Spring naar inhoud

- - - - -

cleo plast overal...

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#16 Geplaatst 11 mei 2010 - 12:30

Bij ons Youri is het precies andersom: plassen wel op de bak, poepen naast de bak.
Ook wij voelen ons af en toe helemaal hopeloos.
Wij denken dat het door stress komt. Omdat hij ook erg schrikachtig is, en door de dingen die hij heeft meegemaakt
Wij zijn nu 1,5 week bezig met Bach bloesem.
Ik kan je wel op de hoogte houden van onze vorderingen?

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 11 mei 2010 - 13:03

eerlijk gezegd, los je een kattebakprobleem niet op met de plantenspuit. dat zorgt eigenlijk alleen maar voor meer stress en meer stress zorgt dan weer voor meer onzindelijkheid.

zindelijkheid problemen zijn altijd een teken dat er iets is wat de kat niet leukt vind. achter die reden komen is de enige maniet om het probleem aan te pakken en dat kan erg divers zijn: ze kan zich niet veilig voelen op de kattebak (een bak moet een goed uitzicht hebben en toch niet te veel passage). ik heb eens een case studie gelezen over een onzindelijke kat waar het probleem de luchtverfrissers in huis waren zodat ze niet goed wist waar het OK is.

ook de kat oppakken en in de bak zetten zal alleen maar de stress verhogen en niet de onzindelijkheid aanpakken.

dus eens kijken:  zijn er genoeg bakken, is het soort vulling ok voor de kat, staan de bakken op de juiste plaats, worden de bakken niet constant verhuisd, staan er bij meerdere katten ook bakken op verschillende plaatsen? wordt er genoeg met de kat gespeeld? staat de kat onder stress omdat er iets verandert is?

allemaal redenen voor een onzindelijke kat. je kan eens kijken of je hier iets aan hebt en anders raad ik je echt aan eens een proefessioneel advies in te roepen om te kijken wat er precies aan de hand is.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#18 Geplaatst 13 mei 2010 - 17:23

Komt het niet doordat er veel dieren bij je thuis zijn? Mss voelt ze haar achteruit gestoten al is dat ook niet. En door te plassen overal krijgt ze je aandacht al is dit in de negatieve zin dan, maar negatieve aandacht is ook aandacht. Kan je haar niet extra vertroetelen, nog meer dan je nu doet? Haar apart gaan zetten is geen optie want dan voelt dat als straf aan. Mss is ze het idd beu dat ze jullie aandacht moet delen en plast ze daarom.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#19 Geplaatst 13 mei 2010 - 17:28

weetje wat je misschien kan doen als tijdelijke oplossing, van die puppy trainer mattekes kopen? Dat zijn zo "pamperstof" met plastiek vanonder waar puppies mee zindelijk getraind worden (of in mijn geval waar mijne chi op plast als ik niet thuis ben) Kan je daarna gewoon oprollen en in de vuilbak werpen, is al een beetje minder frustrerend!
Kan je vinden in de dierenwinkel of op zooplus.

Ik ben ook van plan om mijn chi te "kattenbak trainen" door die mattekes in een kattenbak te leggen en dan met grid onder, hopelijk lukt het!

SUCCES!

Bewerkt door sneeuwwitje, 13 mei 2010 - 17:29.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 13 mei 2010 - 20:08

:geluk: :geluk: :geluk: Sneeuwwitje met Chi :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 13 mei 2010 - 20:34

Heeft ze geen schrik van de Litter Robot? Bij Akke en Pixel was er toch ook een poes die niet meer in de kattenbak plaste sinds die er was?

Geplaatste afbeelding

Jeannine
Jeannine
  • 1.686 berichten

#22 Geplaatst 13 mei 2010 - 21:28

Poes in de kattebak zetten kan een averechts effect hebben.Staan de kattebakken op een rustig plekje?En ga je kijken als ze in de buurt van de kattebak gaat om te zien waar ze het gaat doen?
Mischien hier iets mee kunt.Tommy heb ik een tijdje moeten in de gaten houden vroeger om te kijken of hij nog plaste,en gezien ik dan bij hem stond,ging die in zijn mandje plassen.Blijkbaar was hij heel erg op zijn privacy gesteld.Ben er dan ook mee gestopt en hij is terug in de kattebak gegaan.
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:49

ik denk idd doordat het komt doordat ze te weinig aandacht krijgt doordat ze die moet delen met andere dieren, er lopen er hier idd redelijk veel! van die dieren zelf maakt ze geen probleem, ze slaapt bij hen, likt ze enzo, maar de aandacht meot ze wel delen. het kan ook wel zijn dat ze neit zo graag in de litter robot gaat, want voor haar grote behoefte gebruikt ze meestal wel de andere kattenbakken, maar er zijn nog 3 andere, dus volgens mij toch keuze genoeg?

puppymatjes liggen er hier nu sowieso voor de puppy, en die gebruikt ze ook niet, dus dat is volgens mij ook geen oplossing... de enige reden die ik kan vinden is aandacht...ik geef haar zoveel mogelijk aandacht, maar meer kan ik natuurlijk ook niet doen, de andere hebben ook aandacht nodig hé!

mijn enige hoop is dat, eens ze buiten kunnen (als afsluiting in orde is na andere werken in tuin) ze zal plassen in de tuin??? hopelijk....
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#24 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:49

babetatilla zei:

:geluk: :geluk: :geluk: Sneeuwwitje met Chi :)

Merci! :)

Voor de rest is ze zindelijk hoor, alleen ben ik hele dagen gaan werken en dan vind ik dat zielig voor haar dus leg ik die doeken, maar als ik thuis kom gaan we wandelen en doet ze buiten.
Maar die doeken zijn nogal kostelijk en kattenbak zou beter en properder (want met kap later als ze het gewoon is) dus dat gaan we eens proberen.

