Spring naar inhoud

- - - - -

Vandaag naar de dierenarts in Kalmthout => 3 weken antibiotica en oogdruppels :)

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:13

een paar dagen geleden had ik gezien dat elmo wat bloed aan zijn vacht had hangen toen hij uit de kattenbak kwam. Maar dat was echt maar een zeer klein druppeltje, dus ik dacht dat hij ziich een beetje had gekwetst tijdens het achterlaten van zijn grote boodschap. Maar nu gisteren zag ik het opnieuw net nadat hij een drolletje had gelegd, deze keer was het heel wat meer bloed en hing het ook in een beetje slijm. Nu ben ik deze morgen om 9u direct met hem naar de dierenarts geweest. Nu zou hij last hebben van zijn dikke darm, dit zou door de antibiotica kunnen zijn die hij gekregen heeft voor de niesziekte, ofwel is hij gevoelig aan iets in het voedsel dat hij krijgt. Nu heeft een ontstekingsremmer gekregen, maar moest ik het nog zien tegen zaterdag, moet ik met hem terug naar de dierenarts en moet er waarschijnlijk veranderd worden van voedsel.
volgens da is hij voor de rest kerngezond, en moet ik mij geen al te grote zorgen maken.
Nu vroeg ik mij af, moest het geen overgevoeligheid zijn door de antibiotica en het echt aan het voer zou liggen, dan kan het aan de carnibest toch niet liggen, hij krijgt dat al van bij de kweker en dit is toch zeer goed voer, of ben ik hier verkeerd in?
Zou het dan aan de RC kitten 36 kunnen liggen?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:21

De juiste voeding vinden voor een kat met een verstoord darmstelsel is niet gemakkelijk, ik spreek uit ervaring ;) . Zelf heb ik enkel positieve ervaringen met Carnibest, maar mijn DA was er niet wild van. Santos heeft die Carnibest wel maar een anderhalve maand gegeten en opeens lustte hij het totaal niet meer, dus dat kopen we nu niet meer. Momenteel krijgt hij RC gastro-intestinal, de enige voeding waar hij het tot nu toe goed mee doet. Maar als Elmo ook echt gevoelig is aan bepaalde voedingen, dan staat je een lange zoektocht te wachten. Wij hebben tientallen soorten voer moeten uitproberen voordat we één vonden waar Santos goed op reageerde. En als hij nu een kippensnackje krijgt, of mee-eet van het natvoer van Boris, dan loopt het weer gegarandeerd mis. Voor de rest is hij trouwens ook kerngezond. Ik hoop voor jou echt dat het iets anders is.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:24

Bibie zei:

De juiste voeding vinden voor een kat met een verstoord darmstelsel is niet gemakkelijk, ik spreek uit ervaring ;) . Zelf heb ik enkel positieve ervaringen met Carnibest, maar mijn DA was er niet wild van. Santos heeft die Carnibest wel maar een anderhalve maand gegeten en opeens lustte hij het totaal niet meer, dus dat kopen we nu niet meer. Momenteel krijgt hij RC gastro-intestinal, de enige voeding waar hij het tot nu toe goed mee doet. Maar als Elmo ook echt gevoelig is aan bepaalde voedingen, dan staat je een lange zoektocht te wachten. Wij hebben tientallen soorten voer moeten uitproberen voordat we één vonden waar Santos goed op reageerde. En als hij nu een kippensnackje krijgt, of mee-eet van het natvoer van Boris, dan loopt het weer gegarandeerd mis. Voor de rest is hij trouwens ook kerngezond. Ik hoop voor jou echt dat het iets anders is.

de dierenarts had verteld dat de meeste katten die zo een gevoelig darmstelsel hebben het goed doen op Hills. Maar ik hoop dat het gewoon een kleine overgevoeligheid is door de antibiotica, en dat hij snel weer beter is :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:25

Sarah en Erik zei:

de dierenarts had verteld dat de meeste katten die zo een gevoelig darmstelsel hebben het goed doen op Hills. Maar ik hoop dat het gewoon een kleine overgevoeligheid is door de antibiotica, en dat hij snel weer beter is :)

Wij hebben Hill's kitten geprobeerd, Hill's i/d en Hill's z/d.. Alle drie zonder resultaat. Maar je zal dat zelf wat moeten testen.

Veel beterschap voor kleine Elmo :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#5 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:41

Beterschap met Elmo :wave:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 mei 2010 - 21:06

veel beterschap voor Elmo

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 11 mei 2010 - 10:41

Heel veel beterschap! :geluk:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 11 mei 2010 - 12:03

wij hebben ook een poes die gevoelig reageert op merken zoals RC, hills, e.d maar sinds wij overgeschakeld zijn naar natuurlijke voeding (zoals orijen), heeft ze hier geen last van.  Wel als ik haar er natvoer naast geef, carnibest of een andere kvv zou voor haar ook veel beter zijn, maar we moeten ze natuurlijk nog zo ver krijgen om het te willen ;)

Heel veel beterschap gewenst voor Elmo !!!

Bewerkt door Marina, 11 mei 2010 - 12:23.
Reden van bewerken: iets vergeten

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 11 mei 2010 - 12:13

Veel beterschap voor Elmo. :hug:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#10 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:52

Marina zei:

wij hebben ook een poes die gevoelig reageert op merken zoals RC, hills, e.d maar sinds wij overgeschakeld zijn naar natuurlijke voeding (zoals orijen), heeft ze hier geen last van. Wel als ik haar er natvoer naast geef, carnibest of een andere kvv zou voor haar ook veel beter zijn, maar we moeten ze natuurlijk nog zo ver krijgen om het te willen ;)

Heel veel beterschap gewenst voor Elmo !!!

toen we elmo pas hadden gaven we hem ook orijen samen met de carnibest, maar aan de orijen kwam hij niet aan, en elke keer we hem een brokje wouden laten eten, trok hij overduidelijk zijn neus op O:) de RC brokken eet hij wel graag, en carnibest ook nog steeds. Maar ik ben aan het denken om af te wachten tot zaterdag (als het dan beter is dan lag het aan de intibiotica) en als hij dan niet beter is om dan enkel carnibest te geven voor een paar dagen, en dan te zien wat er gebeurd. Als hij dan totaal gaan last meer heeft, zijn we zeker dat het aan de RC brokken ligt é. Anders is het misschien toch niet hetgeen we denken.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#11 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:53

ah nog misschien een rare vraag, maar laten jullie katjes ook altijd boertjes als ze juist gegeten hebben?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:59

Heb de poezen hier nog nooit een boertje horen laten :catnoknow
Daisy had ook last van gevoelige darmen toen ze 6 maanden was. Nadien denk ik dat het kwam door een te vroege omschakeling naar volwassen voer bij haar. Maar dat kan het bij Elmo niet zijn hé. Bij Daisy was het ook opgelost met Orijen te geven. Ik meng de Orijen wel met Animonda brokken omdat ze de Orijen alleen ook niet zo graag eten, maar gemengd lukt het prima. Ook Nette heeft last gehad van gevoelige darmpjes, maar toen heb ik voor haar weer een zakje kiten brokjes RC kitten 36 gekocht en was het ook opgelost. Nu eet ze terug mee met de anderen, Orijen met Animonda, en ze heft geen last meer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 11 mei 2010 - 16:10

Sarah en Erik zei:

toen we elmo pas hadden gaven we hem ook orijen samen met de carnibest, maar aan de orijen kwam hij niet aan, en elke keer we hem een brokje wouden laten eten, trok hij overduidelijk zijn neus op O:) de RC brokken eet hij wel graag, en carnibest ook nog steeds. Maar ik ben aan het denken om af te wachten tot zaterdag (als het dan beter is dan lag het aan de intibiotica) en als hij dan niet beter is om dan enkel carnibest te geven voor een paar dagen, en dan te zien wat er gebeurd. Als hij dan totaal gaan last meer heeft, zijn we zeker dat het aan de RC brokken ligt é. Anders is het misschien toch niet hetgeen we denken.

herkenbaar, hier zijn we daarom ook gestopt met de orijen en overgeschakeld naar porta21, maar ik ben hier toch niet helemaal tevreden over, dus binnenkort ga ik stilletjes aan overschakelen naar active cat, een nieuw merk uit Duitsland.  Ik hoop dat dit meer succesvol gaat zijn.

Maar kan idd zijn dat het na de antibiotica gedaan is ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#14 Geplaatst 11 mei 2010 - 16:13

Marina zei:

herkenbaar, hier zijn we daarom ook gestopt met de orijen en overgeschakeld naar porta21, maar ik ben hier toch niet helemaal tevreden over, dus binnenkort ga ik stilletjes aan overschakelen naar active cat, een nieuw merk uit Duitsland. Ik hoop dat dit meer succesvol gaat zijn.

Maar kan idd zijn dat het na de antibiotica gedaan is ;)

de laatste keer dat hij de antibiotica heeft gekregen was eergisteren avond. Maar deze morgen had hij toch nog een beetje bloed aan zijn anusje hangen. Maar hoogstwaarschijnlijk verwacht ik te snel verbetering :oops: hoe komt het dat je niet tevreden bent van porta 21?

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 11 mei 2010 - 16:20

allé de brokjes versie toch, ik vond de ontlasting van de gevoelige poes toch niet helemaal zoals het moet zijn.

Ook is één van mijn moeders katten sinds het voer hard vermagerd dus we gaan eens zien wat het nieuwe voer geeft, helpt het nog niet dan gaan we een volledig bloedonderzoek doen.

Geplaatste afbeelding