Spring naar inhoud

- - - - -

2 katers

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 13 mei 2010 - 11:01

Mieke zei:

pff, zijn er geen instantie die deze zwerfpoezen gratis laten steriliseren, want zo wordt het probleem niet opgelost. Elk jaar opnieuw kittens en op zoek naar personeel. Moet ook niet leuk zijn als ze de katten niet van jou zijn en je er dus niets kan aan doen.

Ik heb hier twee gecastreerde katers uit verschillende nesten en hier ook geen probleem. Of twee katten wel of niet overeenkomen hangt meestal af van hun karakters en niet van het geslacht.

Moesten er zo'n instanties zijn dan zouden wij nu niet zoveel werk hebben...

Guest_jolleke_*
Guest_jolleke_*

#32 Geplaatst 13 mei 2010 - 11:23

Mieke zei:

pff, zijn er geen instantie die deze zwerfpoezen gratis laten steriliseren, want zo wordt het probleem niet opgelost. Elk jaar opnieuw kittens en op zoek naar personeel. Moet ook niet leuk zijn als ze de katten niet van jou zijn en je er dus niets kan aan doen.

Ik heb hier twee gecastreerde katers uit verschillende nesten en hier ook geen probleem. Of twee katten wel of niet overeenkomen hangt meestal af van hun karakters en niet van het geslacht.

Das een feit. Ieder jaar opnieuw zoeken achter baasjes. Ondertussen heeft vader zelf al enkele zwerfkatten die nu van hem zijn. Die ook wat geld kosten.

Ik ben gistern gaan kijken. Tzijn wel heel mooie kittens :)
De andere poes die daar kittens heeft (2) Zijn beiden gehandicapt. Dus dat zal een spuitje worden. :cry:
Wat is dan de beste oplossing? Mijn vader zegt dat het het beste is om de kittens nog effkes te laten zitten, zodat de moederpoes nog melk kan geven. Of onmiddelelijk een spuitje geven? Ze zijn nog heel klein. Hun oogjes zijn nog niet open.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#33 Geplaatst 13 mei 2010 - 11:26

De beiden zijn gehandicapt zeggen zij.Kunnen ze dan geen DA laten komen die zijn mening geeft.

Guest_jolleke_*
Guest_jolleke_*

#34 Geplaatst 13 mei 2010 - 11:29

Dit heb ik zelf gezien. Hun pootjes van 1tje 3 pootjes en van het andere 4 pootjes zijn veel te lang en misvormt.
De pootjes wijzen naar hun buik. Het is moeilijk om uit te leggen. Je moet je voorstellen als ze zouden kunnen wandelen dat ze dan zouden wandelen op hun ellebogen.

Bewerkt door jolleke, 13 mei 2010 - 11:31.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:38

Sloeber en Tijger, mijn 2 katers, komen uit hetzelfde nest. Ik heb ze laten castreren van het moment ik groen licht kreeg van de DA. Ik heb met hen nooit problemen ondervonden. Het zijn schatjes!! :heart:
2 totaal verschillende karaktertjes, maar geen problemen! Ja, af en toe wat stoeien, maar dat moet he :) .

Guest_Morgenster_*
Guest_Morgenster_*

#36 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:50

hier ook twee katers, een derde op komst en geen problemen. Ze zijn beiden gecastreerd. De oudste is wel dominant, maar over het algemeen kunnen ze het prima met elkaar vinden (soms wordt wel eens een robbertje gevochten, maar zonder ernstige gevolgen)

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#37 Geplaatst 15 mei 2010 - 17:01

3 katers hier en geen problemen.
Overigens ook regelmatig meerdere reuen in huis gehad (hondenopvang gedaan) en ook dat heeft bijna nooit problemen gegeven.