Spring naar inhoud

- - - - -

Kabierah ziek

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#1 Geplaatst 12 mei 2010 - 18:39

enkele dagen geleden,vond ik dat kabierah veel begon te drinken en vermagerde.is 10jaar oud.was ook een beetje futloos.naar dierenarts gegaan dacht aan schildklier,diabeet of nieren. heeft bloed genomen.resultaat witte bloedcellen te hoog en nierwaarden ook.ik vroeg wat nu doen.hij vertelde om ze op dieet voeding te zetten.met meerdere katten is dat natuurlijk niet te doen.is ook niet gewoon van apart te zitten.en de andere katten ganse dag zonder eten,en ze eten geven als ik thuis kom gaat ook niet.de kittens moeten ook de ganse dag kunnen eten.daarom rade hij me aan om eens te proberen met antibiotica.heeft spuit gehad die 14dagen zou helpen.ze drinkt nog heel veel.overal waar ze kan drinken probeerd ze dit te stelen.wc,poetswater,afwaswater.we verbieden dit.hier staat overal water en drinkfontein.ook heeft ze konstant honger maar blijft mager.ze eet 2happen en heeft dan genoeg en gaat dan andere dingen van eten proberen stelen.als we zelf eten moeten we ze bijna van ons bord jagen.probeerd ook ons eten te stelen.aardappelen,vlees,.......heeft dit nooit gedaan.zelfs zit ze aan de schuiven te krabben.terwijl er niks van kattespullen inzitten.wij hebben hier een ton royal cannin.staat ze der bij te wenen.geef je haar brokken en dan doet ze 2happen van de brokken en heeft nog een vol bakje en weent terug aan de ton.loopt ook zo rond.we zeggen als een kip zonder kop.of ze pijn heeft weten we niet.we weten zelf geen raad meer.dementie?of toch de beslissing nemen om ze te laten inslapen :cry: vind het zo moeilijk.graag jullie raad.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 12 mei 2010 - 18:47

Of dit dementie is, denk het niet, Kabierah kan toch niet over een paar dagen dement zijn geworden, dit is een slopend en langzaam proces. Ik denk eerder medisch. Ik zou toch eerst afwachten of de ab aanslaat het duurt soms een tijdje. Het beste wat je kan doen is zien dat ze drinken en eten staan heeft en Kabierah in het oog houden. Ik zou niet direct een drastische beslissing nemen, kijk het eerst nog wat aan en als je er geen beterschap inziet kan je nog altijd beslissen hoe moeilijk het ook is. Geef haar wat ze lekker vindt om te eten in vele kleine porties ook als jullie aan tafel gaan. Het is het proberen waard voor je schat. :hug: :rub:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#3 Geplaatst 12 mei 2010 - 18:48

Het lijkt mijn situatie wel. Sinds vorige week hebben wij ook precies hetzelfde probleem.Ik heb dan wel geen 10 katten erom heen lopen maar wel 6. Wij hebben ook brokken van de DA gekregen maar Jochie heeft slechte tandjes dus dat ging er niet echt in. Ik heb nu bij een dierenzaak blikjes speciaal voor de nieren gekocht en ik moet zeggen dat lust hij als pap. Ik doe gewoon wat op het schoteltje en zet Jochie even apart van de andere katten. Zo lusteloos als hij vorige week was zo vrolijk is Jochie nu weer. Ik zelf en de DA zien dat het eten hem wel goed doet. Tuurlijk snoept hij ook tussendoor wel van het andere eten maar ja ik heb besloten dat het dan maar moet, zorg alleen dat hij zoveel mogelijk eet van het speciale nierdieet.
Sterkte ermee

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 12 mei 2010 - 18:58

veel beterschap!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 12 mei 2010 - 19:44

Oei dat is echt vervelend... hier kan ik je niet mee helpen, ik kan alleen duimen dat het goed komt! :geluk:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 mei 2010 - 19:50

:geluk: :geluk: :geluk:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:47

:geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 13 mei 2010 - 13:44

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_misz-sabrina_*
Guest_misz-sabrina_*

#9 Geplaatst 13 mei 2010 - 20:13

catherine zei:

Of dit dementie is, denk het niet, Kabierah kan toch niet over een paar dagen dement zijn geworden, dit is een slopend en langzaam proces. Ik denk eerder medisch. Ik zou toch eerst afwachten of de ab aanslaat het duurt soms een tijdje. Het beste wat je kan doen is zien dat ze drinken en eten staan heeft en Kabierah in het oog houden. Ik zou niet direct een drastische beslissing nemen, kijk het eerst nog wat aan en als je er geen beterschap inziet kan je nog altijd beslissen hoe moeilijk het ook is. Geef haar wat ze lekker vindt om te eten in vele kleine porties ook als jullie aan tafel gaan. Het is het proberen waard voor je schat. :hug: :rub:

hoi hoi
ik sluit me volledig aan bij wat Catherine zei!!
je kan het maar beter het beste van maken het is niet erg dat katten groente en vlees eten zolang dit maar niet te veel is en kruiden bevat
succes er mee!

groetjes sabrina

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 13 mei 2010 - 20:23

Heel veel beterschap en hopelijk is Kabierah snel weer genezen Chris :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 mei 2010 - 21:37

Heel veel beterschap voor Kabierah
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:15

heel veel sterke hopen alles goed kom Kabierah
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#13 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:16

:geluk: :geluk:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:20

Heel veel beterschap voor kabierah  Chris :hug: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*