Kan toch een goed idee zijn voor Cleo voor eventjes, als ze toch de neiging heeft om op de mat te plassen?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#25 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:51

Nele zei:

ik denk idd doordat het komt doordat ze te weinig aandacht krijgt doordat ze die moet delen met andere dieren, er lopen er hier idd redelijk veel! van die dieren zelf maakt ze geen probleem, ze slaapt bij hen, likt ze enzo, maar de aandacht meot ze wel delen. het kan ook wel zijn dat ze neit zo graag in de litter robot gaat, want voor haar grote behoefte gebruikt ze meestal wel de andere kattenbakken, maar er zijn nog 3 andere, dus volgens mij toch keuze genoeg?

puppymatjes liggen er hier nu sowieso voor de puppy, en die gebruikt ze ook niet, dus dat is volgens mij ook geen oplossing... de enige reden die ik kan vinden is aandacht...ik geef haar zoveel mogelijk aandacht, maar meer kan ik natuurlijk ook niet doen, de andere hebben ook aandacht nodig hé!

mijn enige hoop is dat, eens ze buiten kunnen (als afsluiting in orde is na andere werken in tuin) ze zal plassen in de tuin??? hopelijk....

ah oei...
maar je zegt 4 kattenbakken voor 8 katten...misschien een beetje weinig? normaal 1 bak per kat.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#26 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:55

sneeuwwitje zei:

ah oei...
maar je zegt 4 kattenbakken voor 8 katten...misschien een beetje weinig? normaal 1 bak per kat.

ja, weet ik, maar die litter robot alleen al zou genoeg moeten zijn voor 8 katten. en de meesten gebruiken wel die LR, dus denk ik dat 3 andere (grote) kattenbakken wel genoeg zou moeten zijn. aangezien de rest hier totaal geen problemen mee heeft, ligt het wel aan cleo. tjah, mss nog een extra bak zetten, maar als haar probleem is dat ze niet wil op een 'ander' zijn bak gaan, zal dit ook neit helpen, aangezien er toch ook wel een andere kat deze extra bak zal gebruiken volgens mij....maarja, ze doet er wel haar grote behoefte in???? dus denk niet echt dat het probleem daar ligt...
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 14 mei 2010 - 01:32

Als medisch gezien alles is uitgesloten dan moet er een reden voorzijn.

Mara die nu ruim een half jaar hier is, moest herplaats worden omdat ze echt overal plaste behalve in de kattenbak, heel het laminaat heeft ze kapot geplast bij de vorige eigenaar(mijn dochter), ze werd er gek van..

Wij hebben haar hier heen gehaald, met de hoop en moed dat wij het hier wel voor elkaar gingen krijgen, en idd mara is zo zindelijk als het maar kan, ze plast hier netjes vanaf de eerste dag op de bak en heeft nooit in huis geplast..

Hoe en waarom??

Wij denken zelf dat de bak bij mij dochter niet altijd proper was, en ook stress in huis omdat er ineens twee hondjes waren, pups die druk waren, mijn dochter niet lekker in haar vel zat toen , lichtelijk overspannen , en denk ook wat ruzie in huis tussen haar en haar toenmalige vriend, en mijn dochter werkte dus ook waren mara en romeo vaak alleen, dat alles heeft mara naast de bak gaan doen plassen, enken wij..

Voor ons was het idd een groot risico want ook wij zijn niet echt een heel rustig gezin met al twee katten hier en drie honden en twee jongens van 16 en 18 jaar, maar wij wilde romeo en mara niet uitelkaar halen en we wisten ging het niet lukken met mara dat ze niet zindelijk werd , dan zat ik er aan vast, want peter had duidelijk gezegt we nemen haar maar ze gaat dan ook nooit meer weg, zindelijk of niet het word geen verschopeling..

Voor dat ze hier heen kwam is ze onderzocht bij de da zodat we wisten het is niets medisch, toen ze hier kwam hebben we gelijk drie extra kattenbakken neergezet met verschillende kattengrid, en zelf een op de tafel gezet zodat ze daar op kon zonder dat ze een hond tegen kwam, en elke plasje en kakje er daarna uitgeschept..

En ze was vanaf dag 1 zindelijk hier tot nu toe, en ik zeg we zijn geen rustig gezin maar geen ruzie's hier en geen gescheld, en geen drukke honden..

Ik wil er mee zeggen denk goed na , is er iets verandert in je gezin, waarvan jij denk ach dat is niks , of gaat het niet lekker misschien ben je zelf gestrest, of ben je misschien wat nalatig met de kattenbak kuisen, wie weet bedenk je wat  dat het opgelost kan worden..

Ik hoop het zo voor je en voor je poezel..

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 14 mei 2010 - 09:46

Ik zou toch al zeker extra kattenbakken zetten , voor de katten is de LR 1 kattenbak volgens mij!

hier voor momenteel 8 katten staan er 6 kattenbakken ,
ik schep ze 2 soms 3x per dag leeg

eens het dakterras af is en de kattenren erop staat komt daar nog een jumbokattenbak!

Deva is hier ook een onzindelijk geweest omwille van stress en omdat ze van de meiden erg w uitgesloten etc etc

ik heb 2 a 3 kattenbakken tijdelijk op plaatsen gezet waar ik ze eigenlijk liever niet wil staan hebben en per week of per 2 weken stilletjes verzet
Deva doet het nu goed!

bachbloemen hebben ook lang geholpen ,
ze vertopt zich veel minder , staat steviger
dus moet je ms s ook eens met bachbloemen  beginnen

en de kattenbakken staan overal terug op hun eigen plekje!

Bewerkt door Ellenita, 14 mei 2010 - 09:50.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding