Spring naar inhoud

- - - - -

iemand raad.

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:57

Wou vanmiddag al het eten klaarmaken voor deze avond.
had de oven al opgelegd en was een mes vergeten eruit te nemen .Met gevolg naeen tijdje begon het te smelten en toen ik het mes eruit nam viel het.en in een reflex greep ik ernaar.
resultaat :d uim en wijvinger deels verbrand,heb ze 20Min onder stromend water gehouden en flaminzine opgelegd.
Maar heb die eraf moeten halen want kon het ni houden van de pijn en het pikken.blijf ze dus koelen onder water,dan is de pijn draaglijk.

Iemnd raad wat ik juist moet doen???
staan blazen op de wonde

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:01

Zeker niet blazen. Raar dat je de falmmazine niet kan uitstaan, zou nochthans een goede verkoeling moeten geven op een brandwonde. Ligt de zalf in de koelkast ? Want flammazine hoor je te bewaren in de koelkast. Je kan ook altijd koele natte compressen op de brandwonde leggen, maar dan kan je uiteraard niets meer doen ondertussen. Je hebt ook speciale vetverbanden om op brandwonden te doen, misschien geeft dit een beter resultaat als de flammazine.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:01

Auw das 2de graad :(  
Miss kan je hier wat meer info vinden: ehbo - Brandwonden
Daar raden ze toch aan om naar de huisarts te gaan. Hoe groot is de wonde eigenlijk?

Guest_czipra_*
Guest_czipra_*

#4 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:01

Hey Anja,

Je kan er ook ijs tegen houden zoals tegen een zwellling (niet rechtstreeks in contact met je huid). Heeft hetzelfde effect als het koelende water en zorgt er voor dat je niet bij de kraan moet kamperen...

Als het echt erg verbrand is, zou ik naar een dokter gaan, want brandwonden aan de handen zijn altijd gevaarlijk.

Een pijnstiller kan ook helpen...

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#5 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:02

goh de pijn ga je er toch bij moeten nemen vrees ik, heb mij vorig weekend ook zeer hard verbrand op mijn werk (frituur) en heb het toen ook on der kraan gehouden, flamazine op gedaan, en een tijdje op laten liggen, ondanks de pijn. en dan moet je het ook zeker goed ontsmetten met isobetadine (droogt uit). En eigenlijk zo veel mogelijk open houden, dus zonder plijster.
bij mij is er een grote blaas met vocht op gekomen, en die is vanzelf open gegaan, en dan zeker goed ontsmetten en zien dat al het vocht eruit is.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:02

flamigel halen, dat koelt ook beter af en dan hoef je geen verband aan te leggen
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:03

Als de blaren groter zijn dan een stuk van 1 euro, zou ik ook even langs de huisarts gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:03

Kathleen zei:

flamigel halen, dat koelt ook beter af en dan hoef je geen verband aan te leggen

Jaaaa die naam was k aan het zoeken van zalf! Want k heb geleerd op school dat flammazine niet zo goed is...

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:04

ik heb zo van die groene doekjes (biogaze) voor op brandwonde te leggen.
deze haal ik bij apotheker.
mss eens naar dokter bellen om te vragen wat je moet doen nu met die blazen als er een wonde onder zit.

veel succes

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:04

Oh jee... moet ook pijnlijk zijn, flaminzine ken ik en dat moet je inderdaad in de ijskast leggen, voor de rest kan ik je niet helpen, misschien beter eens naar je huisdokter bellen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:06

Rara, wat ga ik nu zeggen :)

Bach rescue cream helpt ook heel goed. Kiki kan dat bevestigen.

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#12 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:17

binnen een kwartierke is de apotheek hier verder open en ga vlug tot daar.
Heb al gebeld naar huisarts,is in verlof.Dan maar vervanger gebelt :a ls het straks nog ni beter is.Moet ik hem terugbellen.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 10 mei 2010 - 13:23

au, au, wat pijnlijk zeg, ik zou toch zeker naar de dokter gaan hoor, en als je er flamazine opdoet mag je het niet afdekken, dan moet je het open laten dat er lucht aan kan, veel sterte en beterschap hoor :geluk: :geluk:

Guest_Sphynxkitty_*
Guest_Sphynxkitty_*

#14 Geplaatst 10 mei 2010 - 14:40

Frances zei:

Jaaaa die naam was k aan het zoeken van zalf! Want k heb geleerd op school dat flammazine niet zo goed is...

dat is toch straf...
n jaar of 15 geleden had ik eens n kanjer van een chemische brandwonde (werkongeval ) op mijn arm ( ganse onderarm 1 grote blaas ) . Dan prees men flammazine als de wonderzalf, en daar was ik inderdaad heel goed mee geholpen...
later had ik nog eens een brandwonde op de enkel, toen smeerde men flamigel, de vernieuwde versie....mijn klacht was toen , dat dat zalfje niet zo vloeibaar was en dat ik tegen het plafond sprong toen men dat op de brandwonde smeerde !
en nu zweren ze daarbij....tja, we volgen de mode maar zeker? :p :p :p

enfin, k hoop dat t vlot geneest

groetjes

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:00

Je mag nooit het stromend water echt rechtstreeks op de blaren laten lopen. Doet inderdaad te veel pijn!
Zelf zou ik, indien ik dadelijk grote blaren kreeg, ze wel onder koud stromend water houden. Daarna van die kompressen, gaat gemakkelijker dan de zalf denk ik. Heb wel enkel de zalf in huis :) , dus nu zou het bij mij de zalf zijn.
En ik persoonlijk zou, met grote blaren, toch effe langs de huisarts gaan.