Wanneer sterilisatie/castratie
#1 Geplaatst 09 mei 2010 - 23:36
Zoals sommigen vast wel weten, krijgen we straks twee kittens die broer en zus zijn. Nou heb ik aardig wat ervaring met katten, maar ik heb nog nooit tegelijk twee kittens in huis gehad.
Ik zal het zeker ook met de dierenarts bespreken, maar ik ben benieuwd of er op het forum mensen met ervaring zijn over het wanneer te steriliseren/castreren van de katten. Voor alles moet natuurlijk vermeden worden dat ons katertje zijn zusje zou gaan dekken. Maar wanneer zou dat kunnen gaan gebeuren en wanneer hebben ze er de leeftijd voor om ze te laten helpen. Iemand een idee?
#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 08:21
Hou dat dus zeker goed in de gaten.
Vraag ook eens na bij je dierenarts hoe hij/zij denkt over vroegsterilisatie

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:24

Dus ik kan alleen maar zeggen dat je het wat in de gaten moet houden en als ik de tijd ervoor had ging ik ze zeker rond februari binnen gedaan hebben toen waren ze een 6tal maanden geloof ik. Rond die leeftijd heeft mijn DA het ook aangeraden.
En beide op hetzelfde moment doen ook dat is ook beter zei mijn DA

Succes met je 2 nieuwe kittens

#4 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:29

Nu moet ik eerlijk zijn dat ik er nog geen nadelen van heb gezien dat elmo al zo vroeg gecastreerd is. Moest ik een volgend poezeltje willen, dan zou ik het terug zo vroeg laten doen.

#5 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:14

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#6 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:59
Bedankt voor jullie input!

#7 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:23
#8 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:34
Hier was Melvin heel vroeg met kater manieren en Silas heel laat...