Spring naar inhoud

- - - - -

Partij van de dieren

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:14

Ik las verleden week dat er nu ook een partij van de dieren zal opkomen bij de verkiezingen.  In Nederland bestaat zo een partij al.  Vinden jullie dat goed ?
Ik vind van wel, alhoewel deze partij niet veel stemmen zal halen vind ik het wel een start om het dierenwelzijn proberen te verbeteren.
Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:16

ik had er ook al iets van opgevangen :thumb:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:18

Tja ik weet niet, Vind het wel goed, maar zou het als partij eerder als beleidspunt zetten, maar niet als hoofdpunt...  :oops:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:20

Frances zei:

Tja ik weet niet, Vind het wel goed, maar zou het als partij eerder als beleidspunt zetten, maar niet als hoofdpunt... :oops:

Ja daar heb je wel een punt !
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:08

En waar gaan ze nog voor staan, buiten het dierenbeleid?

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:10

Ik ben al eens naar hun website gesurfd, en vond daar enkel punten ivm dierenwelzijn en het tegengaan van dierenleed terug.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:19

Lies zei:

En waar gaan ze nog voor staan, buiten het dierenbeleid?

Heb het nog niet nagetrokken, kan misschien effe naar hun website surfen

http://www.partijvoordedieren.be/

Bewerkt door Roosje, 10 mei 2010 - 13:21.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 mei 2010 - 15:14

Mij lijkt het toch niet slecht dat ze 1 zetel zouden hebben, zodat er voor de dieren ook iets gedaan wordt, want onze wetgeving daaromtrent is al zo miniem.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:07

kan nooit kwaad om dierenwelzijn in de de kijker te zetten.

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#10 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:14

Amelie zei:

kan nooit kwaad om dierenwelzijn in de de kijker te zetten.

vind ik ook

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#11 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:27

Ik vind dat ze wel een goede functie in onze regering hebben. Ik ga er zelf niet op stemmen. Ze fungeren wel als een uitstekende waakhond omtrent zaken als bio-industrie, proefdieren en meer zaken die gebeuren waar wij als maatschappij liever niets van weten maar wel goedkoope producten willen kopen. Ik vind ze te kort komen op andere politieke onderwerpen en soms wat extreem qua milieu

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#12 Geplaatst 10 mei 2010 - 19:00

Ik vind het heel goed dat ze opkomen. Als ze een zetel halen zou al heel mooi zijn. en mischien een goed alternatief om op te stemmen. Zodat de traditonele partijen eens de ogen openen en eens serieus gaan regeren dan constant te leuteren over BHV.  Er zijn nog nieuwe partijen geweest in het verleden die dit gedaan hebben. Ik geef de partij voor dieren een goede kans, als ze hun programa wat uitbreiden, zodat het een groter publiek aanspreekt.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 10 mei 2010 - 19:08

Ik vind de PvdD in Nederland een echte aanfluiting. Wanneer je ze nodig hebt zie je niet, en verder houden ze zich bezig met dingen waarvan ik denk: :gek:

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#14 Geplaatst 10 mei 2010 - 19:11

Dat klopt echt helemaal, die Marianne Tiemen houdt er wat mij betreft vrij rare ideeën op na.. Ik zou het inderdaad ook eerder hoog op de lijst zetten.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 10 mei 2010 - 19:17

yuna zei:

Dat klopt echt helemaal, die Marianne Tiemen houdt er wat mij betreft vrij rare ideeën op na.. Ik zou het inderdaad ook eerder hoog op de lijst zetten.

In de kwestie omtrent de Oostvaardersplassen vond ik hun reactie echt bedroevend. Ze houden zich liever bezig met het verbieden van goudvissen in een kom in een ziekenhuis. Er zijn nog zoveel dingen waar ze naar mijn mening eerder naar moeten kijken. :misselijk: