Spring naar inhoud

- - - - -

Vandaag naar de dierenarts in Kalmthout => 3 weken antibiotica en oogdruppels :)

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#31 Geplaatst 13 mei 2010 - 15:48

Cindy zei:

Ocharme die kleine Elmo! Met overgevoeligheid bij voer heb ik ook ervaring met Poekie. Die staat op blaasgruisdieet, en het merk dat ze mij eerst meegaven (sanimed) gaf ook niks dan problemen bij hem. Ook constant diarree en bloed bij de stoelgang. Hij heeft hier toen ook pilletjes voor gekregen, en ik ben ook moeten overschakelen naar hill's c/d, en na een paar weken was het verschil merkbaar. Sindsdien heeft hij nooit nog diarree of bloederige stoelgang gehad, en dit is nu toch al bijna 2 jaar geleden. Hopelijk is de niesziekte snel terug onder controle.
Alvast veel beterschap gewenst voor Elmo! Het is niet prettig om je kleine schatje zo te zien afzien ...

Nja het is zo raar omdat elmo totaal geen diarree heeft, maar wel bloed bij de stoelgang. En op zich ziet hij er ook totaal niet ziek uit, en speelt hij gelijk nooit tevoren :) Dus op zich afzien doet hij niet, gelukkig :)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#32 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:48

deze morgen waren Elmo's oogjes nog een beetje prutterig. Maar het leek mij al veel beter dan gisteren. Gisteren had hij om het kwartier terug prutjes in zijn ogen. Vandaag lijkt het erop dat de nieuwe antibiotica begint te werken, hij heeft zo goed als geen prut in zijn oogjes meer :)

Gisterenavond was hij op de kattenbak geweest voor een hele grote boodschap, en gelukkig was er geen bloed te bespeuren :) vandaag ook nog geen bloed gezien, maar we wachten nog met juichen tot hij een paar keer een boodschapje heeft gedaan zonder bloed :)

Langzaam aan ben ik nu ook aan het overschakelen van RC kitten naar porta 21 en hij lijkt het toch niet heel erg te vinden, die nieuwe interessante brokjes :)

Vandaag heeft hij wel iets meer geslapen dan anders, maar als hij wakker was heeft goed gespeeld :) Nu kan het iets meer slapen misschien wel wat zijn door de antibiotica :)
Morgen gaan we een bezoekje brengen bij een dierenarts in Kalmthout ( de dierenarts van de kweker) om eens te horen wat hij denkt :)
laten we hopen dat Elmo op de goede weg is :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 13 mei 2010 - 21:33

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:47

Ik dacht al... Dit verhaal heb ik al ergens gelezen :louche:
Maar alsnog suc6 dus ;)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#35 Geplaatst 14 mei 2010 - 21:58

vandaag zijn we dus bij de dierenarts van Mady (calaquendi dolls) geweest in Kalmthout, deze dierenarts vertelde ons dat Elmo dus best wel nog wat last heeft van zijn niesziekte, en dat hij dus een 3tal weken antibiotica gaat moeten nemen. Hopelijk is hij er dan helemaal vanaf :)
Ook het bloed in de stoelgang en het hijgen (deed hij soms na het spelen) zouden bijwerkingen zijn van de niesziekte + antibiotica.
Overschakelen van voeding is dus niet nodig :)
Nu moeten we dus wel een weekje druppels in Elmo's oogjes doen, tegen de prut en de roodheid :)
Ik ben dus heel erg gerustgesteld. De dierenarts waar wij bij gingen gaan we dus maar niet meer gaan, zij heeft mij veel te hard in paniek doen slaan voor niets.
Hopelijk is Elmo binnen drie weken weer helemaal genezen :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 15 mei 2010 - 13:33

:thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag