Spring naar inhoud

- - - - -

de pil vraagje

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 11 mei 2010 - 16:22

ik heb hier een poes die is nu 3 keer krols geweest. de bedoeling is haar pas in augustus te laten dekken. maar ik weet niet precies wat nou beste keuze is. ze is eens in de 4 tot 6 weken krols niet eens iedere 14 dagen. ze eet nog gewoon doet gewoon behalve het schreeuwen en zo wat ene krolse poes hoort te doen... zou het kwaad kunnen nog tot die tijd krols te laten worden? of toch de pil met het risico dat als ik stop met de pil ze voorlopig nog niet krols word? word ze het namelijk dan niet houd het voorlopig op. ze is er helemaal klaar voor is ruim 1 jaar flinke poes van 5 jaar... maar ik vind dit moeilijke keuze ook omdat ze het niet iedere 14 dagen is/word.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 11 mei 2010 - 18:07

Als ze zo weinig krols is zou ik denk ik geen pil geven. Mijn dames zijn allemaal veel vaker krols en vallen er ook veel van af, dus wij kunnen niet zonder de pil. Ons jongste poesje is maar 1 keer krols geweest en is toen ook op de pil gezet, dus ik weet niet of ze vaak krols zou geworden zijn. Ik kan echter geen risico nemen met een eigen katertje in huis.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:21

ik hoorde dat een poes onvruchtbaar kon worden van te vaak krols zijn.. :oops:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:25

britjes zei:

ik hoorde dat een poes onvruchtbaar kon worden van te vaak krols zijn.. :oops:

Poes kan baarmoederontsteking krijgen door te veel krols te zijn. Maar onvruchtbaar??? Dan gaat het mss eerder over poezen met cysten op de eierstokken die daardoor voortdurend krols worden en door de cysten onvruchtbaar zijn? Maar dat is zoals je je wel kan indenken een heel ander probleem.

Van wie heb je die info?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:41

Smitten Kitten zei:

Poes kan baarmoederontsteking krijgen door te veel krols te zijn. Maar onvruchtbaar??? Dan gaat het mss eerder over poezen met cysten op de eierstokken die daardoor voortdurend krols worden en door de cysten onvruchtbaar zijn? Maar dat is zoals je je wel kan indenken een heel ander probleem.

Van wie heb je die info?

van een andere fokster. waar ik goed contact mee heb.... ik blijf alleen iedere keer in dubio wel de pil of niet... vandaar mijn vraag hier. ik vroeg me af wat een ander zou doen.. ok mocht ze in ene steeds vaker krols zijn zet ik haar wel op de pil. maar nu twijfel ik heel erg
Geplaatste afbeelding