Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooienmiddel kitten

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_peggy1969_*
Guest_peggy1969_*

#1 Geplaatst 14 mei 2010 - 10:18

Hallo,

Sinds woensdag hebben we ons kitten Mylan thuis....een gezonde lieve schat die het al zeer goed doet.
Hij is nu 8 weken en half en ik had een vraagje ivm een anti vlooienmiddel. Mag of moet je een kitten al behandelen tegen vlooien, en zo ja wat raden jullie dan aan? Ik vermoed dat dat dan een speciaal product is voor kittens.
Mijn buurvrouw zegt dat ze biokill op haar kat spuit en dat ze daar tevreden van is. Ik heb dat ook in huis en gebruik dat tegen mieren en ongedierte in huis, maar ik ga dat niet zomaar op de Mylan spuiten hoor....

Fotootjes van hem volgen nog hoor !!

Peggy

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#2 Geplaatst 14 mei 2010 - 10:34

Biokill werkt hier niet.

Je kan frontline spray gebruiken. Dat mag al bij kittens vanaf 2 dagen oud.
In tegenstelling tot wat er op de verpakking staat, mag je het kitten goed nat sprayen. Ik weet dit van mijn dierenarts ;)
Spray eerst voldoende op je handen (ev. met een handschoen aan) en dan wrijf je het kitten goed in.

En indien je een vlooienkam hebt, deze ook vaak gebruiken en de vlooien meteen met je nagels in 2 opentrekken.

succes!! :thumb:

Guest_peggy1969_*
Guest_peggy1969_*

#3 Geplaatst 14 mei 2010 - 11:08

Hey,
Bedankt voor je reactie. Dan zal ik dat eens gaan halen bij de apotheek en hem ermee verzorgen.

Peggy

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2010 - 14:04

:geluk: :geluk: :geluk: , er bestaan ook pipetjes tegen vlooien om in hun nek te doen. Persoonlijk hou ik niet van al dat chemisch spul en ik behandel de poezen hier dan ook niet preventief tegen vlooien, als ze ooit vlooien hebben zal ik hen wel behandelen daarvoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 15 mei 2010 - 16:23

:geluk: :geluk: :geluk:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:10

Biokill kan gevaarlijk zijn voor kittens, je neemt best frontline of een pipet met stronghold (junior), beide te verkrijgen in de apotheek.

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#7 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:22

Stronghold, Stronghold en nog eens stronghold. Die mag je al bij kittens en puppy's met 6 weken op hun nekje doen.
Die ontwormd je beestje ook gelijk mee, en beschermt ongeveer een maand lang (elke dag) tegen wormen, teken en vlooien, en het helpt tegen mijten. Echt waar dat is het allerbeste middel dat er uitgevonden is!!!!!! Je ziet die kruiperige parasieten na een aantal uur langzamer kruipen en ze gaan een langzame dood tegemoet, geweldig om dat te zien!! Moeten ze maar van onze diertjes afblijven, die kleine ettertjes!!
Trouwens wat betreft Frontline, daar zijn vlooien resistent tegen, en spreek uit ervaring. Ze kruipen gewoon door, stronghold pakt ook gelijk de omgeving mee.

Bewerkt door PoezieMauMau, 18 mei 2010 - 19:25.