Spring naar inhoud

- - - - -

Waarmee kuisen jullie?

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 19 mei 2010 - 10:04

Joske zei:

Ik snap niet dat je het belangrijk vindt dat de geur zo lang moet blijven hangen. Al die chemische parfums zijn heel ongezond.
Wij poetsen hier met een allesreiniger van froggy of ecover. En het geeft me een goed gevoel dat alles natuurlijk is.

Joske, ik vind het ergens belangrijk omdat telkens als we bij zijn vriend zijn ouders binnengaan dan zegt hij: amaai dat ruikt hier weer goed... als ik gekuist heb dan zegt hij dat niet ....  
Dit is op de duur niet fijn.   'k zou het fijn vinden moest hij bij mij ook binnenkomen en zeggen amaai dat ruikt hier goed.  
Ok ja als ik geurkaarsen enzo heb aangestoken dan wel.  Of als ik gekookt heb dan ook wel, maar gewoon zo van zijn eigen!

Daarom vind ik dat belangrijk.   Een geur moet daarom niet chemisch zijn.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#17 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:00

Wij poetsen met citronella en ajax (de gewone), regelmatig gebruiken we ook wel eens sodakristallen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:41

Hier gebruiken we meestal Ajax met limoengeur

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 19 mei 2010 - 12:38

Lalientje zei:

Joske, ik vind het ergens belangrijk omdat telkens als we bij zijn vriend zijn ouders binnengaan dan zegt hij: amaai dat ruikt hier weer goed... als ik gekuist heb dan zegt hij dat niet ....

Dan kan je misschien best eens aan de ouders van je vriend vragen waarmee zij poetsen hé ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 19 mei 2010 - 13:14

Daar heb ik ook al aan gedacht maar ik wil eerder overtreffen.
Ik wil dat het bij ons nog beter riekt dan daar :)  snap je? :)

Zazu
Zazu
  • 493 berichten

#21 Geplaatst 19 mei 2010 - 16:03

Wij gebruiken sorbo voor de vloeren, dettolspray voor glas en overige oppervlakken en keukenreiniger van Sorbo. Blijft redelijk lang ruiken, maar ik heb uit amerika een paar scentbugs meegenomen met olie en dat werkt heerlijk.

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#22 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:34

azijn en javel voor de meeste dingen

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 19 mei 2010 - 22:32

sodakristallen met een drup essentiële oliën ergens boven op de kast zetten. Dan blijft het ook ruiken ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 20 mei 2010 - 11:36

Ik poets nu met Ecover. Maar op de kast staat er een steentje waarop ik die oliën van Vosse kan doen. Daarnaast heb ik ook de revitalisator: REVITALISOR voor katten,REVITALISOR voor poezen
Je kan ook een kaarsje (met een geurtje erin) branden...

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 20 mei 2010 - 13:15

Lalientje zei:

Dit is op de duur niet fijn.   'k zou het fijn vinden moest hij bij mij ook binnenkomen en zeggen amaai dat ruikt hier goed.  
Ok ja als ik geurkaarsen enzo heb aangestoken dan wel.  Of als ik gekookt heb dan ook wel, maar gewoon zo van zijn eigen!

Daarom vind ik dat belangrijk.   Een geur moet daarom niet chemisch zijn.

Je vriend heeft duidelijk een zwak voor synthetische geuren. Misschien moet je hem duidelijk maken dat dat heel ongezond is en onnatuurlijk. ;)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be