Spring naar inhoud

- - - - -

sproeien na castratie??

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:52

Ik weet niet of dit juist staat, maar ik heb een vraagje.
Balto, de (dek)kater van mijn dochter begint nu te sproeien.
Ze zei altijd, zo lang hij niet sproeit hou ik hem open (hij leeft gewoon in huis).
Nu overweegt ze eventueel castratie, maar ze heeft haar nu laten wijsmaken dat, eens een kater sproeit, ze dit na de castratie ook blijven doen.
Klopt dit??
Als dit zo is heeft castratie geen zin bij Balto

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 mei 2010 - 20:59

hangt van de kater af maar denk wel dat het mogelijk is dat na de castratie ze stoppen met sproeien!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#3 Geplaatst 13 mei 2010 - 08:52

Ik heb 3 katers en allemaal geholpen, 2 sproeien er niet en 1 alleen als 1 van de katten in de  buurt weer eens bij ons tegen de voordeur hebben zitten sproeien, dan heeft hij de neiging om aan de binnenkant tegen de voordeur te sproeien, heel vervelend maar ja je ziet de buurt katers ook niet altijd je ruikt het dan alleen. En maar weer super goed schoonmaken met groene zeep :wave:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 13 mei 2010 - 08:56

Soms blijven ze wel sproeien, maar dat is heb ik altijd gehoord als het sproeien ook echt een ingebakken gewoonte is geworden. Of soms als je veel pech hebt.

Bewerkt door Smitten Kitten, 13 mei 2010 - 08:56.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 13 mei 2010 - 08:58

Ellenita zei:

hangt van de kater af maar denk wel dat het mogelijk is dat na de castratie ze stoppen met sproeien!
hier sproeien ze niet
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 13 mei 2010 - 09:42

onze Ra heeft heel erg gesproeid. Na zijn castratie heeft hij het nog 1 keer gedaan, zijn hormonen zaten nog een klein beetje in de weg. Eenmaal zijn hormoonhuishouding gestabiliseerd was heeft hij nooit meer gesproeid!

Als Balto nu is begonnen met sproeien, direct afspraak maken voor castratie. Grote kans (al is het geen garantie) dat hij het na de castratie niet meer doet :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#7 Geplaatst 13 mei 2010 - 09:54

wij hebben ooit een blauwe perzische kater(halloween) gehad en die sproeide ook.na zijn kastratie ook.maar de geur was weg.we hebben die toen herplaatst waar hij helemaal alleen was en dat was gedaan.onze sphynx kater amon re sproeide ook.en na zijn kastratie niet meer.

Bewerkt door desorayo, 13 mei 2010 - 09:54.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 13 mei 2010 - 09:59

Na een keertje sproeien zo snel mogelijk laten castreren heb ik horen vertellen.  Meestal zouden ze het dan nadien niet meer doen.  Soms blijven ze het doen, maar meestal zou het vanzelf stoppen.
Dat is tenminste wat mijn DA me vertelt heeft :d

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 mei 2010 - 10:16

Eens een kat gesproeid heeft, is het inderdaad mogelijk dat hij het blijft doen, maar het zal wel niet meer zo stinken. De kans is wel groter dat hij na een aantal weken (eens zijn hormonen weg zijn) hij zal stoppen met sproeien, maar je vriendin moet niet verwachten dat dit onmiddellijk na de castratie zal opgelost zijn.

Waarom heeft ze hem zo lang open gehouden? Is ze een fokker misschien? :catscratchhead

Edit: was nog niet goed wakker. Ik heb het nu eens goed gelezen. Ze leent de kater uit als dekkater? Begrijp ik het nu goed :) ?

Bewerkt door Mieke'tje, 13 mei 2010 - 10:18.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 13 mei 2010 - 11:35

Ik geloof dat 1 kater op 10 blijft sproeien na castratie. Daarmee eigenlijk beter castreren voor ze beginnen te sproeien. Maar als ze sproeien kan dit meestal, maar dus niet altijd, verholpen worden door castratie.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 13 mei 2010 - 15:10

Mieke zei:

Eens een kat gesproeid heeft, is het inderdaad mogelijk dat hij het blijft doen, maar het zal wel niet meer zo stinken. De kans is wel groter dat hij na een aantal weken (eens zijn hormonen weg zijn) hij zal stoppen met sproeien, maar je vriendin moet niet verwachten dat dit onmiddellijk na de castratie zal opgelost zijn.

Waarom heeft ze hem zo lang open gehouden? Is ze een fokker misschien? :catscratchhead

Edit: was nog niet goed wakker. Ik heb het nu eens goed gelezen. Ze leent de kater uit als dekkater? Begrijp ik het nu goed :) ?

Balto is de papa van Finn, Flanel en nu ook van Nomi denk ik!? Verbeter me als ik verkeerd ben he Martine!? ;)
Onze vroegere kat, kater Sydney, heeft nooit gesproeid

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:11

hangt idd van kater tot kater af, onze katers zijn direct gestopt met sproeien na castratie ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_misz-sabrina_*
Guest_misz-sabrina_*

#13 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:27

hoi de mijne is ook gecastreert maar sproeit af en toe wel eens maar niet meer zo VAAK als ie eerst deed werd er helemaal gek van dus het word zoiezo minder!

gr