook geen filantropische instelling. ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 21 juni 2010 - 13:18

Ester zei:

Tja, een dierenarts is nu eenmaal ook geen filantropische instelling. ;)

Nee, maar ze kunnen ook wel eens normaal doen...
De dierenarts van mijn vriendin vraagt 190 euro voor sterilisatie.
Zijn uitleg?
'Als ik veel geld vraag gaan mensen automatisch denken dat ik de beste ben, en ga ik meer klanten aantrekken'.
Er zijn dus inderdaad veel mensen die reageren zoals hij voorspelt, maar er zijn er evengoed veel (zoals ik) die denken dat hij gewoon véél te duur is.
Hij maakt bovendien geregeld fouten (ziet rotte tanden over het hoofd of geeft te weinig narcose etc).

Daar zou toch eens controle moeten op komen.

Bovendien denk ik zo: Als ze minder geld vragen, zullen ze ook meer klanten hebben, waardoor het totaalinkomen toch weer gaat stijgen.
:)
En dierenarts word je toch omdat je van beestjes houdt, niet omdat je voor de grote winst gaat? Hoop ik toch...

Bewerkt door arifiene, 21 juni 2010 - 13:18.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#71 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:06

Mijn dierenarts wou het wel doen bij katertjes maar liever niet bij poesjes.
Welke dierenarts heeft er ervaring mee in regio brugge - knokke - gent ?

Sas
Sas
  • 76 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:24

Solotje zei:

Ik ga binnenkort terug naar de dekkater met Chanel en deze keer verplichten de eigenaars dat ik de katertjes vroeg laat castreren, heb mijn dierenarts daar over aangesproken en zij wilt het doen maar ik twijfel daar heel hard aan, ik heb echt bang, zij vertelde mij dat het enigste wat gevaarlijk is is de narcose en ook ben ik niet zeker of dat zij er genoeg ervaing mee heeft, is het voor haar de eerste keer dat ze dit doet??? Ik vind het dan ook zo vervelend om het haar te vragen of dat ze er wel genoeg ervaring in heeft...

Ik las net deze discussie en wou je even laten weten dat de kittens die ik onlangs kocht ook gecastreerd werden op 12 weken toen ze nog in de cattery waren (een week voor ik ze ging halen). Alles is goed verlopen en ze zijn  intussen vier maand en een half.
Je zocht ook nog een adres van een dierenarts die dit doet, had ik begrepen. De cattery waar mijn kittens vandaan komen liet dit doen in Nieuwkerken-Waas (ca. 30 min. van Merksem). Als je wil kan ik je de adresgegevens van deze da ook doorgeven.
Laat maar iets weten

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#73 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:30

arifiene zei:

Nee, maar ze kunnen ook wel eens normaal doen...
De dierenarts van mijn vriendin vraagt 190 euro voor sterilisatie.
Zijn uitleg?
'Als ik veel geld vraag gaan mensen automatisch denken dat ik de beste ben, en ga ik meer klanten aantrekken'.
Er zijn dus inderdaad veel mensen die reageren zoals hij voorspelt, maar er zijn er evengoed veel (zoals ik) die denken dat hij gewoon véél te duur is.
Hij maakt bovendien geregeld fouten (ziet rotte tanden over het hoofd of geeft te weinig narcose etc).

Daar zou toch eens controle moeten op komen.

Bovendien denk ik zo: Als ze minder geld vragen, zullen ze ook meer klanten hebben, waardoor het totaalinkomen toch weer gaat stijgen.
:)
En dierenarts word je toch omdat je van beestjes houdt, niet omdat je voor de grote winst gaat? Hoop ik toch...
Maar alé :s wat een kl*dierenarts. :evil:

Sas zei:

Ik las net deze discussie en wou je even laten weten dat de kittens die ik onlangs kocht ook gecastreerd werden op 12 weken toen ze nog in de cattery waren (een week voor ik ze ging halen). Alles is goed verlopen en ze zijn intussen vier maand en een half.
Je zocht ook nog een adres van een dierenarts die dit doet, had ik begrepen. De cattery waar mijn kittens vandaan komen liet dit doen in Nieuwkerken-Waas (ca. 30 min. van Merksem). Als je wil kan ik je de adresgegevens van deze da ook doorgeven.
Laat maar iets weten

Hey Sas, bedankt dat je mij dit laat weten, je mag de adresgegevens altijd eens doorgeven. ;)

Sas
Sas
  • 76 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:35

Solotje zei:

Hey Sas, bedankt dat je mij dit laat weten, je mag de adresgegevens altijd eens doorgeven. ;)

Ok. Ik stuur je zo meteen een pb-tje met de gegevens.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#75 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:38

Sas zei:

Ok. Ik stuur je zo meteen een pb-tje met de gegevens.

Bedankt. :)