Spring naar inhoud

- - - - -

ploesj zijn suikerziekte

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:16

We zijn nu ondertussen anderhalve maand verder. Zijn gewicht is terug omhoog aan het gaan en zijn suikerwaarde naar beneden. Hij drinkt nu veel minder en heeft een gezonde eetlust.
Nu was zijn dieetvoeding op net voor het weekend en ik was vergeten er te gaan halen bij DA. Dus ik heb hem gewone korels gegeven en ik had de indruk dat het eigenlijk geen verschil uitmaakte voor zijn suikerwaarde. Nu de vraag. Zou ik terug dat dure dieeteten gaan halen of hem gewoon op zijn vroegere korels houden?
Wat zouden jullie doen?
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:32

Ik zou het bespreken met de dierenarts maar denk dat je je toch beter bij de dieetvoeding houdt. Je wil zijn toestand niet terug achteruit zien gaan é.. Maar neem eens contact op met je DA..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:18

Mijn eerste poes Tijger had ook suikerziekte, ik moest haar 1 keer per dag haar insuline geven, maar verder heeft ze nooit speciaal voer moeten eten hoor. Als je toch twijfeld, kan je het duurdere voer misschien mengen met hetgeen ze nu krijgt, dan heeft ze beide, en is het voor jou toch minder prijzig. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:46

Heeft hij alleen dat voer of ook insuline?

Ik dacht dat je bij diabetes ofwel speciaal voer kon geven ofwel insuline kon toedienen. Maar ik kan fout zijn hoor, check het eens met de dierenarts.

Online kan je wel bij veel winkels zo'n speciaal voer pakken goedkoper hebben! Ik koop Zwartje zijn eten (RC Urinary S/O) zo aan, en per zak van 6kg scheelt dat ongeveer 15 euro. Is al de moeite he :)

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 mei 2010 - 14:07

2 maal per dag insuline en speciaal eten. Ik ga zijn waarde de volgende dagen goed opvolgen en dan contact opnemen met de DA. Bedankt voor de reacties. :d
Geplaatste afbeelding

Guest_misz-sabrina_*
Guest_misz-sabrina_*

#6 Geplaatst 13 mei 2010 - 20:25

bespreken met je DA wat je kan doen het is zielig als je het oude voer aanhoud en straks weer van voor af aan begint voor jullie beide niet leuk!

groetjes