Spring naar inhoud

- - - - -

Lusteloos

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Zahra_*
Guest_Zahra_*

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 15:16

Hallo iedereen,

Ik ben de trotse eigenaar van een Sphynx katertje Ramses. 6 weken geleden is hij gecastreerd.
Sinds een maand is hij heel erg lusteloos, doet niets anders dan slapen. Op zijn leeftijd (8maand) is dat toch niet normaal? Of is het door de castratie? :(

Zijn stoelgang is ook nogal slapjes. Volgens de dierenarts kan dat daardoor komen. Hij heeft speciale dieetvoeding. Zijn stoelgang is iets verbeterd.

Herkent iemand dit?

Bedankt!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:06

Misschien eens op onderzoek gaan bij de dierenarts?

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 17:45

Ik zou zeker even bij de dierenarts langsgaan. Katten die suf of lusteloos zijn, vind ik persoonlijk altijd een teken dat er iets mis kan zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:16

Ik zou ook zeker naar een DA gaan, lusteloosheid is niet normaal voor een kitten van 8 maand.
Hier zijn er ook wel dagen dat de poezen meer slapen dan andere dagen, maar als ze wakker zijn, zijn ze actief, speels.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:40

Heb je al geprobeerd zelf met hem mee te spelen? Hij voelt zich mss alleen, het is altijd fijn als ze met 2 zijn. Het kan ook zijn dat er een virusje schuilt, heb je zijn temperatuur al genomen?

Guest_Zahra_*
Guest_Zahra_*

#6 Geplaatst 27 mei 2010 - 14:24

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties.
De dierenarts heeft al alle mogelijke onderzoeken gedaan. Bloed-&stoelgang onderzocht, maar niks gevonden.
Ze zijn met twee, hoor. Ramses heeft een speels kameraadje, nl Cornish Rex Zahra. Poesje van 10 maand.
Zij is wel heel speels en vindt het nu niet tof dat hij niet meer met haar wil spelen.

Zijn toestand in onveranderd. Helaas weten we nog steeds niet wat er aan de hand is. :(

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 27 mei 2010 - 14:31

Zahra zei:

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties.
De dierenarts heeft al alle mogelijke onderzoeken gedaan. Bloed-&stoelgang onderzocht, maar niks gevonden.
Ze zijn met twee, hoor. Ramses heeft een speels kameraadje, nl Cornish Rex Zahra. Poesje van 10 maand.
Zij is wel heel speels en vindt het nu niet tof dat hij niet meer met haar wil spelen.

Zijn toestand in onveranderd. Helaas weten we nog steeds niet wat er aan de hand is. :(

wat is zijn temperatuur?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 mei 2010 - 16:29

Hij is toch gevaccineerd neem ik aan?

Guest_Zahra_*
Guest_Zahra_*

#9 Geplaatst 12 juni 2010 - 08:39

Ja hoor, hij is gevaccineerd!

Ondertussen vermoeden we dat hij een voedselallergie heeft. Hij zit nu op speciale voeding en moet dit nog 5 weken volhouden.

Hij is ook al onderzocht door een dermatologe omdat hij ook pijn kreeg aan zijn voetkussentjes en zij denkt ook dat dit allemaal komt door het allergie.

Binnen 5 weken als hij nog niks verbeterd is, wordt opnieuw zijn bloed getrokken en gecheckt op allergiƫn.

Afwachten dus!

Guest_Morgenster_*
Guest_Morgenster_*

#10 Geplaatst 12 juni 2010 - 09:18

Hopelijk vind je snel wat er aan de hand is...Beterschap!