Spring naar inhoud

- - - - -

Voorpoot gekneusd, verstuikt of gebroken?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
shaliapin
shaliapin
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 11 mei 2010 - 01:27

Mijn kat loopt sinds vandaag mank. Het is niet dat ze op drie poten loopt en de vierde poot onbelast laat. Nee, ze gebruikt ze wel alle vier maar op één van de voorpoten steunt ze niet door, drukt ze niet door. Ze jankt of miauwt niet. Als ik aan de bewuste voorpoot kom, wil ze die enkel terug naar zich toe trekken en miauwt of jankt dan ook nog niet. Bij het observeren heb ik het gevoel dat de pijn gesitueerd is aan de polsgewrichten, kootjes, middelhandsbeentjes en handwortelbeentjes. Ik heb ook niet de indruk dat het gekwetste pootje opgezwollen is. Ze heeft erg goede eetlust. Toen ik haar in haar mandje legde bij haar kattenbak en de de natte voeding samen met wat kattenmelk bij haar bracht, verslond ze deze. Ze is ondertussen uit haar mandje gekomen en in de - haar - zetel gesprongen, maar wederom met zo weinig mogelijk belasting van het bewuste pootje. Bij dit schijven ligt ze naast me en slaapt als anders, met het pijnlijke pootje haar snoet en oogje toedekkend -wat ze anders ook altijd doet -. Ze wast haar, evenzo wederom het bewuste pootje. Als ik haar aai, dan spint ze zoals ze altijd doet. Weet iemand wat het gekwetste voorpootje zou kunnen hebben? Moet ik me erg zorgen maken? Moet het gespalkt worden of eerder in het gips? Dank alvast voor jullie reacties en hulp.

Bewerkt door shaliapin, 11 mei 2010 - 01:57.
Reden van bewerken: Bijkomende informatie

Nele
Nele
  • 4.765 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 11 mei 2010 - 06:13

welkom!

ik zou het een paar dagen afwachten, als ze binnen een dag of 2 nog geen verbetering vertoond, of je ziet het verergeren of zwellen, zou ik wel naar dierenarts gaan. ook als je zou merken dat ze pijn zou hebben, kan hij haar dan pijnstillers toedienen! hopelijk is het snel beter!
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 11 mei 2010 - 08:27

kijk eens goed of er geen nageltje ingegroeid is dat drukt op een kussentje alls ze staat.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#4 Geplaatst 11 mei 2010 - 10:10

:geluk: :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 mei 2010 - 15:13

Pootjes van poezen worden zelden of nooit gespalkt of gegipst. Mij lijkt het om een verstuiking of dergelijke te gaan. Als je ziet dat ze meer pijn krijgt kan je altijd om een pijnstiller gaan bij je DA, maar verder heeft het gewoon een beetje tijd nodig om terug te genezen :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag