Spring naar inhoud

- - - - -

Maine Coon hekel aan bepaalde mensen???

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#1 Geplaatst 14 mei 2010 - 09:31

Wij hebben een Maine Coon dame van 10 jaar, die het niet op heeft met bepaalde mensen. Wij als gezin kunnen Alles met haar doen en zelfs onze honden, maar o wee als bepaalde mensen haar alleen maar willen aaien, die hebben direct al een haal te pakken.
Van de week hadden wij iemand op bezoek die GEEN hekel of bang voor katten is en ze vloog die persoon gewoon aan . Hij deed echt niks zat gewoon bij ons op de bank en Bambie sprong ook op de bank,  en haalde zo uit naar hem :twisted:
We snappen het niet want ze is verder zo lief en ook voor de andere katten ze maakt nooit ruzie.
Mijn man zei al we hebben er gewoon een 3 e waakhond bij :thumb:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2010 - 10:40

Yumi heeft dit ook al 1 keer gedaan bij Simon zijn moeder, toen was haar poes krols en we dachten dat het daardoor kwam, maar het kon ook geweest zijn dat ze daar niets van moest weten. Ze had vroeger wel nog nooit zo gedaan tegen haar, maar ze herkende ze en dacht misschien "oh nee daar is die ambetante weer die mij alsmaar op schoot wil nemen tegen mijn zin". Heb haar al genoeg duidelijk gemaakt dat ze een eigen karaktertje heeft wat dat betreft en dat ze dat moet respecteren, maar soit, doet ze dus niet.

Het was echt een grappig zicht. Zijn moeder riep haar omdat ze die heel graag heeft en Yumi kwam heel geïnteresseerd naar haar toe, ze hurkte neer en Yumi zette direct haar voorpoten op haar schoot en begon te miauwen, daarna zei zijn moeder van "awel?" en wou ze haar strelen en haalde Yumi uit :lachen: en ze begon te bijten ook, dit heeft ze een aantal keren na elkaar gedaan :LOL: dat heeft ze dus nog nooit gedaan.

Zo vaak komt zijn moeder hier niet over de vloer dus dat is de enige keer dat ik tot nu toe weet dat Yumi zo deed. Gisteren was ze er ook heel even, maar ik was Yumi toen juist uitgebreid aan het borstelen dus ze heeft haar niet gezien. Eerst was ze wel heel nieuwsgierig en wou ze weg, maar toen ze haar stem hoorde, begon ze ineens voor de volle 100% te genieten van haar kam/borstelbeurt

Ik denk dat ze er gewoon niet van moet weten en ik kan haar geen ongelijk geven O:)

Bewerkt door Spanishke, 14 mei 2010 - 10:46.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#3 Geplaatst 14 mei 2010 - 11:01

Spanishke zei:

Yumi heeft dit ook al 1 keer gedaan bij Simon zijn moeder, toen was haar poes krols en we dachten dat het daardoor kwam, maar het kon ook geweest zijn dat ze daar niets van moest weten. Ze had vroeger wel nog nooit zo gedaan tegen haar, maar ze herkende ze en dacht misschien "oh nee daar is die ambetante weer die mij alsmaar op schoot wil nemen tegen mijn zin". Heb haar al genoeg duidelijk gemaakt dat ze een eigen karaktertje heeft wat dat betreft en dat ze dat moet respecteren, maar soit, doet ze dus niet.

Het was echt een grappig zicht. Zijn moeder riep haar omdat ze die heel graag heeft en Yumi kwam heel geïnteresseerd naar haar toe, ze hurkte neer en Yumi zette direct haar voorpoten op haar schoot en begon te miauwen, daarna zei zijn moeder van "awel?" en wou ze haar strelen en haalde Yumi uit :lachen: en ze begon te bijten ook, dit heeft ze een aantal keren na elkaar gedaan :LOL: dat heeft ze dus nog nooit gedaan.

Zo vaak komt zijn moeder hier niet over de vloer dus dat is de enige keer dat ik tot nu toe weet dat Yumi zo deed. Gisteren was ze er ook heel even, maar ik was Yumi toen juist uitgebreid aan het borstelen dus ze heeft haar niet gezien. Eerst was ze wel heel nieuwsgierig en wou ze weg, maar toen ze haar stem hoorde, begon ze ineens voor de volle 100% te genieten van haar kam/borstelbeurt

Ik denk dat ze er gewoon niet van moet weten en ik kan haar geen ongelijk geven O:)

Ha ha dus jij hebt ook een "waakhond" :thumb:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:30

:) :) :)

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#5 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:40

Stingel is een meisje die bijna iedereen wel lief vind maar soms moet ze van bepaalde mensen niks hebben.

Zo heeft ze een hekel aan een bepaalde dierenarts en toeval bestaat niet ik moet die man ook niet.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 mei 2010 - 22:18

Hier hebben ze ook wel hun voorkeuren hoor. Silas heeft Koen niet graag :x . Hij hoeft niet veel te doen om geblaas of gegrom te krijgen van onze kleine witten, maar Koen zoekt het ook een beetje zelf. Melvin zal nooit uithalen ofzo, maar trekt van sommige mensen wel zijn hoofd weg als ze hem willen aaien.
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#7 Geplaatst 16 mei 2010 - 22:26

Wij met Maine Coons hebben gewoon "rara"katten :dance: :dance: