Spring naar inhoud

- - - - -

Tandartsfobie

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 mei 2010 - 13:40

Ik heb er altijd om moeten lachen, maar sinds twee jaar zit ik er zelf mee.. Een vreselijke fobie voor tandartsen.

Het is natuurlijk niet voor niks daar: een vrouw heeft me ooit willen verdoven, maar dit lukte niet omdat er een tand helemaal vanachter waar ik niet aangeraakte met mijn tandeborstel rot was, ze had dit niet gezien. De verdoving werkte dus niet wanneer ze mijn voorste tanden aan het 'opereren' was. Nu dit heeft zo verschrikkelijk veel pijn gedaan dat ik niet meer terug durf gaan.

Kent er iemand tegen het Brusselse aan, een tandarts die erg zacht te werk gaat en vriendelijk is? Want door de blokperiode (=stress) ben ik erg hard aan het knarsetanden en heb ik weer ontzettende pijn die ik al weken negeer omdat ik gewoon niet durf gaan..

Het klinkt zo stom, ik weet het. Maar moest iemand me kunnen helpen zou ik erg dankbaar zijn! :)

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:19

Het klinkt helemaal niet dom hoor ,ik heb al weken van te voren buikpijn als ik er alleen al aan denk :-k

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:33

Ben dan toch niet de enige :) En van het ogenblik ik het hier over mijn tanden had krijg ik boven het kadertje om te reageren 'ads door google' ivm tandpijn!!! Van Big Brother gesproken :catscratchhead

<LI id=taw0 onfocus="ss('','aw0')" onmouseover="ss('','aw0')">Tandhygiëne voor kinderen Vecht online tegen 8 mondmonsters en tanden poetsen wordt plezierig!
Welkom op de website voor het poetsen van tanden ?s morgens en 's avonds!

<LI id=taw1 onfocus="ss('','aw1')" onmouseover="ss('','aw1')">Tanden (tip) Tanden laseren tot 14 tinten witter Complete behandeling € 149,- all-in

<LI onfocus="ss('','aw1')" onmouseover="ss('','aw1')"><LI id=taw4 class=adma onfocus='ss("","aw4")' onmouseover='ss("","aw4")'>Tandarts in buitenland goedkope en snelle behandeling ! Bekend van de T.V. en kranten.
dental-reizen

<LI id=taw5 class=adma onfocus='ss("","aw5")' onmouseover='ss("","aw5")'>Perfectsmile® beugel tandarts Nieuwste onzichtbare beugels. Bekend van o.a. RTL 4 Editie NL.

Ik vind dat een zeeeeeeeeer enge vaststelling moet ik eerlijk toegeven... maar bon Da's dan weer Offtopic :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:34

Och ben inmiddels 39 en durf nog steeds niet naar de tandarts. Mijn man moet altijd mee.
Op vanmorgen na. Gister is een stuk kies afgebroken. Nina was bezig met bevallen, waren 4 geboren. Gister was ik al vreselijk chagrijnig van de pijn, vanmorgen heb ik Baby een zet gegeven, dat was voor mij de druppel. Ben gegaan, de scherpe randen van die afgebroken kies zijn eraf. Baby extra geknuffeld ( soms is het grietje bloedirritant, zeker als er baby's zijn. Onder het mom babyballen en pikken) De ergste pijn irritatie is eraf. En volgende week is er denk ik een kleine 5 kilo extra eraf, aangezien ik geen normaal eten kan eten. Och ze moesten er toch nog af, dus dat is geen probleem.
Maar een volgende keer naar de tandarts, no way.
Dus schaam je niet.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:37

Oooeee, een kies die afbreekt... Ook zeer zeer pijnlijk! Ik weet niet wat het bij mij juist is, ik veronderstel goed ontstoken door het knarsetanden. Baby zal het je ondertussen al wel vergeven hebben :)

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#6 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:39

Gorecki zei:

En van het ogenblik ik het hier over mijn tanden had krijg ik boven het kadertje om te reageren 'ads door google' ivm tandpijn!!! Van Big Brother gesproken :catscratchhead
Ik vind dat een zeeeeeeeeer enge vaststelling moet ik eerlijk toegeven... maar bon Da's dan weer Offtopic :)

:ha Dat is normaal hoor. Google zoekt automatisch kernwoorden in een topic om gerichter advertenties te tonen.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:45

I know, maar ik vind het zo eng :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2010 - 16:15

Sinds ik veranderd ben van tandarts durf ik ook veel minder goed naar de tandarts...
De nieuwe is totaal niet bezig met pijn, tandje uittrekken: och normaal gezien gaat dat geen pijn doen omdat...  jaja, tot ie de tand trok :(

