Spring naar inhoud

- - - - -

verhaal eindigd...nestprobleem opgelost..geen kitten meer :(

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#1 Geplaatst 12 mei 2010 - 10:26

hallo iedereen! even geleden dat ik ben langsgeweest hier (drukke weken geweest!) maar ik zit met een dilemma! hieronder het verhaal, het gaat over de ouders van mijn vriend!

Op dit moment hebben de ouders van mijn vriend 3 katten; een broer en zus en een oudere kater die gecastreerd is. De broer en de zus zijn uit een nestje van vorig jaar. Dit nestje heb ik heeeeeel veel voor gezorgd! er waren vier kittens, ze kregen geen mandje, geen speciaal voer(kitten), ze hadden niet eens door dat ze zwanger was!. Uiteindelijk ging ik om de twee dagen er langs om alles proper te maken (buiten in een stal/berging), had een doos gemaakt met een deken in, eten en drinken etc. speciaal voer voor kittens en noem maar op! de kittens zaten na verloop van tijd vol met vlooien, het was daar een ware vlooiinvasie!!(oprit, stal, binnen, een ramp!! en de kittens natuurlijk ook) (er lag overal nog stro) na lang zagen hebben ze alles grondig opgekuist en product gespoten enz. Om de zoveel tijd deed ik gewoon de kittens in een "vlooienbad" omdat ze gewoon rood zagen van het bloed :evil: twee zijn er helaas overleden...door de vader zelf omvergereden als hij op de oprit kwam! en dan weten dat ze daar helemaal alleen wonen en geen kat komt (alleen zij want is in een veldbaantje). ik heb allesgedaan wat ik kon voor die diertjes en uiteindelijk zijn er twee goed gekomen! ik wou ze zelf wel meepakken maar op dat moment hebben wij onze lieve Gizmo inhuis gehaald en hij had  last van niezen etc, nadat ik de kooi gebruikt heb die bij hun buiten stond (stom idee dus...maar toen was het scenario nog niet zo'n ramp). dus we konden het niet riskeren! :s
situatie NU:
vorige week dinsdag kom ik aan het zusje, en merk dat ze wel goe dik is en  voelde de kleintjes zo zitten! ik zeg nog ja ze is goed vol, het zal niet lang meer duren! zaterdag horen we een gruwelijk verhaal :( (ik had nog aan gedacht om ze te halen en bij ons te laten bevallen, groot tuinhuis, maar zij moet zelf buiten kunnen, andere omgeving, had schrik dat het hier te druk is en ze omver gereden ging worden etc.) ze is dus bevallen onderaan inde auto!!! ze hoorde miauwen en hebben uiteindelijk er kunnen voor zorgen dat de mama 1tje er uit haalde(konden niet aan de kittens aan). 1 was al dood (wrs bij geboorte  + niet vergeten dat het wrs door de broeris dat ze vol zat). 1tje heeft ze dan overal mee naar toe gesleurd en dan uiteindelijk zijn er nog twee gevonden...dood...toen we dit hoorde zijn we dadelijk na het schoolfeest doorgegaan naar hun thuis! de kat lag op het grasmachien met haar kleintje. vader van mijn vriend was altijd bezig dat een slechte moeder was etc:  heb uitgelegd dat ze het wel goed doet maar
- ze is nog jong! nog geen jaar oud
- ze heeft gewoon geen plaats waar ze veilig kan zijn met haar kleintje hoe zoude zelf zijn!
- wrs al eentje dood bij geboorte!
- en dit zorgt ze wel goed voor dus
uiteindelijk een doos gevonden, deken erin etc...ze erbij gezet enzo. ging allemaal goed. Normaal is ze heel schuw, maar kreeg vollop haar aandacht nu ik met haar bezig was! verbazingwekkend gewoon! zo lief dat ze was. ze ging ze mooi met haar buik bloot liggen bij haar kleintje als ik ze aaide enz! ik was echt in de wolkjes even :love3: maarja...ik mocht ze terug van mijn vriend wel meenemen maarja is dit de oplossing? het beestje uit haar omgeving halen? daar heeft ze kei veel velden om rond te lopen. ze heeft just drie kleintjes verloren, nog eentje over. kan ik da beestje dan maken om daar weg  te halen en bij mij in veel kleinere omgeving te plaatsen??? wat als ze het dan verstoot :s ik weet het niet meer! eergisteren zijn we nog is gaan kijken. had nog kitteneten staan van onze boys hier, dat dan meegenomen voor extra energie voor de mama. nog een mandje meegenomen dat de boys hier toch onder pissen! en het zag er voorlopig goed uit...ik snap gewoon het niet! haja heb dan maar de drie grote katten direct een antivlooien boost gegeven 8)
ik zeg constant dat ze de kat moeten steriliseren. ik zeg dat ze zwanger is en ze doen er niks aan! ze snappen gewoon er niets van! na mij vorig jaar zo in de weer te zien van het vorige nestje :evil: ik ben gewoon zo boos daar...iemand een idee wat ik kan doen? als ik ze weghaal daar ist om erna naar een asiel te brengen, binnekort verhuizen ze, en zowiezo nemen ze die niet meer! ze mogen toch niet binnen en wonen op een hoeven en dienen daar alleen maar voor de muizen te vangen. ofwel doe ik ze zo gewoon met kitten al naar een asiel?
sorry voor lange verhaal! maar zit er echt mee in :cry: ik doe men best voor hun maar dit is niet genoeg! spijtig genoeg :cry:

