Spring naar inhoud

- - - - -

iemand raad.

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#16 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:03

Flamazine gebruik je best niet. In flamazine zit zilver verwerkt en dit gaat ervoor zorgen dat je donkere littekens krijgt.

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:50

Brrr dat klinkt erg pijnlijk, heel veel beterschap :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:56

Goed gedaan de huisarts bellen, met brandwonden is dat echt belangrijk dat je er even naar laat kijken..
Geplaatste afbeelding

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#19 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:08

Heb laatst een cursus BHV (Bedrijfs HulpVerlener) gehad. Daar was de voorlichter (een verpleegkundige die normaal op een ambulance zit) lyrisch over Flamazine. Het trekt de brand uit de wond. Verder koelen met water. Water mag ook weer niet te koud zijn. Maar als ik hoor hoe lang dat al duurt ging ik naar de huisartsenpost of een ziekenhuis. Liever een keer te veel dan te weinig. Via de telefoon zijn ze toch vaak geneigd je af te poeieren. Als je er zit moeten ze wel wat doen O:) . Heel veel sterkte.

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#20 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:12

Vanmiddag stond ik om half 2 aan de deur van de apotheek.
Die heeft direct mijn vingers alle drie(blijkbaar was mijn middenvinger ook wat verbrand,maar voelde dat ni zo erg) verzorgt met flamigel en volledig ingepakt.Moet straks rond half 9 ff nog tot bij haar.Ze wilt het straks nog verzorgen.Geen probleem,dat is nog eens een service.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:28

:thumb: :thumb: ,
veel beterschap

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:17

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#23 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:29

Ai ai, pijnlijk, veel beterschap

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:18

Amelie zei:

Flamazine gebruik je best niet. In flamazine zit zilver verwerkt en dit gaat ervoor zorgen dat je donkere littekens krijgt.
eigenlijk zijn Flamazine en Flamigel hetzelfde, idd buiten het feit dat er in Flamazine zink zit en je dat dus onder een gesloten verband moet houden. Flamigel kan je aanbrengen zonder verband.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:31

eerst water...de rest komt later

(dat is er in mijn EHBO cusus ingedrild)

hopelijk betert het vlug want dat kan idd erg pijnlijk zijn. ik heb zo eens enkele uren met mijn hand in een kom water gezeten omdat het zo pijn deed als ik het uit de kom nam. Had zelfs een hele constructie gemaakt om ook 's nachts mijn hand in die komt te laten...maar herinner me niet meer hoe dat is afgelopen. Nat waarschijnlijk :LOL:

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#26 Geplaatst 11 mei 2010 - 16:52

Ben wel benieuwd hoe het vandaag met je gaat Molleken :onzeker:

Guest_Sphynxkitty_*
Guest_Sphynxkitty_*

#27 Geplaatst 15 mei 2010 - 15:38

wea zei:

eerst water...de rest komt later

(dat is er in mijn EHBO cusus ingedrild)

hopelijk betert het vlug want dat kan idd erg pijnlijk zijn. ik heb zo eens enkele uren met mijn hand in een kom water gezeten omdat het zo pijn deed als ik het uit de kom nam. Had zelfs een hele constructie gemaakt om ook 's nachts mijn hand in die komt te laten...maar herinner me niet meer hoe dat is afgelopen. Nat waarschijnlijk :LOL:

inderdaad , idem hier
Dat heb ik trouwens zelf aan den lijve ondervonden...
als je je verbrandt, spurten naar stromend ( koel ) water...zo lang mogelijk. Dat is het belangrijkste van heel de behandeling..
En dan regelmatig verzorgen met een koel zalfje

greets

greets

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 15 mei 2010 - 15:49

Brandwonden zijn echt iets smerigs, ik heb een jaar of drie geleden mijn hand verbrand aan een ouderwets strijkijzer en ik heb nog altijd een litteken. Heeft weken en weken geduurd voor het genezen was, heb spijt dat ik toen niet naar de dokter ben geweest.
Geplaatste afbeelding

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#29 Geplaatst 15 mei 2010 - 18:16

Wim1979 zei:

Ben wel benieuwd hoe het vandaag met je gaat Molleken :onzeker:

Dat zoiets dom zoveel pijn kan doen.
Ben de dag zelf nog eens bij mijn buurvouw gegaan,is verpleegster, want het bleef maar branden en kloppen.
Zij zei dat het een kleine maar heel diepe brandwonde was.Stond een heel dikke blaas op.Bij het minste dat ik met die vingers ergens tegenkwam sprong ik omhoog van de zeer.
Donderdag avond is de blaas op mijn wijsvinger opengegaan en kan garanderen:PIJNLIJK!!

Mijn buurvrouw is gekomen want begon lichtjes te bloeden.
Is een open wonde nu geworden tot op mijn 3-4 vel(weet ni meer hoe ze dat zei)
En nu botst ik naturlijk overal met die vinger tegen he met resultaat steeds wat bloed.
Zal nog ff duren denk ik.

Probeer zo maar eens te kuisen enz.

De volgende keer dat ik de oven gebruik zal ik wel 4 keer checken.

Als ik de volgende keer ergens iemand zie staan voor een geldinzameling voor brandwondencentrum,zal ik een pakje meer kopen of nog meer in het potje steken.

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#30 Geplaatst 15 mei 2010 - 18:23

Je zal d'r voorlopig nog wel last mee hebben :(

Veel sterkte met het herstel :wish: :geluk: