Spring naar inhoud

- - - - -

M'n katjes zijn gek van Féline Finest Sensible.

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:58

Ik ben zo blij oh-zo-blij! :cheer:
Vandaag zijn de nieuwe brokken gearriveerd, namelijk Féline Finest van Porta 21.
Ik hield m'n hart vast toen Lou "en passant" een paar hapjes nam en ongeïnteresseerd doorliep.
Maar plots viel z'ne euro precies, z'n oren begonnen te flapperen  (echt waar)  hij draaide terug en stortte zich letterlijk op het bakje "koeken" zoals ik brok noem.
Toen de rest van de mannen binnenkwamen was het groot feest en ze hebben zich tegoed gedaan aan al dat lekkers, zodanig zelfs dat ze hun natvoer niet meer moesten.
Jules heeft ook niet overgegeven! :duim:
Nu morgen nog goede resultaten in de bak en dan is dit kattenvrouwke weer happy!
En de poezzies ook!
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 11 mei 2010 - 10:29

Blijheid van korte duur : Marley en Jules hebben diarree en nog geen beetje. :o
Kan dat van de Féline zijn?
Is het dan toch geen goed voer ondanks het granenvrij is?
Ben weer ongerust....
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#3 Geplaatst 11 mei 2010 - 10:33

oei!! da zou wel aan verandering van eten kunnen liggen denk ik.. maar daar ken ik niet zo veel van. veel beterschap alleszins :geluk:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 mei 2010 - 10:56

[FONT=Comic Sans MS] [/FONTvolgens mij ligt dat aan de verandering ,
da s altijd even wennen he ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 mei 2010 - 11:06

Heb je het niet eerst met het oude voer gemengd zodat ze er langzaam aan kunnen wennen? de diarree zal komen van de overgang, niet omdat het geen goed voer is
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 mei 2010 - 11:12

Het zal wel goed voer zijn hoor Kiki, waarschijnlijk ligt het aan de verandering, ze hebben er teveel van gegeten, binnen een paar dagen zal dat wel gedaan zijn.    
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:29

Ik treed de anderen hun mening bij. Ik zou nog wat van het vorige voer eronder mengen zodat ze langzaam kunnen overschakelen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 mei 2010 - 23:26

Ik denk ook dat het aan de plotse overschakeling zal liggen...

Kattenmaagjes en -darmpjes kunnen daarvoor gevoelig zijn :misselijk: , best steeds zachtjes aan met de vorige voeding mengen.

Bijvoorbeeld:
3/4 vorige + 1/4 nieuw
1/2 vorige + 1/2 nieuw
1/4 vorige + 3/4 nieuw
om dan volledig op nieuw te komen.

Gebruik elke mengeling zo'n 2-tal dagen, normaal gezien zou je dan geen problemen moeten hebben ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 11 mei 2010 - 23:32

Ik durf hier bijna niets zeggen... ik heb het hier ook een tijdje uitgetest door heel geleidelijk over te gaan (op 5 dagen) en onze Zita (die hier nooit last heeft van haar darmen) kreeg er echte diarree van. Ik heb het nog een tijdje verder proberen geven (omdat ik ook dacht aan die overgang) maar ben dan toch maar gestopt. En zodra we gestopt waren: dag diarree.  Ik hoop voor jou dat jouw katjes er wel tegen kunnen want het lijkt me toch wel goede voeding :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 12 mei 2010 - 06:50

Ik heb deze brokken ook klaar liggen, eerst moeten ze de anderen op hebben. Maar ik kocht 2kg van de Féline Finest Sensible en 2kg van de gewone porta brokken. Dus dat wordt 50/50 gemengd en zo laat ik hun overschakelen. Dus ik hoop dat het hier gaat lukken.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 12 mei 2010 - 09:34

Ik had gemengd hoor met de Hills Adult die ik nog had.
Diarree is gedaan bij Jules en Momo maar nu heeft Dazzle weer overgegeven, vijf plasjes geel- bruin vocht.
Gisterenavond zat hij ineen gedoken, wilde niks eten noch drinken, een zielig hoopje kat.
Deze morgen vond ik nog één plasje met grassprietjes in maar geen haarbal en hij lijkt weer de oude, beetje gegeten en goed gedronken.
Het enthousiasme over de nieuwe brokken is helaas verdwenen en ze zijn er amper aangeweest. :s
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 12 mei 2010 - 10:20

ai dus ze vinden het niet lekker.....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:45

Het is wel een brok waar ze niet veel van nodig hebben. Persoonlijk vind ik "hoe lekker vinden mijn katten het" geen waardemeter als het over voeding gaat. Zet ze iets minderwaardigs voor met veel geur- en smaakstoffen en iets goeds, drie keer raden welk ze kiezen.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2010 - 21:20

Drie weken krijgen ze het nieuwe voer nu en ik ben zelden zo blij geweest met de aanschaf van een nieuw product. :thumb:
Ze vinden het nog steeds erg lekker en eten er alle vier goed van maar toch minder als van andere brokken.
Net omdat het meer vlees bevat en ze er minder van nodig hebben.
Jules geeft niet zo vaak meer over en ze hebben allemaal gezonde ontlasting, zo goed als reukloos, zelfs Marley die altijd wat darmprobleempjes had doet het er nu héél goed op.
Het lijkt ook dat ze sneller zijn gaan verharen en dat ze nu eindelijk hun zomervacht op hebben.
Ze glanzen ook héél mooi kortom: ik ben superblij met dit voer.
En het is dan ook nog eens een stuk goedkoper dan de Orijen en Acana etc.
Ik vind dit een aanrader voor ieder katje. :duim:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 31 mei 2010 - 21:22

:thumb:

Geplaatste afbeelding