Spring naar inhoud

- - - - -

2 katers

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#16 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:04

dauwke zei:

hier wel problemen met 2 katers
maar de ene is wel heel dominant
en de ander verstaat hem er niet aan dat hij telkens wordt aangevallen
hier zitten ze apart

En allebei zijn het Britten???

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#17 Geplaatst 11 mei 2010 - 22:25

Als ze gecastreerd worden en uit hetzelfde nest komen, zie ik niet zoveel problemen. Open heb ik geen idee van aangezien al onze katten altijd neutraal gemaakt zijn.

Verder heb ik hier ook 3 gecastreerde katers samen wonen die alledrie na herplaatsing als volwassen mannen bij elkaar zijn gekomen en dat gaf geen problemen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#18 Geplaatst 12 mei 2010 - 05:45

Wij hebben 4 katers allemaal van andere afkomst en ze komen heel goed overeen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 12 mei 2010 - 08:01

Hier vijf katers, en ja niet iedereen gaat even geweldig met elkaar om, maar ruzie nee dat niet, ze zijn wel allemaal gecastreerd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#20 Geplaatst 12 mei 2010 - 08:15

Normaal geen probleem,
Hier zitten er ook verschillende bij elkaar, gecastreerden en open katers en nog nooit echt problemen gehad. en zeker nooit met katertjes uit hetzelfde nest.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_jolleke_*
Guest_jolleke_*

#21 Geplaatst 12 mei 2010 - 09:32

Klinkt allemaal positief. Ze zullen wel gecastreerd worden. Dus hopelijk lukt het wel. Ik had liever een maine coontje gehad. Maar vandaag van mijn vader gehoord dat er (weeral :cry: )sinds 2 weken kittens zitten bij hem thuis van 2 verschillende poezen. Dus het zal waarschijnlijk een huiskatje worden. Hij weet ieder jaar niet wat ermee aan te vangen. Ieder jaar vind hij wel een nestje terug van kittens in zijn stallen die niet van hem zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 12 mei 2010 - 10:21

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:00

Als hij kittens vindt in zijn stallen zonder moederpoes, kan het wel zijn dat de poes er nog naar toe komt. Vaak is mamapoes gewoon op zoek naar eten.

Misschien dan toch de kittens laten zitten voorlopig tot ze misschien 8 weken zijn en ze dan vangen en opgeven ter adoptie?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:16

normaal gezien heeft dit geen problemen ..mss wel als ze wat ouder worden en geslachtsrijp zijn... laat ze alvast castreren zodra ze op leeftijd hiervoor zijn.. ze zijn ook rustiger dan.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:44

Volgens mij geeft het geen problemen, ze komen uit het zelfde nest en ze zijn nog klein, dus echt geen zorgen over te maken! ;)

Guest_jolleke_*
Guest_jolleke_*

#26 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:47

Vennen zei:

Als hij kittens vindt in zijn stallen zonder moederpoes, kan het wel zijn dat de poes er nog naar toe komt. Vaak is mamapoes gewoon op zoek naar eten.

Misschien dan toch de kittens laten zitten voorlopig tot ze misschien 8 weken zijn en ze dan vangen en opgeven ter adoptie?

Oh moederpoes komt nog hoor. Maar ze loopt altijd vlug weg als wij er zijn. het is moeilijk om ze te pakken. Anders zou mijn vader ze houden voor zichzelf en laten steriliseren. Ze zwerft daar altijd rond

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:30

Ik heb ook 2 katers uit dezelfde nest, en dat geeft geen probleem, ze slapen wel niet samen in één mandje maar het huis is groot genoeg dus ze kunnen gaan slapen waar ze willen. Laat ze ook beiden samen castreren.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 13 mei 2010 - 10:05

jolleke zei:

Oh moederpoes komt nog hoor. Maar ze loopt altijd vlug weg als wij er zijn. het is moeilijk om ze te pakken. Anders zou mijn vader ze houden voor zichzelf en laten steriliseren. Ze zwerft daar altijd rond

Je kunt eens vragen bij het plaatselijk asiel voor een vangkooi.
Meestal geven ze die gratis in ruil voor een waarborg.
Dan kan je papa de poes laten steriliseren.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 13 mei 2010 - 10:14

pff, zijn er geen instantie die deze zwerfpoezen gratis laten steriliseren, want zo wordt het probleem niet opgelost. Elk jaar opnieuw kittens en op zoek naar personeel. Moet ook niet leuk zijn als ze de katten niet van jou zijn en je er dus niets kan aan doen.

Ik heb hier twee gecastreerde katers uit verschillende nesten en hier ook geen probleem. Of twee katten wel of niet overeenkomen hangt meestal af van hun karakters en niet van het geslacht.
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#30 Geplaatst 13 mei 2010 - 10:53

De 2 katertjes op tijd laten castreren! Ik voorzie géén problemen bij broertjes uit hetzelfde nest. Hier lopen verschillende gecastreerde katers rond en dit geeft géén problemen!