Spring naar inhoud

- - - - -

iemand raad.

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 15 mei 2010 - 21:32

veel sterkte. hopelijk geneest het gauw.

dat kan echt ongelooflijk pijn doen zo'n brandwonde.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 16 mei 2010 - 23:39

wea zei:

eerst water...de rest komt later

(dat is er in mijn EHBO cusus ingedrild)

hopelijk betert het vlug want dat kan idd erg pijnlijk zijn. ik heb zo eens enkele uren met mijn hand in een kom water gezeten omdat het zo pijn deed als ik het uit de kom nam. Had zelfs een hele constructie gemaakt om ook 's nachts mijn hand in die komt te laten...maar herinner me niet meer hoe dat is afgelopen. Nat waarschijnlijk :LOL:

Dat is ook wat ik altijd gehoord heb!! Hou de brandwonde zolang mogelijk onder stromend water, het is de enige goede direkte hulp!!
Daarna naar de dokter, om te zien wat de beste verzorging is!

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#33 Geplaatst 17 mei 2010 - 14:24

Volgens de dokter,minstens 15 min onder stromend koud water houden,tenszij het om een grote brandwond gaat,dan is het beter lauw water om onderkoeling te voorkomen.
En onder het water houden tot het brand gevoel wegis en dan nog zeker 5min onderhouden.
Nadien zo spoedig mogelijk afsluiten van de lucht met Flamigel en Flamazine en iets dergelijks.
Dan begint het inderdaad soms weer te kloppen maar dan ff doorbijten en na enige tijd stopt dit.Anders direct bij de dokter gaan.

De blaas NOOIT!! openprikken tenzij ze zelf opengaat en dan zien dat er niks van vuil aan geraakt.

Nu is het een redlijk schone wond(met dank aan mijn buurvrouw die me goed verzorgt heeft)maar blijft precies een "dood"stukje.
Mijn gevoel is nog steeds ni 100%voelt zo raar aan.
Bv nu typen gaat niet met die vinger.Soms een raar zicht hoe ik mijn vinger hou.Maar kom is goed aan het genezen en dat is het belangrijkste.
Zijn ergere dingen in het leven dan een verbrande vinger