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 14 mei 2010 - 16:24

die loze beloftes van die tandartsen altijd :) Ik ben gewoon ontzettend kwaad op mijne tandarts dat die die rotte tand niet heeft gezien, maar dan wel een wortelkanaalbehandeling in een andere tand heeft gedaan! Hoe blind kan je zijn :evil:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 14 mei 2010 - 16:32

Ik heb ook altijd een enorme angst gehad voor tandartsen, tot vorig jaar. Er was ook een stukje van mijn kies gebroken door een suikerboon te eten O:) , dus geen keuze, ik moest dit laten herstellen. Ben dan naar een tandarts hier in mijn dorp gegaan, en deze mevrouw was echt zo zacht met mijn tanden dat ik het niet erg vind om terug jaarlijks op controle te gaan :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 14 mei 2010 - 16:47

Gorecki zei:

Oooeee, een kies die afbreekt... Ook zeer zeer pijnlijk! Ik weet niet wat het bij mij juist is, ik veronderstel goed ontstoken door het knarsetanden. Baby zal het je ondertussen al wel vergeven hebben :)

Ja Baby lag net alweer heerlijk op schoot te knuffelen.
Wanneer het ontstoken is, zou ik wel je angst proberen op zij te zetten. Wanneer de ontsteking je kaak inschiet, dan ben je verder van huis, met alle gevolgen van dien.

Overigens deze tandarts had ook al direct door dat ik bang was.
Hij zei ook al direct ik vermoed dat jij alles onder verdoving laat doen.
Ik lag als verstijfd in de stoel.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#12 Geplaatst 14 mei 2010 - 17:32

Ik ben al 10 jaar niet geweest, en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te gaan.
Ik loop al sinds 2003 met een afgebroken kies die regelmatig toch pijn doet maar daarvoor heb ik een flesje met iets verdovends uit de VS en dat werkt als een trein. Ik moet echt half dood zijn wil ik naar een tandarts gaan. Nog liever 20 keer bevallen (en mijn bevallingen duurden 40 en 34 uur!) dan naar de tandarts.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 mei 2010 - 17:34

WOW!! Van zware bevallingen gesproken zeg... Dan mss toch maar liever de tandarts :) Hoewel ik nu nog altijd geen telefoon heb opgepakt om de stap te zetten...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 14 mei 2010 - 20:17

Herkenbaar... Ik heb 6 jaar de tandarts vermeden. Tot voor kort want t kon zo niet langer. Ik had een heel groot gat in een kies en ik zat zo'n beetje al op de zenuw. Ik ben heel bang van pijn en ik wist dat die pijn ook ging komen als ik niet ging. Dus eindelijk maar een afspraak gemaakt. Tijdelijke vulling erin, over een maand terug voor wortelkanaalbehandeling. Helaas brak een dag later die kies alsnog in tweeen dus naar spoed tandarts die avond en nogmaals uitboren en vullen. Ze verdoven me goed want ze weten dat ik angst heb. Nu heb ik inmiddels de wortelkanaalbehandeling gehad. Ze zorgen ervoor dat ik veroofd ben en dat die zeker werkt. Ik hoef maar een kik te geven en ze spuiten bij.. zodat ik geen pijn heb en geen reden tot het opnieuw krijgen van angsten.

Mij advies is, ga naar de tandarts die je altijd al had en vertel wat jouw reden van angst is. Een goede tandarts zal ervoor willen zorgen dat je dat nooit meer hoeft mee te maken. Maak afspraken met je tandarts over tekens die je kan geven als je toch pijn hebt. Een goede tandarts wil niet dat je hem vreest!

Kom op, doorbreek je angst en je ellende! Neem eventueel iemand mee... Mijn zusje heeft ook zo'n enorme angst en zij wil alleen gaan als ik mee ga.

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 14 mei 2010 - 20:22.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 14 mei 2010 - 20:18

Zazu zei:

Ik ben al 10 jaar niet geweest, en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te gaan.
Ik loop al sinds 2003 met een afgebroken kies die regelmatig toch pijn doet maar daarvoor heb ik een flesje met iets verdovends uit de VS en dat werkt als een trein. Ik moet echt half dood zijn wil ik naar een tandarts gaan. Nog liever 20 keer bevallen (en mijn bevallingen duurden 40 en 34 uur!) dan naar de tandarts.

Je kan dat verdoven zo je wil.. maar een botontsteking kan je heeel veel ellende bezorgen!