Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdolls en springen

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 19 mei 2010 - 13:20

Understatement of the year :louche:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 19 mei 2010 - 13:23

Beau zei:

Jullie hadden gelijk....

Hij springt en doet nu zo veel dat ik er spijt van heb dit ooit getypt te hebben op dit forum :trance:

Dacht dat Ragdolls een rustig ras was :goofy:

Nee, de Siamees is het rustigste ras en daarna pas komt de Ragdoll ;) .

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 mei 2010 - 13:27

Joloka zei:

Nee, de Siamees is het rustigste ras en daarna pas komt de Ragdoll ;) .

:LOL:

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 11 juni 2010 - 15:48

Bibie zei:

Wij hebben twee Ragdolls, Boris die springt amper. Hij kan nooit in één keer op een tafel springen of op het aanrecht, hij doet dat altijd via een tussenstapje (via de kattenbak op het aanrecht, via de stoel op de tafel). Ik denk dat hij ongeveer 60cm hoog kan springen, niet echt heel hoog dus :ha . Santos die kan wel hoger springen, die geraakt in één keer op de tafel. Het hangt dus echt af van kat tot kat :) , maar het is niet iets waar je je zorgen over moet maken. Ze kunnen wel allebei heel goed klimmen.

Amon(een ragdoll) is ook zoals Boris. Hij springt steeds met tussenstapjes. Hij durft niet van de lavabo naar de grond, maar wel via de kattenbak. Hij durft ook niet van de hoogste plaats op de krabpaal naar beneden, zonder verdiep per verdiep af te dalen. En dan zie je hem zo voorzichtig denken hoe hij elke stap aan zal pakken. Nona daarentegen (gewone kat) is een wervelwind. Die springt meteen van de grond op de bovenste plaats van de krabpaal. :ha
Het zal dus wat aan het ras liggen, en ook zeker van kat tot kat afhangen. Amon is zeer "lomp" in zijn motoriek :ha ik denk soms ook dat er met hem iets mis is.

Bewerkt door English Rose, 11 juni 2010 - 15:49.

Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 18 september 2010 - 00:49

dori is een springer ik zeg altijd die heeft geen botten in haar lijf ,zo lenig en slim is ze ,demi is voorzichtiger en durft niet zo  hoog te springen ,weet ook niet hoe het komt :d

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#21 Geplaatst 18 september 2010 - 08:18

onze Lucas, ragdoll kater.
kon vroeger ook niet springen,nu springt hij op men kasten en deinst hij van niets meer terug hoor. :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 27 januari 2011 - 11:03

Féline begint nu meer en meer te "durven" springen, gisteravond wou ze op de badkamerkast springen waar Alissia en Azarro probleemloos opgeraken maar ze raakte er nog niet en viel dus op haar poepje :d  Tot voorheen dierf ze het gewoon niet..

En deze morgen sprong ze op de wasmand, ook nog nooit gebeurd :d

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 januari 2011 - 11:24

Willow is best een springer. Die durft in 1x vanaf de grond op muurtjes en tafels te springen, waarbij Odin (zo'n bijna 3x zo groot en lang) nog een stoel wil gebruiken of een ander opstapje.

Ik denk dat het misschien makkelijker is als ze nog niet zo kolossaal zijn ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#24 Geplaatst 30 maart 2011 - 15:29

nou die van ons springt ook op aarecht enz het kan natuurlijk ook per kat schelen

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 30 maart 2011 - 20:36

Cleo is nog maar een kitten, dus da's nog wat flexiebeler.. maar soms noem ik haar Neo, zoals in de Matrix films.. springt overal op.. soms lijkt ze wel te vliegen

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 30 maart 2011 - 23:44

dori en demi springen overal op ,vooral demi heeft de trukjes te pakken zo hoog die springt en dat voor een ragdoll :x :goofy:
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 02 april 2011 - 00:16

demi is weer een trapje hoger gesprongen ,en begint nu op alles te klauteGeplaatste afbeelding ren :lachen: :lachen: :dancer:
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 14 april 2011 - 11:18

Lewis sprong gisteren vanuit zit gewoon op het aanrecht, zonder problemen.

Een applaus heeft hij daar van mij echter niet voor gekregen, want ik wil geen kat op het aanrecht... :LOL:  

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 14 april 2011 - 11:21

Dacht dat Ragdolls een rustig ras was :goofy: [/quote]

dacht dat ook, dat is een groooooot misverstand :LOL: :LOL: :LOL:

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 14 april 2011 - 17:09

als ze slapen zijn zo enorm rustig.. (soms zelf te.. Simba die kan zo vast slapen dat je hem echt niet wakker krijgt.. vooral 's nachts wanneer meneer de helft van het bed inpamlt.. dan krijg je hem zelf niet wakker als je hem opzijport :LOL: )