Spring naar inhoud

- - - - -

cleo plast overal...

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 06:27

ik zit hier echt met mijn handen in het haar! khad al eens vermeld dat cleo dikwijls niet in de kattenbak plast, maar ze plast nu gewoon nooit meer in de kattenbak volgens mij, moet hier dagelijks wel enkele plasjes opruimen. haar grote boodschap doet ze wel in de kattenbak, heb haar urine ook al binnengedaan, maar niets vreemd. de dierenarts denkt dat het iets psychisch is, maar wat kan ik eraan doen? zo kan het echt niet meer verder, mijn vriend is het echt kotsbeu, en ik kan het hem echt niet kwalijk nemen. ze doet altijd haar plas naast iets, als er vb een paar schoenen staat, mag je zeker zijn dat ze smorgens in een plas staan, een knuffeltje van de honden druipt meestal ook van de plas. als er echt niets op de grond ligt, dan doet ze het tussen de stoelpoten...

heb al overwogen om ze te herplaatsen, misschien mist ze hier extra aandacht (ze  wil constant aandacht, maar met de andere dieren is dat moeilijk), maar wie wil nu een kat die niet in de kattenbak plast, en met chronische niesziekte?? ik ben echt ten einde raad... :( en heb echt medelijden met cleo, kzie ze doodgraag, ze is zo lief, maar ik kan het echt niet meer aan!!
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 07:28

heb je al eens geprobeerd met bach bloesems? en hoeveel kattenbakken heb je staan? Welke vulling gebruik je?

Als je te weinig kattenbakken hebt voor teveel katten kan het goed zijn dat de kattenbak niet 'haar territorium' is, dus dan kan ze daar niet plassen, algemene regel: 1 kattenbak per kat + 1 extra
Als je kattenbak vulling bijvoorbeeld te stoffig is kan dit ook een reden zijn waarom ze er niet ingaat.
Orli heeft hier ook vaak naast de kattenbak gedaan, onze ultieme oplossing: bach bloesems! Deze hebben hier geholpen, je kan hier verdere info bij Lies vragen ;)

Ik hoop van harte dat iets helpt want dit is natuurlijk ook geen leven :hug: :hug:

tash
tash
  • 7 katten

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:55

laat de da es een echo doen van de blaas. dikwijls is er wat gruis dat ni echt te zien is bij een urineonderzoek
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:26

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_San_*
Guest_San_*

#5 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:32

Ik ken het probleem. Het is echt om stapelgek te worden hé! Toulouse plast ook overal, vooral waar het lekker zacht is en aan de schoenen. Ze plast haar kussentje helemaal onder, ze plast op bed,... echt om gek van te worden. Ze heeft twee kattenbakken en we hebben haar urine laten testen maar daar is niks mis mee. Eerst dachten we ook dat ze aandacht te kort heeft maar ik ben nu bijna altijd thuis en ze doet het nog. We hebben ook al overwogen om ze te herplaatsen maar we kunnen dit niet over ons hart krijgen. We proberen nu van ze consequent te straffen met de plantenspuit als ze ergens plast waar ze niet mag in de hoop dat ze ermee stopt maar je bent er niet altij bij als ze het doet hé. :censored: :censored: Ik begrijp je helemaal! Wij blijven dingen proberen om het te doen ophouden maar zitten ook vaak met de handen in het haar. Hopelijk vind je snel een oplossing! Veel succes! :hug:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:29

da zegt ook dat als er toch iets medisch zou zijn, ze kleinere plasjes zou doen, en meer verstopt, meer in een hoekje ofzo, en niet midden in de living. als het aan de kattenbakken of vulling zou liggen, zou ze er dan toch ook haar grote behoefte niet in doen? en de litter robot heb ik ook, dus die wordt telkens gereinigd! kweet het niet meer. als ik haar betrap en wil doen schrikken, plast ze toch gewoon door. tot ik praktisch naast haar sta, dan stopt ze...
Geplaatste afbeelding

Guest_San_*
Guest_San_*

#7 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:44

Je kunt misschien proberen met de plantenspuit te doen schrikken? Toulouse doet soms ook gewoon verder, ik heb ze zelfs eens naar haar kattenbak gedragen en ze plaste onderweg gewoon verder... :censored:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 10 mei 2010 - 14:02

San zei:

Je kunt misschien proberen met de plantenspuit te doen schrikken? Toulouse doet soms ook gewoon verder, ik heb ze zelfs eens naar haar kattenbak gedragen en ze plaste onderweg gewoon verder... :censored:

idem hier... als ik zie dat ze zich gaat zetten, zet ik haar in de kattenbak, hou er dan mijn handen voor zodat ze er niet uit kan, maar ze blijft proberen om eruit te komen, en na een minuut of 10 geef ik het dan op...kzal eens proberen met plantenspuit, maar zoals je zegt, meestal zie je het niet eens wanneer ze plassen, dusja, of dat dan effectief is weet ik niet. het enige dat je bereikt daarmee is dat ze ergens gaan plassen waar je ze niet kan zien, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost!
Geplaatste afbeelding