Bewerkt door ellentjeverh, 13 mei 2010 - 18:58.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#2 Geplaatst 12 mei 2010 - 10:36

:hug:

als ze ze toch niet van plan zijn te houden, dan zou je idd. beter vragen of je ze meteen naar het asiel mag brengen

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#3 Geplaatst 12 mei 2010 - 10:42

Is er dan geen kans dat ze haar kitten gaat afstoten? ineens opgesloten en andere omgeving etc? ze had het nu al in het begin zo moeilijk om haar plaatsje te vinden. nu heeft ze dit eindelijk? MSs als het kitten paar weken oud is? of? ik weet het echt niet! ik wil het beste voor hun, maar wil ook niet da ze nog een kitten kwijt zou zijn natuurlijk..dan heeft ze niets meer :s

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 12 mei 2010 - 10:46

Nu is het voor haar ook geen goede situatie ... Ik zou toch ook vragen of je ze naar het asiel mag doen. Daar kunnen ze haar en het kitten in het oog houden en de nodige zorgen geven. Ik denk dat - wanneer ze haar plekje in het asiel gevonden heeft en voelt dat ze veilig is - ze haar kitten wel niet zal verstoten. En stel, in het slechtste geval, dat ze het kitten wel verstoot, dan zijn er daar genoeg bekwame mensen om het kitten op te vangen en te voeden. Veel succes en ik hoop dat ze beide goed terecht komen. :geluk:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 12 mei 2010 - 11:04

Sakuradrops zei:

Nu is het voor haar ook geen goede situatie ... Ik zou toch ook vragen of je ze naar het asiel mag doen. Daar kunnen ze haar en het kitten in het oog houden en de nodige zorgen geven. Ik denk dat - wanneer ze haar plekje in het asiel gevonden heeft en voelt dat ze veilig is - ze haar kitten wel niet zal verstoten. En stel, in het slechtste geval, dat ze het kitten wel verstoot, dan zijn er daar genoeg bekwame mensen om het kitten op te vangen en te voeden. Veel succes en ik hoop dat ze beide goed terecht komen. :geluk:

inderdaad

Guest_Bie_*
Guest_Bie_*

#6 Geplaatst 12 mei 2010 - 11:05

Ojee, dit doet mij heel erg denken aan de ouders van mijn vriend :( (kheb er hier ook ergens een topic over gemaakt)
Ze hebben ook 2 katers in huis gehaald (gelukkig katers, anders waren er zeker al nestjes...) en ze vertikken het om geld aan die beesten uit te geven. Geen inentingen, geen ontworming, niks. Uiteindelijk heb ik hen (ale, de zus van mijn vriend, want zijn ouders zijn niet voor rede vatbaar) zover gekregen dat de katten regelmatig ontvlooid worden, en binnenkort worden ze gecastreerd.
Misschien kan jij ook gewoon die katten meepakken naar de dierenarts en laten castreren/steriliseren?
Heeft het kitten eigenlijk een goeie overlevingskans als de ouders broer en zus zijn?
Veel sterkte en geluk met de situatie, ik hoop dat het goed komt!

Bewerkt door Bie, 12 mei 2010 - 11:05.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 mei 2010 - 11:19

Misschien zie ik het gewoon niet.... ik "snap" best dat er mensen zijn die niet zo kattengek of eigenlijk.. menselijk zijn als ons en die zin of energie over hebben voor het verzorgen van dieren, maar dat is meestal omdat ze al  sowieso niets met dieren hebben.

Maar wat ik me dan elke keer zo sterk afvraag: waarom neem je zo'n dier dan in de eerste plaats?! :trance: :catnoknow

Hartstikke veel sterkte met deze situatie!!!!!!!!!

Bewerkt door eve, 12 mei 2010 - 11:20.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:08

als je ze naar een asiel doet, doe ze dan naar een goed asiel.

stuur me anders maar een PB'tje met welk asiel je voor ogen hebt.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:29

ik zou eigenlijk proberen om ze in huis te halen en als dat niet lukt naar een asiel te brengen. De asielen gaan nu zo vol zitten dat de kans op snel een nieuw baasje vinden toch behoorlijk beperkt is.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#10 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:41

Als ze gaan verhuizen binnenkort, wat gebeurt er dan met de broer, laten ze die dan ook zoals de zus en het kittentje aan hun lot over?
Sommige mensen leven nog echt in de oude tijd, waar ze denken dat een kat dient om muizen te vangen. :(
Ze naar een asiel doen zal niet gemakkelijk zijn omdat ze daar waar ze nu zijn heel veel vrijheid hebben en niet  veel gevaar lopen. En mss is dit toch de beste oplossing omdat ze in het asiel dan ook wel opzoek  gaan naar een thuis waar ze lekker buiten kan.
Veel succes met je beslissing al zal die heel moeilijk zijn. :hug:

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#11 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:55

Vosse zei:

ik zou eigenlijk proberen om ze in huis te halen en als dat niet lukt naar een asiel te brengen. De asielen gaan nu zo vol zitten dat de kans op snel een nieuw baasje vinden toch behoorlijk beperkt is.

mja ze zelf in huis halen is geen optie :s optie was bij ons buiten, en kitten in groot tuinhuis en dan na asiel ofwel direct naar asiel. Maar wij zitten hier al met twee katers die momenteel eindelijk DA bezoek vrij zijn! en die het super samen hebben. Er dan drie katten bijsteken + kitten, die vlooie hebben en wie weet wat van ziektes...+ niet veel ruimte buien en dan buiten/binnen willen terwijl onze binnen moeten blijven :s zowiezo is het hier ook nog eens te klein. De DA kosten zullen dan ook nog voor ons zijn om ze daarna toch terug weg te doen? + mijn vriend wilt dit ook niet.  

dusja, ik ga sebiet nog is me mijn vriend praten en hopen dat we dan met zijn ouderskunnen forceren dat ze ze zelf binnen willen weg brengen...maar ik geloof echter niet dat ze gaan willen meewerken :( Wat ik ook kan doen is een zoekertje zetten? maarja ze zijn niet een ingeënt ofzo dus dan gaat dat wrs ook niet zo goed zijn hé.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 mei 2010 - 14:15

Ik zou de katten zelf opvangen in het tuinhuis, totdat moeder wat bekomen is en het kleintje sterker en er daarna een goede thuis voor zoeken (eventueel via het asiel) :catnoknow . Maar ze bij die ouders laten zou ik niet over mijn hart kunnen krijgen. Maar ik snap dat het geen simpele situatie is :onzeker: :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 12 mei 2010 - 14:31

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 12 mei 2010 - 15:07

Oei sorry, ik zal niet goed gelezen hebben :)

Mss inderdaad opvangen in het tuinhuisje en dan tegelijk opvang zoeken? Waar ze nu zit, zit ze in ieder geval niet goed denk ik he :(

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#15 Geplaatst 12 mei 2010 - 17:03

ik ga het volgende proberen denk ik:
- vragen dat broer en andere kater op zoekertje mag zetten (indien daar geen reactie kan ik nog altijd asiel proberen: maar deze zullen idd wel vol zitten en als ze direct naar goeie thuis kunnen is dit beter e!)
- mama kat en kitten hier in tuinhuis tot kitten groot genoeg is en dan ook zoekertje zetten ofwel indien geen opvang; asiel ook.
nu nog de zware taak om de ouders te overtuigen! ze zien gewoon hun fout niet in, en lachen mij gewoon uit als ik voor de kittens kom en als ik over onze katten bezig ben enzo. Voor hun betekent een kat niets, maar ze mogen wegdoen betwijfelek..laat ons hopen! anders haal ik ze overdag gewoon weg :x we zullen zien :s