Spring naar inhoud

- - - - -

examens gewoon gaan aftekenen? wie heeft er raad?

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:02

Op het begin van dit jaar ben ik gestart met een bachelor opeiding, ik ben hier in januari mee gestopt, maar ben nog steeds daar ingeschreven omdat ik anders kindergeld, allimentatie en studiebeurs zou verliezen.
Ik start namelijk met een andere opleiding in september.
Weten jullie of ik nu in juni gewoon mijn examens moet gaan aftekenen? of hoe moet ik dit regelen?

alle tips zijn welkom :)

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#2 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:04

Wil je dus nog je examens gaan maken? Hm, ik zou het niet doen als je zeker weet dat je met een andere opleiding gaat beginnen.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#3 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:06

nee nee ik ga ze niet maken é, ik zou gewoon mijn handtekening gaan zetten, voor aanwezigheid.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:11

Dit moet je eens vragen aan CatcrazyLady, die heeft ook zoiets aan de hand!

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#5 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:13

Oh ok, waarom zou je dat dan doen? Zodat het lijkt dat je de laatste tijd nog wel actief hebt gestudeerd?

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:15

Mmm, ik meen me te herinneren dat sommige studenten dat bij ons ook deden, examens gaan aftekene, wanneer ze nadien gingen veranderen van richting. Ik geloof inderdaad om de studietoelagen te kunnen behouden.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#7 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:15

yuna zei:

Oh ok, waarom zou je dat dan doen? Zodat het lijkt dat je de laatste tijd nog wel actief hebt gestudeerd?

neen helemaal niet, zo lang je ingeschreven bent, ben je volgens mij verplicht om aanwezig te zijn.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 mei 2010 - 20:52

Sarah en Erik zei:

neen helemaal niet, zo lang je ingeschreven bent, ben je volgens mij verplicht om aanwezig te zijn.

Klopt niet.
Dat is al een paar jaar niet meer nodig.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 mei 2010 - 21:02

Aanwezig moet je niet zijn, heeft geen zin als je toch stopt :) .
Aftekenen voor een examen denk het wel. Maar misschien kan je de lijsten op voorhand allemaal aftekenen ofzo???
Ik denk dat je het best deze vraag stelt aan de ombudsdienst ofzo bij jullie op school. Of bij een docent of???
Zodat je toch zeker in orde bent voor je kindergeld he...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 12 mei 2010 - 05:54

Bel best eens naar je school..

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#11 Geplaatst 12 mei 2010 - 07:32

Moet je dan je afwezigheid niet wettigen om in orde te blijven voor de studietoelage?? Anders zou het goed kunnen dat je volgend schooljaar ofwel geen studietoelage meer ontvangt ofwel ze het bedrag terug vorderen...
Ik had vorig schooljaar een dochtertje die in de 3de kleuterklas zat en nog NIET leerplichtig was, heb daarvoor ook een studietoelage gekregen, maar zij heeft een aantal dagen (ik geloof een 3 dagen) teveel afwezig geweest wegens ziekte, waardoor ze volgend schooljaar geen recht gaat hebben op een studietoelage. Gewoon omdat ik de ziekte niet iedere keer heb gewettigd met een doktersbriefje. Ik dacht ook dat dit niet nodig was omdat ze nog geen 6j was.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 mei 2010 - 09:02

Kan de school je geen inlichtingen daarin geven

scholen zijn namelijk cracks in gangsterpraktijken :x

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 12 mei 2010 - 09:04

Ik heb op het fonds van kinderbijslag gewerkt :) .
Als je ingeschreven was op het begin van het academiejaar is het in orde. Aanwezigheid in de lessen is niet verplicht.

Je kinderbijslag wordt gewoon doorbetaald tenzij je bijwerkt en te veel verdient.

Succes met je nieuwe opleiding!

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 12 mei 2010 - 09:34

Steven is vorig jaar ook gestopt tijdens zijn opleiding. Over de examens hebben ze geen probleem gemaakt als ik me niet vergis. Maar in augustus werkte hij als vakantiejob, en daar hebben ze dan wel probleem van gemaakt :o (want hij had wel tweede zit...) Dan heeft hij drie maand kindergeld moeten terugbetalen

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 12 mei 2010 - 09:43

Frances zei:

Steven is vorig jaar ook gestopt tijdens zijn opleiding. Over de examens hebben ze geen probleem gemaakt als ik me niet vergis. Maar in augustus werkte hij als vakantiejob, en daar hebben ze dan wel probleem van gemaakt :o (want hij had wel tweede zit...) Dan heeft hij drie maand kindergeld moeten terugbetalen

Dat is mogelijk wanneer je een bedrag verdient boven het toegestane grensbedrag en daarna niet terug naar school gaat.

Geplaatste afbeelding