Guest_San_*
Guest_San_*

#9 Geplaatst 10 mei 2010 - 14:58

Ja, das waar. Ik gebruik de plantenspuit vooral om te voorkomen dat ze op het bed plast. Dat doet ze meestal s nachts of s morgens als we erbij zijn. Als we op die manier al kunnen oplossen dat ze niet meer op bed plast, zou al goed zijn. De schoenen hebben we gewoon weggezet en haar kussentje zullen we dan jammer genoeg ook maar moeten wegdoen.. Hopelijk vind ze dan niks nieuw om op te plassen.. :catscratchhead Als ze zoals bij jou gewoon op de grond plast ook als er niks ligt word het natuurlijk moeilijk.. Pfffff... en ze kunnen soms zooo lief zijn hé... :s

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 10 mei 2010 - 15:05

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 10 mei 2010 - 15:21

San zei:

Ja, das waar. Ik gebruik de plantenspuit vooral om te voorkomen dat ze op het bed plast. Dat doet ze meestal s nachts of s morgens als we erbij zijn. Als we op die manier al kunnen oplossen dat ze niet meer op bed plast, zou al goed zijn. De schoenen hebben we gewoon weggezet en haar kussentje zullen we dan jammer genoeg ook maar moeten wegdoen.. Hopelijk vind ze dan niks nieuw om op te plassen.. :catscratchhead Als ze zoals bij jou gewoon op de grond plast ook als er niks ligt word het natuurlijk moeilijk.. Pfffff... en ze kunnen soms zooo lief zijn hé... :s

dat doet ze gelukkig niet, ze plast niet in zetel ofzo, enkel op de grond, naast 'iets', als het tapijtje van de honden hier ligt, moet het er ook wel aan geloven, maar meestal doordat ze er net naast plast, en dat tapijt 'zuigt' dat op hé. kben al blij dat ze niet in de zetel ofzo plast, maar opde grond is het ook verschrikkelijk ambetant...en ze is idd zooooo lief!!!dat maakt het des te moeilijker vind ik, om ze vb te herplaatsen ofzo. ik zou het er ook heel moeilijk mee hebben, maar voorlopig lijkt me dit de enige oplossing...helaas...
Geplaatste afbeelding

Guest_San_*
Guest_San_*

#12 Geplaatst 10 mei 2010 - 15:32

Nele zei:

dat doet ze gelukkig niet, ze plast niet in zetel ofzo, enkel op de grond, naast 'iets', als het tapijtje van de honden hier ligt, moet het er ook wel aan geloven, maar meestal doordat ze er net naast plast, en dat tapijt 'zuigt' dat op hé. kben al blij dat ze niet in de zetel ofzo plast, maar opde grond is het ook verschrikkelijk ambetant...en ze is idd zooooo lief!!!dat maakt het des te moeilijker vind ik, om ze vb te herplaatsen ofzo. ik zou het er ook heel moeilijk mee hebben, maar voorlopig lijkt me dit de enige oplossing...helaas...

Ja, dat begrijp ik maar al te goed.. :( Ik weet niet hoe oud Cleo is maar ik heb al gehoord dat sommige poezen die in huis plassen het afleren nadat ze 1 jaar geworden zijn... Maar daar ben je natuurlijk nu niet veel mee..

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 10 mei 2010 - 15:45

San zei:

Ja, dat begrijp ik maar al te goed.. :( Ik weet niet hoe oud Cleo is maar ik heb al gehoord dat sommige poezen die in huis plassen het afleren nadat ze 1 jaar geworden zijn... Maar daar ben je natuurlijk nu niet veel mee..

kzou haar precieze leeftijd moeten opzoeken, maar ze is ongeveer 2,5 jaar al. alé, zoiets. dus daar moet ik ook al niet meer op hopen! het ambetante is dat je niet weet of ze het elders ook zou doen. misschien is het door de andere katten, en zal ze wel volledig zindelijk zijn als ze ergens alleen is, en de kattenbak voor haarzelf heeft. maar voor hetzelfde geld leert ze het nooit af, dus vind het dan ook niet eerlijk om iemand anders daarmee op te zadelen. en wat zal er dan gebeuren? als die mensen het ook beu zouden worden, wat zullen ze dan doen met haar??? pff, niet gemakkelijk... :(
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:43

Goh, zoiets heeft meestal wel een oorzaak. Sinds wanneer is ze het beginnen doen? Is er toen een bepaalde verandering geweest (nieuw huisdier, verplaatsing van meubels, nieuwe meubels,...)??
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:46