Spring naar inhoud

- - - - -

8maanden en krols

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Guest_bianca85_*
Guest_bianca85_*

#1 Geplaatst 09 mei 2010 - 13:05

hallo allemaal,

ik heb mij zojuist aangemeld bij deze site omdat ik 2 hele leuke poezen heb die eigenlijk allebei krols zijn.
de 1 is bijna een jaar en de ander is nu 8maand.
ik lees hier dat het niet verstandig is om de pil te geven voor het eerste nestje, nu vraag ik mij af of ik het beste de poes van 8maand een paar keer krols moet laten worden (dit is de 2e krolsheid in een maand tijd, niet heel hevtig zoals de poes van 12maand) en dan moet laten dekken, (wat ik eigenlijk veelste vroeg vind 8 of 9maand) of dat ik haar aan de pil moet doen. zij is erg groot (groter dan de poes van 12maand)
de poes van 12maand is ook krols en erg heftig, zij mauwt alles bij elkaar en is vreselijk aanhankelijk.

graag zou ik willen weten wat jullie zouden doen. uiteraard laat ik ze allbei testen voor ze hun eerste nestje krijgen.
groeten Bianca

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 09 mei 2010 - 13:06

Je moet vooral kijken naar de poes zelf. Als ze echt vaak krols wordt en hevig krols is en nog geen nestje gehad heeft, is het misschien wel beter om toch de pil te overwegen. Zelf ben ik ook geen voorstander van de pil te geven voor hun 1e nestje, maar ze continue krols laten worden waarbij ze zienderogen vermageren en erg onder stress lijden, is denk ik de pil dan toch een beter alternatief.

8-9 maanden is inderdaad te jong om een nestje te laten hebben, dan zijn ze zelf nog niet kitten-af.

Bewerkt door Spanishke, 09 mei 2010 - 13:07.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: